رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

صدرالحسینی مطرح کرد: استمرار ناآرامی ها در عراق، هسته های خفته داعش و حزب منحله بعث را فعال می کند

23:04 - 07 شهريور 1401
کد خبر: ۴۴۲۱۷۹۶
کارشناس مسائل غرب آسیا گفت: تحولات امروز عراق شروع یک خطر و فتنه ای است که اگر جلوی آن گرفته نشود، عراق دچار آسیب های فراوان و واقعی می گردد.

خبرگزاری میزان_ رضا صدرالحسینی در ارتباط با بخش خبر ۲۱ درباره تحولات امروز عراق گفت: واقعیت امر این است که باید به این موضوع پرداخته شود که چه کسانی مسبب این شرایط پدید آمده در عراق هستند.

وی ادامه داد: کسانی که به قانون تمکین نکردند و در طول ده ماه گذشته تلاش کردند که با قشون کشی و ایجاد آشوب در خیابان ها و حتی ورود به ساختمان های حاکمیتی، موضع سیاسی خود را پیش ببرند باید امروز جواب خون این شهدا و مجروحین عراقی را بدهند.

این کارشناس مسائل غرب آسیا افزود: قطعا و یقینا، این پیامدها در جایگاه سیاسی عراق تاثیر منفی دارد و در حقیقت شرایطی را پدید می آورد که هسته های خفته داعش   و حزب منحله بعث در نقاط مختلف این کشور فعال شود و متجاوزین آمریکایی بیشتر برای عراق باقی بماند.

صدرالحسینی گفت: باید توجه داشت آنهایی که عراقی هستند، عراق را دوست دارند و منافع ملی عراق برایشان مهم است هرچه سریعتر باید دوستان، یاران و هم حزبی های خود را به آرامش دعوت کنند تا فرآیند تشکیل حاکمیت در عراق هرچه سریعتر انجام شود و خدایی نکرده شرایطی همچون جنگ داخلی پدید نیاید که آمریکایی ها از دور آن را مدیریت کنند.

وی خاطر نشان کرد: البته مرجعیت عالی عراق و افراد دلسوز فراوانی در گروه ها و احزاب مختلف سیاسی و قومی در عراق حضور دارند که اجازه این کار را نخواهند داد اما پدیده ای که بعد از ظهر امروز به وجود آمده، شروع یک خطر و فتنه ای است که اگر جلوی آن گرفته نشود عراق دچار آسیب های فراوان و واقعی می گردد.

انتهای پیام/


برچسب ها: عراق داعش

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *