هاشمی نژاد: اسناد بین‌المللی گواهی بر جنایات تروریستی منافقین علیه ملت ایران است

12:10 - 08 شهريور 1401
کد خبر: ۴۴۲۲۲۰۵
دسته بندی: حقوق بشر ، عمومی
دبیر کل بنیاد هابیلیان با اشاره به اینکه کشور ما یکی از بزرگترین قربانیان تروریسم در جهان است، می‎گوید اسناد بین‌المللی گواهی بر جنایات تروریستی منافقین علیه ملت ایران است.

«محمد جواد هاشمی نژاد»، دبیر کل بنیاد هابیلیان(خانواده شهدای ترور کشور)، در مصاحبه با میزان به اهمیت و ضرورت مبارزه با تروریسم و افشای ابعاد گسترده اقدامات تروریستی علیه کشورمان پرداخت.

«هاشمی‌نژاد»، ضمن اشاره به روز هشتم شهریور به عنوان روز ملی مبارزه با تروریسم، گفت: امروز روز ملی مبارزه با تروریسم و سالروز شهادت مظلومانه شهیدان رجایی و باهنر است؛ طبیعتاً همین موضوع نشان‌دهنده این است که ایران به لحاظ جنایات تروریستی شرایط متفاوتی را گذرانده است؛ هیچ جای جهان سابقه ندارد که در عرض چند ماه عالی‌‌رتبه‌ترین مقام‎های یک کشور توسط تروریست‌ها به شهادت برسند.

دبیر کل بنیاد هابیلیان همچنین با اشاره به انفجار تروریستی در دفتر نخست وزیری جمهوری اسلامی ایران در هشتم شهریور ماه سال 1360، بیان کرد: ترور رئیس نهادهای یک کشور در این سطح مانند رئیس جمهور و نخست وزیر به همراه جمع زیادی از مردم ما یک امر بی‌سابقه است و گروه‌هایی که این جنایات را مرتکب شده‌اند مورد استقبال کشورهای اروپایی و آمریکا قرار می‌گیرند، امکانات در اختیار آنها قرار می‌‎گیرد، مصونیت‌های قضایی در مورد جرایم مختلف و تبهکاری خودشان دارند و حتی در داخل کشورهای اروپایی سکونت دارند.

وی ادامه داد: اگر بخواهیم اقدامات گروه‌های تروریستی مختلفی که علیه مردم ما اقدام کردند را فهرست کنیم، فهرست بلند بالایی حتی در داخل کشورهای اروپایی را شاهد هستیم و اینها نشان می‌دهد که عزم کشورهای غربی بر حمایت از تروریسم در مقابل ملت ایران است و این یکی از ابزارهای مهم و وحشیانه‌ای است که علیه ملت ایران به کار گرفتند.

«هاشمی‌نژاد»، با بیان اینکه اسناد نشان می‌دهند که اقدامات تروریستی از کجا فرماندهی شده است، اضافه کرد: به عنوان مثال موسسه رند به سفارش پنتاگون در مورد منافقین تحقیقات انجام داده و در آنجا به صراحت اعلام می‌کند که از کشور فرانسه که مقر منافقین بود عملیات‌ تروریستی در داخل ایران هدایت می‌شد؛ یا خود وزارت خارجه آمریکا در سال 1997 به صراحت اعلام می‌کند که مقام‎های عالی رتبه جمهوری اسلامی به همراه هزاران هزار نفر از مردم بی‌گناه ایران به دست منافقین ترور شدند.

دبیر کل هابیلیان با اشاره به این که اسناد موجود کاملاً گویاست، بیان کرد: غرب امکانات وسیعی را در اختیار تروریست‎ها قرار داد از جمله امکانات تبلیغاتی تا بتوانند از این امکانات در انجام جنایت خود استفاده کنند؛ در دهه شصت رویکرد این ابزار بیشتر نظامی بود و گروه‌ها و گروهک‌هایی که علیه مردم ایران به کار می‌گرفتند، آشکارا ترور می‌کردند، جنایت می‌کردند و غربی‌ها بودند که این جنایات و اقدامات را هدایت می‎کردند.

وی اضافه کرد: در دهه اخیر و به خصوص در 15 سال اخیر غربی‌ها تلاش دارند از همین گروه‌ها به عنوان ابزارهای حقوق بشری علیه ملت ایران استفاده کنند و لذا گروه‌های تبهکار و منفور ملت ایران به خاطر جنایت‌ها و خیانت‌هایی که کردند ناگهان به قول خودشان به گروه‌های طرفدار صلح، آزادی، دموکراسی، دموکراتیک خواهی برای ملت ایران تبدیل می‎شوند.

«هاشمی نژاد» در بخش دیگری گفت: مقا‎های آمریکایی با پررویی تمام دم از حقوق بشر می‌زنند و برای رفتن به داخل مقرهای گروهک‌های روسیاهی مانند منافقین صف می‎کشند که در آنجا بحث‌های حقوق بشری و آزادی را فریاد بکشند اما این به معنای واقعی کلمه طنز تاریخ است و غربی‌ها واژه حقوق بشر را به سخره گرفتند.

«هاشمی‌نژاد»، با بیان این که در دهه شصت جنایات متعددی علیه ملت ایران توسط گروهک‌های تروریستی و حامیان آنها انجام شد، اظهار کرد: تلاش غرب و رسانه‌های آنها بر این است که آن جنایات و خیانت‌ها به فراموشی سپرده شود و تلاش این است که گروهک‌های روسیاه را در جلوی چشم ایران سفیدنمایی کنند.

به گفته وی، در گزارش‌های بین‌المللی و گزارش‌هایی که غربی‎ها در مورد گروهک‌ها مثلا گروهک منافقین تهیه کردند به این موضوع اشاره شده که اینها مورد نفرت مردم ایران هستند و هم دستشان به خون ملت ایران آغشته است و هم در زمان جنگ ایران و عراق در کنار رژیم صدام قرار گرفتند اما غربی‌ها تلاش دارند که آن جنایات و آن روسیاهی فراموش شود.

دبیر کل بنیاد هابیلیان (خانواده شهدای ترور کشور)، در پایان گفت: ‌آمریکایی‌ها خود نیز می‌دانند که گروهک‌هایی نظیر منافقین نزد ملت ایران منفور هستند.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *