رئیس دادگستری ایلام: ترویج فرهنگ صلح و سازش، حرکت به سمت اخلاق مداری است

15:59 - 07 شهريور 1401
کد خبر: ۴۴۲۱۲۶۴
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
رئیس کل دادگستری استان ایلام گفت: ترویج فرهنگ صلح و سازش، حرکت به سمت اخلاق مداری است و ستاد صبر این استان باید با شناسایی نخبگان ،ریش سفیدان، معتمدان محلی، متنفذین و افراد توانا در راستای اصلاح بین افراد تلاش کنند.

خبرگزاری میزان - جلسه ستاد صبر استان با حضور رئیس کل دادگستری وسایر اعضای ستاد صبر برگزار و بر ترویج بیشتر فرهنگ صلح و سازش در جامعه و کاهش پرونده های وارده به محاکم قضایی تاکید شد.

رئیس کل دادگستری استان ایلام با عرض تسلیت فرا رسیدن ایام اربعین اطهار کرد: کنگره عظیم اربعین نشان از عشق و اظهار محبت شیعیان و آزادگان جهان به حضرت ابا عبدالله الحسین (ع) است و مردم استان ایلام خدمت به زوار عتبات عالیات را برای خود افتخار می دانند و به آن می بالند.

علی محمدی هدف از تشکیل این جلسه را گسترش اعتلای فرهنگ صلح وسازش در جامعه برشمرد و به نقش موثر هیئت های صلح و صلح یاران در دعاوی تاکید کرد.

وی با اشاره به آیات و روایات متعدد در زمینه صلح و سازش اظهار کرد: در جامعه اسلامی باید بستری فراهم گردد تا مردم در سایه عفو و بخشش و مدارا ، مشکلاتشان را بتوانند آنگونه که شایسته است حل کنند.

علی محمدی افزود: ستاد صبر باید از ظرفیت ائمه جمعه و روحانیت معظم و افراد معتمد و نخبه و همچنین استفاده از امکانات به منظور رساندن پرونده ها به صلح و سازش و خاتمه دعوا با رضایت و خشنودی اصحاب دعوا بهره کافی را ببرد.

رئیس کل دادگستری استان اضافه کرد: راه‌اندازی پویش های مردمی ستاد صبر، از اقدامات مهم در این حوزه است و با توجه به اهداف مد نظر و پیش‌بینی شده، انتظار می‌رود با افزایش مشارکت‌های عمومی، موفقیت‌های خوبی برای ستاد صبر در این عرصه به همراه داشته باشد.

علی محمدی گسترش فرهنگ صلح و سازش و عفو و گذشت در جامعه، ارتقای فرهنگ مدارا، مودت و همدلی، صبر و مهربانی در جامعه؛ اعتلای فرهنگ قانون مداری و احترام به حقوق دیگران؛ ارتقای کارآمدی دستگاه قضایی کشور در حل و فصل دعاوی و منازعات؛ ارتقای جایگاه نظام جمهوری اسلامی ایران و دستگاه قضایی کشور در عرصه صلح طلبی و حقوق بشر؛ کاهش زمینه های نزاع و اختلاف؛ کاهش پرونده های دستگاه قضا و کاهش تعداد زندانیان را از اهداف این ستاد برشمرد.

وی با بیان اینکه در مصالحه ، اختلافات به صورت ریشه ای حل می شود و نزاع پایان می‌یابد، اما طرح دعاوی و پافشاری بر اختلافات، گاهی موجب کدورت و کینه جویی می شود بیان کرد: همین موضوع نقش مهم و تأثیرگذار شوراهای حل اختلاف و ستاد صبر را برای ایجاد فضای مودت و برادری برجسته می‌سازد.

رئیس کل دادگستری استان ایلام در پایان عنوان کرد: ترویج فرهنگ صلح و سازش، حرکت به سمت اخلاق مداری است و ستاد صبر این استان باید با شناسایی نخبگان ،ریش سفیدان، معتمدان محلی، متنفذین و افراد توانا در راستای اصلاح بین افراد تلاش کنند.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *