میراحمدی: هموطنان تا اطلاع ثانوی از سفر به عراق خودداری کنند/ همه زائران حاضر در این کشور در امنیت کامل به سر می برند

22:26 - 07 شهريور 1401
کد خبر: ۴۴۲۱۷۶۲
رئیس ستاد مرکزی اربعین با اشاره به ناآرامی های اخیر عراق، گفت: هموطنان موقتا و تا اطلاع ثانوی از سفر به عراق خودداری کنند.

خبرگزاری میزان_ سید مجید میر احمدی در ارتباط با بخش خبر ۲۱ گفت: با توجه به ناآرامی هایی که امروز در عراق صورت گرفت، دولت عراق برای ایجاد امنیت لازم مقررات منع رفت آمد و شد در سراسر عراق را اعلام کرد و به طور طبیعی تمام مرزهای مشترک بین ما و دولت عراق هم مسدود شد.

وی ادامه داد: بنابراین ما در ساعات قبل به همه زائرین اعلام کردیم که از مراجعه به مرزها خودداری کنند، زائرینی هم که در پایانه های مرزی بودند به نحو مناسبی به عقب برگشتند و هم اکنون ما زائری در پایانه های مرزی نداریم و منتظر خواهیم بود که ان شاءالله به فضل الهی، به سرعت آرامش و امنیت به عراق برگردد و سفر زائرین با امنیت لازم برقرار شود.

رئیس ستاد مرکزی اربعین افزود: همچنین به منظور اطمینان کامل از امنیت زائرین‌، کلیه پروازها به عراق تا زمان استقرار کامل امنیت در این کشور که ان شاءالله به زودی برقرار خواهد شد لغو شده است.

معاون امنیتی وزیر کشور درباره آخرین وضعیت زائرین ایرانی در عراق و تکلیف این افراد نیز بیان داشت: دقایقی قبل با سفیر ایران در عراق صحبت کردم که ایشان اظهار داشتند جای هیچگونه نگرانی وجود ندارد و همه زائرین در امنیت کامل به سر می برند و ان شاءالله بعد از ممنوعیت رفت آمد و شد، همه عزیزان با امنیت و سلامت کامل به کشور باز خواهند گشت.

میر احمدی در پایان خاطر نشان ساخت: ما برنامه حماسه عظیم اربعین حسینی را با قوت و قدرت ادامه می دهیم و ان شاءالله به زودی آرامش به کشور عراق برخواهد گشت، لذا خواهشم این است زائرین عزیزی که در برنامه خودشان شرکت در این حماسه عظیم را داشتند، مترصد باشند که ما در روزهای آینده، زمان حرکت را به فضل الهی اعلام خواهیم کرد. ثبت نام در سامانه سماح را ادامه دهند و ان شاءالله که این حماسه عظیم، بهتر و باشکوه تر از سال های گذشته برگزار می شود.

انتهای پیام/


برچسب ها: عراق اربعین

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *