عزیزی: دیروز گفتند روادید گلف‌بازان صادر نمی‌شود/ تیم ملی به جای مسابقات جهانی راهی جام سینگا می‌شود

9:45 - 10 شهريور 1401
کد خبر: ۴۴۲۴۹۹۳
دسته بندی: ورزشی ، سایر حوزه ها
رییس فدراسیون گلف گفت: چهارشنبه اعلام شد که روادید اعضای تیم ملی گلف ایران را برای حضور در مسابقات جهانی پاریس را صادر نخواهند کرد.

حمید عزیزی در گفت‌وگو با میزان، درباره دلایل عدم اعزام تیم ملی گلف به مسابقات جهانی پاریس 2022 با وجود برگزاری مراسم بدرقه برای ملی‌پوشان، اظهار داشت: پس از اخذ دعوتنامه رسمی فدراسیون جهانی برای حضور در مسابقات در مورخ ۱۵ جولای و دعوتنامه فدراسیون گلف فرانسه در تاریخ ۱۷ جولای، درخواست رسمی فدراسیون گلف ایران دعوتنامه در تاریخ ۲۱ جولای به کنسولگری فرانسه و وی‌اف‌اس ایمیل شد. از همین رو قرار بود تیم ملی‌ گلف ایران متشکل از ۳ بازیکن ، ۱ سرپرست و ۱ مربی جت حضور در مسابقات جهانی گلف راهی پاریس شود و از همین رو کلیه اقدامات در زمان و مهلت قانونی انجام و تمام نفرات اعزامی در موعد مقرر به صورت رسمی ثبت نام شدند. همچنین فرم‌های آنلاین ثبت نام جهت تمامی بازیکنان، سرپرست تیم و مربیان در سایت مسابقات تکمیل و ارسال شد.

وی افزود: مدارک مرتبط با انجام تشریفات کنسولی به منظور اخذ روادید شنگن و حتی روادید ملی فرانسه در زمان مقرر به دفتر کارگزاری سفارت فرانسه ارسال شد. در نهایت با پذیرش همه اعضای تیم و پرداخت مبالغ یورویی مربوطه در مهلت تعیین شده تمام مراحل صدور ویزا طبق مقررات پیش رفت.

رییس فدراسیون گلف با اشاره به کارشکنی فرانسوی‌ها، خاطرنشان کرد: در کمال ناباوری و علی‌رغم پیگیری‌های رسمی و غیررسمی از تمامی مبادی ذیربط از جمله وزارت امورخارجه، پیگیری مدیران سیاسی و کنسولی، وزارت ورزش و تماس‌های مکرر با میزبان و سفارت فرانسه در تهران تا کنون هیچ اقدامی جهت صدور ویزای تیم‌ملی گلف ایران صورت نپذیرفته و به این ترتیب حتی در صورت صدور ویزا، تیم ملی ایران این مسابقات مهم را که از دیروز (۳۱ آگوست) آغاز شده از دست داد.

عزیزی در توضیح بیشتر این اتفاق، اظهار کرد: با توجه به تعلل سفارت فرانسه در انجام فرایند صدور روادید و ضمن پیگیری از مبادی غیر رسمی، نامه‌ای به وزارت ورزش در این خصوص ارسال کردیم و پس از صدور نامه وزارت ورزش خطاب به وزارت امورخارجه، یادداشت رسمی وزارت خارجه در تاریخ ۶ آگوست تحویل سفارت فرانسه گردید. باتوجه به عدم صدور روادید دوباره نامه دومی به وزارت ورزش ارسال کردیم و سپس وزارت امورخارجه پیگیری‌های لازم را انجام داد که در نهایت منجر به تعیین وقت از سوی وی‌اف‌اس در تاریخ ۲۱ آگوست و تکمیل و تحویل کلیه مدارک اعضای تیم به صورت حضوری شد.

وی تصریح کرد: باوجود پیگیری فدراسیون گلف از طریق مسئولین جهانی مسابقات و همچنین انواع پیگیری‌های رسمی و غیررسمی داخلی سفارت فرانسه روز گذشته (چهارشنبه) به وزارت امور خارجه اعلام شده که روادید را صادر نخواهند کرد.

عزیزی در پایان با اشاره به برنامه جدید فدراسیون گلف برای ملی‌پوشان پس از غیبت در مسابقات جهانی پاریس، گفت: با توجه به این اتفاق پیش بینی کرده‌ایم تا برای استفاده از توان فنی و آمادگی حاصل از اردوهای برگزار شده، همین بازیکنان اوایل پاییز ۱۴۰۱ به جام سینگا در تایلند که از مطرح‌ترین جام‌های آسیا به شمار می‌رود، اعزام شوند.

انتهای پیام/


برچسب ها: فدراسیون گلف

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *