نوری: خط حمله استقلال از بازار تهران هم شلوغ‌تر است!/ رونالدو هم با این وضعیت نمی‌تواند گل بزند

1:10 - 12 شهريور 1401
کد خبر: ۴۴۲۷۴۴۵
دسته بندی: ورزشی ، فوتبال
پیشکسوت تیم فوتبال استقلال گفت: استقلال مقابل نفت مسجد سلیمان یک بازی معمولی را به نمایش گذاشت، اما نسبت به بازی گذشته روند بهتری داشت

محمد نوری در گفت‌وگو با میزان، درباره تساوی استقلال مقابل نفت مسجدسلیمان اظهار داشت: استقلال مقابل نفت یک بازی معمولی را به نمایش گذاشت، اما نسبت به دیدار گذشته روند بهتری داشت و احساس می‌کنم بازیکنان نسبت به 3 بازی گذشته هماهنگ‌تر شده‌اند، اما هنوز کیفیت آن استقلالی که ما می‌خواهیم ارائه نشده است.

وی افزود: بنظرم ساپینتو هنوز ترکیب اصلی را پیدا نکرده و همچنان در حال محک زدن بازیکنان است، اما امیدواریم از هفته ششم و هفتم به بعد ترکیب ایده‌آلش را پیدا کند. استقلال مقابل نفت مسجدسلیمان موقعیت‌هایی را خلق کرد که برخی با بی دقتی راهی به دروازه نداشت، نفتی‌ها هم روی دروازه استقلال فشار آوردند و در مجموع می‌توان این دیدار را یک بازی پایاپای ارزیابی کرد. نفت تدافعی بازی نکرد و این نکته مثبتی بود که این دیدار داشت، زیرا باعث شد دقیق تر عیار میل هجومی تیم ساپینتو را آنالیز کنیم. ورود قایدی، رمضانی و رضاوند حملات آبی‌پوشان را گسترده تر کرد.

*این فصل هم به آنچه در نقل‌وانتقالات می‌خواستیم نرسیدیم

پیشکسوت تیم فوتبال استقلال در رابطه با ضعف استقلال در خط میانی زمین تصریح کرد: استقلال در خط حمله و کناره‌ها بازیکنان بسیار خوبی دارد و هرکدام اگر به خوبی تغذیه شوند می‌توانند هر بازی شاهکار کنند. در مرکز زمین ما به یک هافبک طراح نیاز داریم، فصل گذشته ما در این پست مشکلات زیادی داشتیم، اما مهدی‌پور و نیک نفس توانستند تا حدی جای خالی یک بازیساز حرفه‌ای را پر کنند، اما در حال حاضر با افت مهدی‌پور و نبود نیک نفس مرکز زمین استقلال کاملاً از کار افتاده و در طول مسابقه نبض بازی در دست استقلال نیست. این فصل باز هم نتوانستیم به آن چیزی که در نقل و انتقالات می‌خواهیم برسیم. نمی‌شود روی سعید مهری برای خط میانی حساب کرد از این رو امیدوارم در نیم فصل یک بازیساز خوب خارجی جذب شود، زیرا رونالدو هم نمی‌تواند با این وضعیت برای استقلال گل بزند.

نوری درباره عملکرد خط حمله استقلال عنوان کرد: خط حمله استقلال از بازار تهران هم شلوغ تر است! در حال حاضر ما در خط حمله چهارجین ستاره داریم. قطعا هرکدام از آن‌ها مهارت‌های خاصی دارند؛ از شهباززاده، بابایی، یامگا و محبی گرفته تا رمضانی، مطهری، قائدی و امیرعلی صادقی. واقعاً حضور آنها در تیم اتفاق خوبی است، اما مدیران باید پاسخگو باشند که چه شخصی بدون دستور سرمربی این حجم از مهاجم را خریده و برای چه؟ برای منافع شخصی یا منافع باشگاه؟ مسئولان باشگاه فکر می‌کنند هواداران از آنها راضی هستند، اما با این شرایط ما یک مهاجم کلاس بالا که کاوه رضایی باشد را از دست دادیم که امیدوارم در تراکتور انگیزه‌اش را از دست ندهد و با قدرت به استقلال برگردد. از نظر من زوج شهباززاده و بابایی در صورت آمادگی می‌توانند خیلی تأثیرگذار باشند.

*پیکانی همیشه استقلال را تحت فشار قرار داده‌

وی در خصوص عملکرد ساپینتو در طول چهار بازی برگزار شده اظهار کرد: ساپینتو طی مدتی که سرمربی استقلال بوده نشان داده که میلی به بازی تدافعی ندارد و با تعویض هایی که انجام داد سبک بازی تیمش را تهاجمی تر کرد. ساپینتو با توجه به ابزارهایی که در اختیار دارد توانسته تا حد زیادی بازی خوب ارائه دهد، اما باید به او زمان بدهیم، به هرحال بیشتر شاکله تیم با نظر او بسته نشده و زمان می‌برد تا تیم را هماهنگ کند. به تفکرات ساپینتو اعتقاد دارم و مطمئنم می‌تواند در صورت هماهنگ کردن بازیکنان، تیمی پرقدرت بسازد. بازیکنان باید با کادرفنی همکاری کنند و به خوبی تفکرات آنها را در زمین پیاده کنند.

پیشکسوت تیم فوتبال استقلال در رابطه با بازی آینده استقلال مقابل پیکان تصریح کرد: استقلال نتایج خوبی به دست آورده و می‌توان امیدوار بود که در هفته‌های آینده نتایج بهتر هم کسب شود. به هر حال تیم‌ها روز به روز هماهنگ‌تر می‌شوند و ما باید خیلی محکم‌تر از این در بازی‌های آتی ظاهر شویم، زیرا هر تیمی که مقابل استقلال قرار می‌گیرد قدرتش چند برابر می‌شود. تنها نقطه ضعف استقلال خط میانی آن است در غیر اینصورت آبی‌پوشان نقطه ضعف دیگری ندارند. پیکان تیم سخت کوشی است و در تاریخ بازی‌های این دو تیم، پیکانی ها همیشه استقلال را تحت فشار قرار داده‌اند، اما شاگردان ساپینتو قطعاً برای این بازی برنامه ویژه‌ای خواهند داشت.

*تاج در آسیا و فیفا نفوذ خوبی دارد

نوری درباره اتفاقات انتخابات ریاست فدراسیون فوتبال عنوان کرد: نه تنها تاج، بلکه مخالف همه‌ی کاندیداهای ریاست فدراسیون بودم، اما تاج در لابی گری از آن ۳ نفر دیگر قدرتمندتر بود، چون در اینکار، تخصص ویژه‌ای دارد. به هر حال او در آسیا و فیفا نفوذ خوبی دارد و می‌توان حداقل روی این مورد تاج حساب باز کرد. تاج اگر می‌خواهد برادری اش را ثابت کند و در کارنامه‌اش حرکت مثبتی انجام دهد در درجه اول باید حق پخش تیم‌ها مخصوصاً استقلال که این چند بازی در حقشان اجحاف شد را به خود باشگاه‌ها واگذار کنند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: در رابطه با ورود بانوان باید بیشتر تاکید کنند تا دیگر آنها از تشویق تیمشان محروم نباشند و در درجه آخر یک سر و سامان ویژه به تیم ملی بدهد و بساط این خیمه شب بازی ها را جمع کند. زمان زیادی هم داریم و دیر نشده، هنوز هم می‌توانند کی‌روش را به تیم ملی برگردانند تا یک تیم ملی یکدست روانه جام جهانی کنیم.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *