وزیر کشور با دادستان کل جمهوری آذربایجان دیدار و گفت‌وگو کرد

16:33 - 09 شهريور 1401
کد خبر: ۴۴۲۵۱۷۵
دسته بندی: سیاست ، عمومی
وزیر کشور عصر امروز با کامران علی اف، دادستان کل جمهوری آذربایجان در محل وزارت کشور دیدار کرد.

خبرگزاری میزان- احمد وحیدی عصر امروز در دیدار با کامران علی اف، دادستان کل جمهوری آذربایجان که در محل وزارت کشور برگزار شد، اظهار کرد: مسائل مشترک فراوانی بین دو کشور وجود دارد. در گفت‌وگوها هر دو طرف تاکید داشتند نباید طرف‌های ثالثی در روابط خوب دو کشور دخالت کنند.

وحیدی با بیان اینکه توطئه‌هایی در خصوص روابط دو کشور ایران و آذربایجان وجود دارد، تصریح کرد: طرف ثالث در تلاش است تا سوء تفاهم ایجاد کند. این موضوع به نفع هیچ یک از دو کشور ایران و آذربایجان نیست.

وزیر کشور تاکید کرد: ایران و آذربایجان به لحاظ موقعیت استراتژیک و راهبردی خود در منطقه می توانند با روابط بسیار گسترده، آینده خوبی داشته باشند.

وی با بیان اینکه در این نشست درباره مسائل اجرایی و عملیاتی نیز بحث شد، گفت: راجع به سلسله هماهنگی‌هایی در موضوعاتی مانند مواد مخدر و امثال آن گفت‌وگو صورت گرفت.

وحیدی با اشاره به اینکه درباره مشکلات مسافران و رانندگان ایرانی در سفر به آذربایجان نیز بحث شد، افزود: درباره برداشتی که در خصوص بعضی از داروهایی که در ایران مجوز دارد و در آنجا به عنوان مواد مخدر تلقی می شود، صحبت شد تا بررسی و اصلاح صورت گیرد.

وزیر کشور عنوان کرد: همکاری‌های طرفینی برای تبادل زندانیان نیز مورد بحث قرار گرفت. موضوعات متنوع دیگری که مورد توافق طرفین بود نیز مطرح شد که به توسعه روابط دو کشور ایران و آذربایجان کمک می‌کند.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *