رئیس کل دادگستری زنجان: 93 چاه غیرمجاز در استان مسدود شده است

16:43 - 09 شهريور 1401
کد خبر: ۴۴۲۴۶۹۱
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
رئیس کل دادگستری استان زنجان گفت: از اقدام قاطع آب منطقه‌ای زنجان در انسداد 93 حلقه چاه غیر مجاز در 5 ماه اخیر تشکر می‌کنم.

خبرگزاری میزان- حجت الاسلام و المسلمین اسماعیل صادقی نیارکی در چهارمین جلسه شورای حفظ حقوق بیت المال در امور اراضی استان، ضمن تقدیر از تلاش ها و اقدامات اعضای شورا گفت: ازاقدام قاطع آب منطقه ای زنجان در انسداد 93 حلقه چاه غیر مجاز که در 5 ماه اخیر صورت گرفته تشکر می‌کنم، امیدواریم از حفر چاه جدید جلوگیری بعمل آید.

وی افزود: منابع آب استان نسبت به بستر رودخانه حساسیت داشته باشد، تا بستر رودخانه کوتاه نشود، چرا که در غیر اینصورت در مواقع حساس و بروز سیل فاجعه بار خواهد بود.

رئیس کل دادگستری استان زنجان اظهار کرد: عملکرد امور اراضی در تبصره 2 ماده 10 در شناسایی 228 مورد تغییر کاربری در 5 ماهه اخیر اقدامی قابل تقدیر است که نسبت به گذشته 24 درصد رشد را نشان می دهد.

وی با اشاره به اینکه در حوزه اراضی اگر تغییر کاربری انجام شده ولی از ناحیه ادارات متولی امر اقدامی صورت نگرفته، مصداق ترک فعل است که دادسرا ظرف یک هفته موضوع را بررسی، اگر انحراف و ترک فعلی صورت گرفته تشکیل پرونده شود.

حجت الاسلام و المسلمین صادقی نیارکی با اشاره به بالا بودن قیمت شن و ماسه در استان گفت: با توجه به مطالبه عمومی مردم، دادستان زنجان پیگیری کند که چرا قیمت شن و ماسه در زنجان نسبت به استانهای دیگر بالاتر است؟دلیل این افزایش قیمت چیست؟

رئیس کل دادگستری استان زنجان با تقدیر از دادستان زنجان در خصوص اینکه در اجرای احکام کیفری هیچ آرای قلع و قم و خلع ید وجود ندارد گفت: در این راستا از تدابیر دادستان زنجان تشکر میکنم. عالیترین مقام قضایی استان زنجان تاکید کرد: از 1 میلیون و 132 هزار اراضی ملی بیش از 81 هزار کاداستر انجام شده و 45 هزار حد نگاری باقی مانده است که باید در اسرع وقت انجام شود.

وی با اشاره به فعالیت کنگره 60 در استان گفت: کنگره 60 یک نیاز ضروری و حتمی برای استان است . هر کجا این کنگره حضور پیدا کرده است آسیب های اجتماعی کاهش پیدا کرده است. در این جلسه اعضای شورا به بیان مسائل و موضوعات حوزه کاری خود پرداختند.

انتهای پیام/


برچسب ها: دادگستری زنجان

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *