پرونده قصاص در شهرستان کوهرنگ با صلح و سازش خاتمه یافت

20:51 - 08 شهريور 1401
کد خبر: ۴۴۲۳۷۶۶
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
رئیس کل دادگستری چهارمحال و بختیاری از صلح و سازش در یک فقره پرونده قصاص در شهرستان کوهرنگ خبر داد.

خبرگزاری میزان - احمدرضا بهرامی اظهارکرد: در نتیجه تلاشهای مستمر اعضاء شوراهای حل اختلاف و بزرگان طوایف بختیاری و همچنین پیگیری های مسئولان قضایی یک فقره پرونده قصاص در شهرستان کوهرنگ به صلح و سازش خاتمه و متهم پرونده که محکوم به قصاص نفس بود با رضایت اولیاء دم رهایی یافت.

بهرامی افزود: با توجه به قرار داشتن در ایام سوگواری و عزاداری حضرت اباعبدالله الحسین(ع) خانواده اولیای دم به حرمت این ایام و به عشق سیدالشهدا(ع) از حق قانونی و شرعی خود برای قصاص متهم گذشتند و موجب شدند تا وی برای بازگشت به زندگی و جبران خطاهای گذشته فرصتی دوباره به دست آورد.

رئیس کل دادگستری استان چهارمحال بختیاری در ادامه بیان کرد: ترویج فرهنگ گذشت و اصلاح ذات البین یکی از ارکان مهم سند تحول قضایی به شمار می آید که در قالب کاهش ورودی پرونده به دستگاه قضایی و افزایش سطح رضایتمندی مردم تسری می یابد.

وی افزود: در این راستا مرکز توسعه حل اختلاف استان با بهره گیری از ظرفیتهای ریش سفیدان، معتمدان محلی و سفیران صلح ضمن عملیاتی سازی سیاستهای دستگاه قضا سعی بر حل مشکلات مردم در مسیری جدای از روند قضایی و اداری دارد که ماحصل آن ترویج فرهنگ بخشش و اعتلای اخلاق مداری در جامعه است.

انتهای پیام /



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *