«شهاب دین» منتشر شد/ روایتی داستانی از زندگی آیت الله مرعشی نجفی

13:00 - 09 شهريور 1401
کد خبر: ۴۴۲۰۶۹۷
«شهاب دین» روایت داستانی از زندگی آیت الله سید شهاب الدین مرعشی نجفی توسط انتشارات شهید کاظمی روانه بازار شد.

خبرگزاری میزان - آیت الله مرعشی نجفی در سال 1315ق (1276ش) در نجف به دنیا آمد و کتاب «شهاب الدین» نام گرفت. پدرش، آیت‌الله سید شمس الدین محمود مرعشی، از فقها و مدرّسان علوم اسلامی نجف بود.

آیت الله مرعشی نجفی پس از رحلت «آیت اللّه بروجردی» در سال ۱۳۳۹ (۱۳۸۰ قمری) در سن ۲۷ سالگی به عنوان مرجع شیعیان برگزیده شد.

میلیون‌ها نفر از شیعیان کشورهاى مختلف، از جمله ایران، عراق، لبنان، کویت، احساء و قطیف عربستان، امارات عربى، بحرین، پاکستان، هند و ترکیه و بخشى از کشورهاى آفریقایى مانند زنگبار، از ایشان تقلید مى کردند. ایشان از بسیاری از مراجع تقلید شیعه اجازه اجتهاد گرفتند. برخی از آن‌ها عبارتند از:
آیت الله آقا ضیاء عراقی، آیت الله سید ابو الحسن اصفهانی، آیت الله شیخ عبد الکریم حایری یزدی، علامی کرمانشاهی (از شاگردان آخوند خراسانی) و…

کتابخانه‌ای در قم

آآیت الله مرعشی نجفی از شاگردان شیخ عبدالکریم حائری و آقا ضیاء عراقی بود و نیز از درس سیدعلی قاضی، سید احمد کربلایی و میرزا جواد ملکی تبریزی بهره برد. شهاب الدین کتابخانه‌ای را در قم تأسیس کرد که امروزه از لحاظ تعداد و کیفیت نسخه‌های خطی کهن اسلامی؛ نخستین کتابخانه ایران و سومین کتابخانه جهان اسلام به شمار می‌رود. همچنین او مدرسه‌های مرعشیه، شهابیه، مهدیه و مؤمنیه را در قم تأسیس کرد.

 مرعشی نجفی

نویسنده در این اثر سعی کرده است با قلمی ساده و به دور از تکلف وقایع مهم زندگی آیت الله مرعشی را به تصویر بکشد. این کتاب خواننده را با آیت الله سید شهاب الدین مرعشی همراه می‌کند و به نجف، کربلا، سامرا، تبریز، تهران و قم می‌برد. خواننده از گوشه حجره‌ی کوچک سید شهاب مرعشی در نجف شاهد شب زنده داری‌ها و مرارت‌های او است.

محضر «امام زمان (عج)»

فقر و تنگدستی‌اش را می‌بیند و تلاش‌های شبانه روزی‌اش را برای تحصیل مشاهده می‌کند و همراه او روز‌ها مقابل اساتید زانو می‌زند و شب‌ها درسرداب سرد سامرا به تهجد می‌پردازد. خواننده از تشرفات آیت الله مرعشی نجفی به محضر «امام زمان (عج)» هم بی‌بهره نمی‌ماند و گوشه‌هایی از تشرفات را نظاره‌گر خواهد بود.

«شهاب دین» روایت داستانی از زندگی آیت الله سید شهاب الدین مرعشی نجفی به قلم زهرا باقری در قطع رقعی و 216صفحه به رشته تحریر در آمده و توسط انتشارات شهید کاظمی روانه بازار شده است.

علاقه‌مندان جهت تهیه کتاب می‌توانند از طریق سایت nashreshahidkazemi.ir (https://b2n.ir/p65466)و یا از طریق ارسال نام کتاب به سامانه پیام کوتاه ۳۰۰۰۱۴۱۴۴۱ کتاب را تهیه کنند.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *