الهامی: اولین بازی‌ بود که تراکتور گل نزد/ نمی‌توانید بگویید بردیف مربی ضعیفی است

22:22 - 09 شهريور 1401
کد خبر: ۴۴۲۵۶۹۲
دسته بندی: ورزشی ، فوتبال
سرمربی تیم هوادار تهران گفت: امتیاز گرفتن از تراکتور کار راحتی حتی برای بهترین تیم‌های آسیا نیست.

خبرگزاری میزان - ساکت الهامی، سرمربی تیم فوتبال هوادار پس از تساوی بدون گل تیمش مقابل تراکتور در هفته چهارم رقابت‌های لیگ برتر صحبت‌هایی انجام داد که در زیر می‌خوانید.

*خیلی خوشحالم در جمع شما هستم؛ جمعی که بهترین خاطرات ورزشی‌ام در این جمع رقم خورده است. در زمانی که اینجا بودم، همیشه مورد حمایت شما بودم و از شما تشکر می‌کنم. به چهار گروهی که در زمین بوده‌اند خسته نباشید می‌گویم. هواداران تراکتور پورشور بودند و من لذت بردم. بازی ما مقابل تراکتور یک بازی تاکتیکی بود و بازی پرفشاری بود. فکر می‌کنم به آن چیزی که از نظر تاکتیکی می‌خواستیم، رسیدیم.

*اولین بازی‌ای بود که تراکتور گلی نزد و غیر از یک موقعیت، فرصت‌های قابل توجهی نداشت. بازی باکیفیت و تاکتیکی‌ای را شاهد بودیم. ما به تراکتور موقعیت ندادیم و از بازیکنانم راضی هستم. می‌توانستیم از فرصت‌های خود بهتر استفاده کنیم اما در کل بازی خوبی بود و تیم داوری خوبی را شاهد بودیم.

*به راحتی امتیاز نگرفتیم. امتیاز گرفتن از تراکتور کار راحتی حتی برای بهترین تیم‌های آسیا نیست. تراکتور به خاطر تاکتیک ما موقعیت نداشت. حسن تراکتور به این است که فوتبال پرسرعتی ارائه می‌دهد. بازیکنان به صحبت‌های ما گوش کردند. من تراکتور را یکی از تیم های خوب لیگ برتر می‌دانم. امتیاز گرفتن در ورزشگاه یادگار امام تبریز کار سختی است. ما باید به مربی‌های صاحب سبک احترام بگذاریم. این باعث رشد فوتبال ما می‌شود.

*با چند بازی نمی‌توان یک مربی را سنجید و مربی‌ای که صاحب سبک باشد، به مرور زمان کار خود را پیش خواهد برد. از امتیازی که گرفتم خوشحال نیستم اما تفکرات بازی یک فلسفه‌ای پشتش داشت. شاید بازی تراکتور تماشاگرپسند نبود اما دلیل این مساله، تاکتیک بازی ما بود.

*هر مربی‌ای صاحب سبک و فلسفه خودش است. یکی از مشکلات بردیف این است که فوتبال ایران را نمی‌شناسد. باید یک فردی که فوتبال ایران را خوب می‌شناسد،‌ کنار او باشد و مسائل را مطرح کند. برخی مربیان خارجی این تفکر را داشتند که وقتی به فوتبال ایران می‌آیند، به هر تیمی ۴ گل می‌زنند اما وقتی به اینجا می‌آیند، می‌بینند که فوتبال ایران، یک فوتبال فیزیکی است.

*بردیف هنوز شناخت ایده‌آلی از تراکتور پیدا نکرده است و تعویض ترکیب‌های بازی ناشی از همین مساله است. او اگر فوتبال ایران را می‌شناخت، خیلی جلوتر بود اما شک نکنید که تراکتور در نیم فصل بعدی تراکتور جزو ۲ تیم برتر لیگ از نظر امتیازگیری خواهد شد. بردیف مربی بزرگ و قابل احترامی است.

*در این بازی، جنگ در میانه میدان بود. تقابل این بازی میان هافبک‌های تکنیکی تراکتور با هافبک‌های توپ‌گیر ما بود. این جنگ به نفع هیچ تیمی نشد و به نظر من این بازی، تاکتیکی‌ترین بازی هوادار بود. ما قطعا بازی به بازی جلو می‌رویم. در جام حذفی شما جای هیچ اشتباهی نداری. این باعث می‌شود کار برای باتجربه‌ها بهتر شود. ما هم تیمی هستیم که می‌توانیم شرایط لازم را در جام حذفی داشته باشیم و باید دید قرعه و مسائل دیگر این مسابقات به چه شکل پیش خواهد رفت. امیدوارم روزی را ببینیم که تراکتور قهرمان آسیا شود.

*درباره  سیستم تراکتور نمی‌توانم صحبت کنم چون در جایگاه مربی این تیم نیستم اما درباره سیستم ۲-۵-۳ اگر بخواهم صحبت کنم، باید بگویم که برای این سیستم باید ابزار مورد نظر را داشت. باید دید ابزار در تیم وجود دارد یا خیر. من با این سیستم بازی نکردم. الان در فوتبال، سیستم موضوعیت ندارد و نوع رفتار و جایگاه و فاصله‌های بازیکنان اهمیت دارد.

*قرار نیست سرمربی هر تیمی که رفت عملکرد موفقیت‌آمیزی داشته باشد. شاید در یک تیم شروع سختی شکل بگیرد. شما نمی‌توانید بگوید بردیف مربی ضعیفی است. همانطور که نمی‌توانید بگویید که مربی‌های ایرانی ضعیف هستند. بردیف مربی بسیار بزرگی است و یکی از صاحب‌ سبک‌ترین مربی‌هایی است که در فوتبال ایران حضور داشته است. من اولین بار بردیف را دیدم و برای او دسته گل آوردم و وظیفه‌ام بود که به او احترام بگذارم تا بدانند ایرانی‌ها خصوصا آذری‌ها و ترک‌ها مهمان‌نواز هستیم. فوتبال برای ما خیلی مهم است اما همه زندگی ما نیست.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *