200 زندانی با همت دادستانی قزوین آزاد شدند

16:03 - 09 شهريور 1401
کد خبر: ۴۴۲۵۰۱۹
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
200 نفر از محکومان اصلاح شده زندان مرکزی قزوین با همت دادستانی استان قزوین امروز در حضور معاون بین الملل و حقوق بشر قوه قضاییه، و با استفاده از نهادهای ارفاقی آزاد شدند.

خبرگزاری میزان -  با حضور کاظم غریب آبادی، معاون بین الملل قوه قضاییه و دبیر ستاد حقوق بشر امروز  200 نفر از محکومان اصلاح شده زندان مرکزی قزوین با استفاده از نهادهای ارفاقی و همت دادگستری و دادستانی استان قزوین آزاد شدند.

کاظم غریب آبادی در این مراسم، اظهارکرد: آزادی این تعداد از زندانیان با استفاده از نهادهای ارفاقی و ظرفیت‌های قانونی جای تقدیر دارد.

معاون بین الملل و حقوق بشر قوه قضاییه آزادی این تعداد زندانی را توفیق دانست، و گفت: امروز باید نقطه عطفی در زندگی مددجویان آزاده شده باشد تا با ادامه مسیر صحیح زندگی مجدداً به زندان گرفتار نشوند و بزرگترین تجربه ای کسب شده آنان از زندان عدم تکرار جرم و اقدامات مجرمانه باشد.

دبیر ستاد حقوق بشر در ادامه بیان کرد: زندان های داخل کشور قابل مقایسه با زندان های بسیاری از کشورهای دنیا نیست و به واقع زندان های ایران دانشگاه تربیت و اصلاح است و امروزه نظام زندانبانی کشور توانسته بسیاری از مجرمان حتی حرفه ای را در مسیر اصلاح قرار دهد و این فرصتی است که حاکمیت برای مجرمان فراهم کرده است.

رئیس کل دادگستری استان قزوین نیز در این مراسم با اشاره به اینکه سیاست کاهش جمعیت کیفری و حبس زدایی یکی از اولویت های 15 گانه ریاست قوه قضاییه در سال‌جاری است و این موضوع به صورت بسیار ویژه در دستور کار دستگاه قضایی استان قرار دارد.

 علی شعبانی افزود: در استان قزوین با همراهی همکاران قضایی و بهره گیری حداکثری از نهادهای ارفاقی از حیث کاهش جمعیت کیفری زندان‌ها، گام‌های موثری برداشته شده است.

وی افزود: رویکرد دستگاه قضایی استان بر این است تا با زندانی شدن هر فرد از همان روز برای آزادی او تلاش کند و این در شرایطی است که فرد زندانی نیز در مسیر اصلاح قرار گیرد تا دستگاه قضایی بتواند با استفاده از ظرفیت های قانونی و نهادهای ارفاقی شرایط آزادی آنها را فراهم کند.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان قزوین نیز با اشاره به اینکه نهضت کاهش جمعیت کیفری در استان آغاز و کاهش ۲۰ درصدی جمعیت کیفری زندانیان با استفاده از نهادهای ارفاقی و راهکارهای قانونی هدفگذاری شده است، افزود: امیدواریم با برنامه ریزی صورت گرفته و تلاش های مضاعف همکاران قضایی شاهد تحقق این امر باشیم.

حسین رجبی تاکید کرد: بسیاری از زندانیان به دلیل «غفلت، ناآگاهی، مسائل اقتصادی، معیشتی و اجتماعی» مرتکب جرم و گرفتار زندان شده‌اند و باید خود را در مسیر اصلاح قرار دهند.

وی همچنین تاکید کرد: تلاش دستگاه قضایی استان بر فراهم شدن شرایط بازگشت مجدد زندانیان اصلاح شده به جامعه است و قطعاً حمایت های قانونی دستگاه قضایی از اینگونه مددجویان صورت می گیرد.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *