سند 97 درصد از اراضی ملی استان کرمانشاه به نام دولت صادر شد

17:30 - 08 شهريور 1401
کد خبر: ۴۴۲۲۹۹۰
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
رئیس کل دادگستری استان کرمانشاه گفت: تاکنون 97 درصد از اراضی ملی تعیین تکلیف و به نام دولت سند صادر شده است.

خبرگزاری میزان - پرویز توسلی زاده اظهار کرد: در نشست شورای حفاظت از اراضی ملی و منابع طبیعی استان کرمانشاه از فرمانداران خواسته شد تقاضاهای روستائیان را برای صدور سند مدیریت و ساماندهی کنند.

توسلی زاده گفت: تاکید کرد نشست هفتگی ادارات مربوطه و به تبع آن ماهیانه این شورا با جدیت پیگیری و برگزار شود.

وی افزود: خوشبختانه تاکنون 97 درصد از اراضی ملی استان تعیین تکلیف و به نام دولت سند صادر شده است.

رئیس کل دادگستری استان کرمانشاه تاکید کرد: 3 درصد باقیمانده از این اراضی باید تعیین تکلیف شود و با رفع موانع موجود و با همکاری اداره ثبت و سازمان جهاد کشاورزی اقدامات لازم صورت گیرد و چنانچه منعی وجود داشت با همکاری مرتفع شود.

توسلی زاده اضافه کرد: بنا به گزارش سازمان جهاد کشاورزی استان در خصوص رفع تداخل، خوشبختانه تاکنون 61 پلاک به مساحت 42 هزار هکتار رفع تداخل صورت گرفته است و 70 پلاک نیز در کمیسیون شهرستان ها مصوب و به استان ارسال شده است که به زودی تعیین تکلیف خواهد شد.

در ادامه کرمی دادستان عمومی و انقلاب کرمانشاه با اشاره به اهمیت موضوع اراضی ملی و منابع طبیعی و تاکید بر این موضوع گفت: بحث کاداستر بنابه نامه ارسالی از سوی سازمان ثبت اسناد و املاک کشور باید علاوه بر طرح در شورای حفاظت از اراضی ملی و منابع طبیعی استان در شورای اداری نیز مطرح شود.

دادستان کرمانشاه افزود: چنانچه موضوع خاصی در این خصوص حادث شود موضوع در شورای تامین نیز مطرح می شود و از طریق شورای تامین در این باره تصمیم گیری خواهد شد.

در ادامه نمایندگان اداره ثبت اسناد و املاک استان، سازمان جهاد کشاورزی و نیز محیط زیست به بیان دیدگاههای خود پرداختند.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *