اربعین یکی از برکات نهضت بزرگ اسلامی زمانه ما و انقلاب اسلامی ایران است

14:02 - 11 شهريور 1401
کد خبر: ۴۴۲۷۱۶۶
دسته بندی: سیاست ، عمومی
خطیب موقت تهران گفت: آنچه به عنوان اربعین در فرهنگ دینی و اجتماعی و سیاسی در جهان می‌شناسیم یک حرکت خود جودش کاملا مردمی و برآمده از باور و ایمان با سازماندهی مردمی و میزبانی عاشقانه است.

خبرگزاری میزان - نماز جمعه این هفته تهران، به امامت حجت‌الاسلام و المسلمین محمدجواد حاج‌ علی اکبری ۱۱ شهریور در مصلی امام خمینی (ره)، برگزار شد.

خطیب موقت تهران گفت: ماه محرم اوج تعظیم شعائر حسینی بود و اکنون که در ماه صفر هستیم تعظیم شعائر با محوریت اربعین مورد نظر است چراکه اربعین اسم رمز و بقای حسینی و  اعجاز عظیم الهی در ماه صفر است.

علی‌اکبری اربعین را حماسه بزرگ و سرنوشت ساز عنوان کرد و گفت: اکنون در امتداد حرکت زینب کبری و حضرت سجاد(ع) و اهل بیت عصمت و طهارت که به زیارت رفتند امروز  شاهد میعاد جهانی شیعیان با عنوان اربعین هستیم که این خود پدیده تازه‌ای است که نشان می‌دهد، این نوع برنامه ریزی در زمان مورد نیاز به فریاد می رسد.

وی افزود : اگر چه پیش از این اربعین به عنوان روضه در میان مومنین شناخته شده بود و در کشور عراق  به عنوان یک حرکت پیاده روی محسوب می شد، اما بعد از سقوط صدام ملعون جهان شاهد اتفاق دیگری بود و آن ظهور پدیده ای متفاوت و ممتاز به نام اربعین بود و این قطعاً یکی از برکات نهضت بزرگ اسلامی زمانه ما و انقلاب اسلامی ایران است که می‌تواند به یک حرکت جهانی تبدیل شود.

خطیب موقت تهران با اشاره به حضور ۲۵ میلیونی دوستداران و شیعیان در مراسم اربعین حسینی گفت: آنچه به عنوان اربعین در فرهنگ دینی و اجتماعی و سیاسی در جهان می‌شناسیم یک حرکت خود جودش کاملا مردمی و  برآمده از باور و ایمان با سازماندهی مردمی و میزبانی عاشقانه است.

وی با اشاره به دیدار اعضای دولت با رهبر انقلاب گفت: مهمترین اتفاق  هفته گذشته دیدار اعضای دولت با رهبر انقلاب بود و ایشان از رویکردها، جهت‌گیری‌ها و برنامه‌های این دولت راضی هستند و این رضایت نیز کاملا مشهود بود چراکه فهرستی از موفقیت‌های دولت را در این جلسه ارائه کردند.

خطیب موقت تهران با اشاره به توصیه‌های رهبر انقلاب به اعضای دولت گفت: امیدواریم اعضای دولت با عمل به این توصیه‌ها بتوانند بهتر از گذشته خدمت کنند .

علی اکبری با بیان اینکه کارنامه یکساله دولت موفقیت آمیز بوده است اظهار داشت: رعایت اولویت‌ها به خصوص در حوزه اقتصادی، تولید و ساخت مسکن مورد نظر دولت است، البته  دشواری‌هایی در این زمینه از گذشته برای دولت وجود داشته که امیدواریم با استقامت، صبوری و عمل جهادی موفق شوند.

علی اکبری در مورد اغتشاشات عراق اظهار داشت: در آستانه اربعین در کشور دوست و همسایه عراق اتفاقاتی افتاد و نزدیک بود برنامه اربعین امسال را تحت الشعاع قرار دهد و نگرانی‌هایی در این زمینه به وجود آمد، اما به لطف پرودگار و با همت مومنان و مجاهدان عراقی، این موضوع به خیر گذشت که امیدواریم مسیر امنیت، رفاه و عزت کشور برادر، همسایه و عراق بیش از گذشته با وحدت نیروهای مومن و بدون دخالت نیروهای خارجی هموار شود.

خطیب موقت تهران با بیان اینکه جمهوری اسلامی خواهان یک دولت با ثبات در عراق است، افزود: جمهوری اسلامی ایران همچون گذشته از هیچ کمکی برای امنیت، رفاه، رشد و سعادت کشور عزیز عراق در صورت نیاز دریغ نخواهد کرد.

علی اکبری با بیان اینکه کارنامه یکساله دولت موفقیت آمیز بوده است اظهار داشت: رعایت اولویت‌ها به خصوص در حوزه اقتصادی، تولید و ساخت مسکن مورد نظر دولت است، البته  دشواری‌هایی در این زمینه از گذشته برای دولت وجود داشته که امیدواریم با استقامت، صبوری و عمل جهادی موفق شوند.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *