رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

رئیس کل دادگستری بوشهر از زندان دشتستان و اردوگاه کاردرمانی دشتستان بازدید کرد

17:17 - 07 شهريور 1401
کد خبر: ۴۴۲۱۴۳۲
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
رئیس کل دادگستری استان بوشهر با همراهی معاون قضایی ،مسئولان دادگستری شهرستان دشتستان و سرپرست اداره کل زندان های استان بوشهر ، از زندان شهرستان دشتستان و اردوگاه کاردرمانی در استان بازدید کرد.

خبرگزاری میزان-علی جمادی در چهاردهمین بازدید خود از زندان های استان بوشهر در سال جدید و چهارمین حضور خود در زندان دشتستان، از بخش‌های مختلف این زندان بازدید و از نزدیک روند برنامه‌های مختلف بهداشتی، فرهنگی، امنیتی و عمرانی زندان را مورد ارزیابی قرار داد.

رئیس کل دادگستری استان بوشهر ، علاوه بر بازدید از بخش‌های مختلف زندان از نزدیک و چهره به چهره در جمع مددجویان اندرزگاه‌ها حضور یافت وبه درخواست‌ها و مسایل و مشکلات 80 نفر از مددجویان، رسیدگی و دستورات لازم جهت بررسی وضعیت آن‌ها صادر کرد.

جمادی در این بازدید هدف از حضور همکاران قضایی در زندان را پیگیری مسائل و مشکلات مددجویان و اطلاع از نحوه اجرای محکومیت‌ها و برنامه‌های اصلاحی و تربیتی و کوتاه کردن فرآیند رسیدگی به درخواست‌های قضایی و حقوقی زندانیان عنوان کرد و افزود:در راستای کاهش جمعیت کیفری، مسئولان قضایی و قضات به صورت مستمر با حضور در زندان و دیدار چهره به چهره با زندانیان از نزدیک در جریان مسائل، مشکلات و مسائل مطروحه زندانیان قرار گرفته و در چهارچوب حدود، اختیارات و مقدورات قانونی، اقدام لازم جهت حل و فصل مشکلات آنان انجام می‌گیرد.

جمادی به اهمیت سیاست کاهش جمعیت کیفری اشاره کرد وگفت: باید سعی شود که سیاست حبس زدایی را اعمال کنیم و از عفو‌ها و تخفیف مجازات‌ها استفاده بهینه شود تا شاهد کاهش جمعیت کیفری باشیم.

رئیس کل دادگستری استان بوشهر در ادامه ضمن بازدید از اردوگاه کار درمانی و حرفه آموزی به توسعه کمی و کیفی فعالیتهای حرفه آموزی درزندانها اشاره کرد و گفت : باید در راستای ارتقا بخشی اینگونه برنامه ها جهت بازآموزی وتولید نیروی انسانی ماهر درجامعه تلاش شود زیرا این امر میتواند نرخ بازگشت مجدد مددجویان را نیز توامان کاهش دهد.

رئیس کل دادگستری استان بوشهر خطاب به مسئولان زندان بر سالم‌سازی محیط زندان، تقویت رویکرد‌های تربیتی در قبال زندانیان، مهارت آموزی و توانمندسازی زندانیان با هدف بازگشت زندانی به فعالیت‌های سالم و پرهیز از هرگونه اجحاف در حق زندانیان تأکید کرد.

وی اشاره به ارتقا وضعیت زندانیان به تکریم خانواده زندانیان تاکید نمود و افزود: در برخورد با زندانیان و خانواده های آنان حفظ شأن و منزلت و نیز کرامت انسانی و حرمت افراد و همچنین حقوق شهروندی آنها را رعایت کنند.

رئیس کل دادگستری استان بوشهر در پایان با اشاره به تلاش های انجام شده در مجموعه زندان های استان این اقدامات را در مسیر فرایند اصلاح و تربیت مددجویان مثبت و موثر دانسته و بر عزم و همت همه ارکان مجموعه زندان ها در پیشبرد اهداف قضایی، تعامل مطلوب با دستگاه قضا و حرکت در مسیر بازپروری مددجویان تاکید کرد.

انتهای پیام/


برچسب ها: بوشهر

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *