خطر زیر آب رفتن یک سوم پاکستان بر اثر سیل

14:31 - 07 شهريور 1401
کد خبر: ۴۴۲۱۱۶۳
وزیر آب و هوای پاکستان هشدار داد که ممکن است یک سوم این کشور تا زمانی که بارش‌های گسترده موسمی فروکش کند، زیر آب برود.

خبرگزاری میزان - دولت پاکستان برای مقابله با وضعیت اضطراری سیل که به کشته شدن بیش از هزار نفر منجر شده و تهدیدی برای زیر آب رفتن یک سوم این کشور، منطقه‌ای تقریباً به وسعت انگلیس، است درخواست کمک بین المللی کرد.

به گزارش «گاردین»، «بلاول بوتو زرداری»، وزیر خارجه پاکستان، گفت که سیل ناشی از هفته‌ها بارندگی شدید موسمی و ذوب شدن یخچال‌های طبیعی، وضعیت وخیم اقتصادی پاکستان را بدتر کرده و در این جهت این کشور نیاز به کمک مالی دارد.

وی اظهار کرد که من نه تنها از صندوق بین‌المللی پول، بلکه جامعه بین‌المللی و آژانس‌های بین‌المللی انتظار دارم که واقعاً سطح ویرانی را درک کنند.

وزیر خارجه پاکستان ادامه داد: من تخریبی در این مقیاس ندیده‌ام، بیان کردن این میزان از تخریب با کلمات بسیار دشوار است؛ بسیاری از محصولات زراعی که بخش عمده‌ای از معیشت مردم را تامین می‌کردند، از بین رفته بودند.

وی گفت: بدیهی است که این امر بر وضعیت کلی اقتصادی تأثیر خواهد داشت.

این کشور جنوب آسیا با تورم بالا، کاهش ارزش پول و کسری حساب جاری مواجه بوده و «زرداری» گفت که امیدوار است وضعیت اضطراری سیل، هیئت مدیره صندوق بین المللی پول را در این هفته متقاعد کند که 1.2 میلیارد دلار را به عنوان بخشی از هفتمین و هشتمین قسط برنامه کمک مالی پاکستان آزاد کند.

در حال حاضر دست‌کم هزار و 61 نفر در سیل جان خود را از دست داده‌اند و این تلفات بیشتر افزایش خواهد یافت؛ همچنین بسیاری از جوامع در مناطق کوهستانی شمالی توسط رودخانه‌های خروشان ناشی از سیل که جاده ها و پل ها را از بین برده‌اند، محاصره شده‌اند.

این وضعیت در حالی است که وزیر آب و هوای این کشور هشدار داد که ممکن است یک سوم پاکستان تا زمانی که بارش‌های گسترده موسمی امسال فروکش کند، زیر آب زیر آب رفته باشد.

پاکستان یکی از کشورهایی است که بیشترین تاثیرات ناشی از تغییرات آب و هوایی را شاهد بوده است.

تغییرات آب و هوایی شدید، چین، اروپا و آمریکا را نیز در تابستان تحت تاثیر قرار داده است.

انتهای پیام/


برچسب ها: سیل پاکستان

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *