ترافیک مرسولات پستی مهمترین شاخص ارزیابی است/پست تنها از ۱۰ درصد توان موجود استفاده می‌کند

14:20 - 16 مرداد 1397
کد خبر: ۴۴۲۶۴۷
دسته بندی: اقتصاد ، انرژی
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در همایش سراسری مدیران شرکت ملی پست بر ضرورت افزایش سهم مرسولات پستی از بازار بالقوه موجود تاکید کرد.

به گزارش گروه اقتصاد ، محمدجواد آذری جهرمی با اشاره به اینکه مهمترین شاخص مورد ارزیابی ترافیک مرسولات است، گفت: ترافیک می‌بایست با تنوع بخشیدن به سبد خدمات و سرویس‌های پستی در سراسر کشور رشد کند.

وی تصریح کرد: پست می‌تواند با ورود بیشتر به حوزه حمل و جابجایی کالا، محصولات تولیدی و سوغات در کشور و همچنین به پشتوانه نشان معتبر خود و ضمانت اجرایی دولتی بودن، سرانه ترافیک مرسولات را افزایش دهد.

وی با اشاره به اینکه در ارایه این خدمات دو موضوع مهم مقرون به صرفه بودن برای مشتریان و کیفیت مناسب باید مدنظر باشد، اظهار داشت: پست از ظرفیت زیادی در زمینه تامین خدمات مورد نیاز مردم برخوردار است که در واقع راه بهبود وضعیت فعلی شبکه به ویژه در بحث ارتقا معیشت کارکنان نیز بسته به شناسایی فرصت‌ها و ارایه خدمات مطلوب‌تر است.

وزیر ارتباطات استفاده بیشتر و تبلیغات موثرتر از نام و نشانی معتبر پست را خواستار شد و گفت: معتقدیم در حال حاضر تنها از ۱۰ درصد توان موجود شبکه استفاده می‌شود در حالیکه با تقویت شبکه توزیع و تجریه و مبادلات، ایجاد تکاپوی بیشتر در مجموعه، تشکیل اتاق فکر، بهره برداری از نیرو‌های جوان و خلاق در کنار بهره مندی از تجربیات افراد با سابقه می‌توانیم به زودی شاهد رشد و شکوفایی شبکه پستی کشور باشیم.

آذری جهرمی با تاکید بر اینکه در حال حاضر پست گسترده‌ترین و پرمراجعه‌ترین دستگاه زیرمجموعه وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات است، اما کارکنان آن جز کم برخوردارترین و درعین حال افتخارآمیزترین کارکنان این وزارتخانه هستند، افزود: وظیفه اصلی ما رسیدگی و بهبود وضعیت معیشت کارکنان است که در صورت تامین انتطار‌ها و افزایش سهم ترافیک مرسولات، در کنار بهبود کیفیت خدمات رسانی، آماده حمایت بیشتر از مجموعه پست و بهبود وضعیت کارکنان هستیم.

وی در ادامه با اشاره به اینکه انتظار می‌رود مدیران استانی نظارت و رسیدگی بیشتر به موضوعات و مسایل بومی و محلی داشته باشند، از آنان خواست به صورت هفتگی به شهرستان‌های تابعه خود سرکشی کرده به مشکلات کارکنان و مشتریان و همچنین تخلفات و بی نظمی‌ها رسیدگی نمایند.

وزیر ارتباطات اجرای دو پروژه GNAF و سیماک را مورد تاکید قرار داد و افزود: راه اندازی پروژه GNAF می‌بایست با شتاب بیشتری دنبال شود به دلیل اینکه استقرار کامل دولت الکترونیک در گرو نهایی شدن این پروژه است؛ به همین دلیل آماده ایم تا در رفع موانع موجود از جمله تهیه نقشه‌های پارسل بندی شده، مجریان پست را یاری رسانیم.

آذری جهرمی شبکه پستی را مجموعه‌ای توانمند ارزیابی کرد و گفت: به همین دلیل ما بیشتر به دنبال حمایت معنوی و ارتقا جایگاه و موقعیت پست کشور هستیم.
 


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *