87 پرونده قصاص در استان فارس در سال 1400 منجر به مصالحه شده است

12:53 - 10 شهريور 1401
کد خبر: ۴۴۲۶۰۰۲
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
رئیس کل دادگستری استان فارس گفت:87 پرونده قصاص در استان فارس در سال 1400 منجر به مصالحه شده است.

خبرگزاری میزان - رئیس کل دادگستری استان فارس گفت: کارگروه های استانی و شهرستانی پیگیری صلح و سازش در پرونده های قصاص با هدف اجرای تاکیدات رئیس قوه قضاییه در جهت اخذ رضایت از اولیا دم در این پرونده ها تشکیل شده است.

وی افزود : در راستای اجرای اولویت‌های ۱۵ گانه مطرح شده توسط ریاست قوه قضاییه در ابتدای سال ۱۴۰۱، شیوه نامه نحوه مشارکت مردم برای پیگیری صلح در پرونده های قصاص تدوین شده و بر این اساس، کارگروه های استانی و شهرستانی پیگیری صلح و سازش در این پرونده ها تشکیل شده است.

حجت الاسلام سید کاظم موسوی با قدردانی از تلاش کارگروه ویژه مصالحه پرونده های قصاص استانی و اعضا و کارکنان شوراهای حل اختلاف افزود :در مردادماه سال جاری و در راستای اجرایی کردن پویش "به عشق حسین می بخشم" تعداد 40 جلسه توسط کارگروه ویژه قصاص استان در حوزه های قضایی برگزار شده است که ماحصل آن اخذ رضایت در ۶ فقره پرونده قصاص بوده است.

وی از اعضا کارگروه ویژه پیگیری مصالحه پرونده های قصاص خواست راهکارهای مختلف و متفاوت برای اخذ رضایت از اولیای دم در دستور‌ کار قرار دهند تا زمینه سازش های بیشتر فراهم شود .

وی ادامه داد : در سال ۱۴۰۰، تعداد 87 پرونده قصاص در استان فارس منجر به مصالحه شده است که این امر نشان دهنده ظرفیت خوب استان فارس در زمینه توجه به احیاء سنت حسنه اصلاح ذات البین است.

انتهای پیام/


برچسب ها: صلح و سازش

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *