نوسازی ناوگان اتوبوسرانی با اتوبوس‌های داخلی و دست دوم خارجی

15:33 - 08 شهريور 1401
کد خبر: ۴۴۲۲۳۶۵
دسته بندی: جامعه ، عمومی
رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی شهر تهران گفت: شهرداری تهران موظف است در چارچوب بودجه‌بندی خود، هم بازسازی اتوبوس‌های موجود را انجام دهد و هم در صورت نیاز از اتوبوس‌های سازندگان داخلی برای نوسازی ناوگان حمل و نقل عمومی استفاده کند.

خبرگزاری میزان - سید جعفر تشکری هاشمی با بیان اینکه طبق مصوبه دولت، شرکت‌های خصوصی اجازه دارند تا نسبت به ورود اتوبوس‌ها و کامیون‌های باری دست دوم خارجی با عمر زیر دو سال به ناوگان حمل و نقل مسافری و باری اقدام کنند، اظهار کرد: طبق این مصوبه، اتوبوس‌های وارداتی در صورتی که از استانداردهای لازم برخوردار باشند و برای شماره‌ گذاری مشکلی نداشته باشند، می‌توانند در بخش خصوصی ناوگان اتوبوسرانی تهران فعالیت کنند.

وی با تأکید بر اینکه قرار نیست شهرداری تهران از منابع درآمد خود و به صورت مستقل نسبت به خریداری اتوبوس‌های دست دوم خارجی اقدام کرده و آن‌ها را جایگزین اتوبوس‌های نو ساخت داخل کند، گفت: شهرداری تهران موظف است در چارچوب بودجه‌بندی خود، هم بازسازی اتوبوس‌های موجود را انجام دهد و هم در صورت نیاز از اتوبوس‌های سازندگان داخلی برای نوسازی ناوگان حمل و نقل عمومی استفاده کند.

بیشتربخوانید

ایمن سازی ۹ ساختمان پرخطر در منطقه ۱۴

رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به اینکه مصوبه دولت، این امکان را در اختیار بخش خصوصی قرار داده تا با هزینه خود، ناوگان باربری و مسافربری مورد نیازش را از طریق خریداری کامیون‌های باری یا اتوبوس‌های مسافربری دست دوم درون‌شهری و برون‌شهری فراهم کند، تصریح کرد: البته به هیچ عنوان اصراری به ورود اتوبوس‌های دست دوم خارجی نداریم.

وی با تأکید بر اینکه اولویت اصلی استفاده از تولیدات کارخانجات داخلی و ارجعیت اتوبوس‌های نو تولید داخل به اتوبوس‌های دست دوم خارجی است، گفت: البته نمی‌توانیم مصوبه دولت مبنی بر اجازه خرید اتوبوس‌های دست دوم خارجی با عمر کمتر از دو سال را نادیده بگیریم و به این امکان که در اختیار بخش خصوصی قرار گرفته است، بی‌توجه باشیم.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *