دبیر: با زور من را به انتخابات آوردند/ نتایج انتخابات درس‌های زیادی به ما داد

17:49 - 06 شهريور 1401
کد خبر: ۴۴۱۹۸۰۸
دسته بندی: ورزشی ، سایر حوزه ها
رئیس فدراسیون کشتی گفت: نتایج این انتخابات درس‌های زیادی به ما داد و پیام داشت که همیشه آنگونه که فکر می‌کنیم، نیست.

خبرگزاری میزان - علیرضا دبیر، رئیس فدراسیون کشتی، بعد از پایان مجمع انتخابات کمیته ملی المپیک اظهاراتی داشت که گزیده از آنرا در زیر می‌خوانید:

*خیلی مجمع خوب و سالمی بود و در سلامت برگزار شد. این مجمع ‌۲ پیام داشت؛ مورد اول درباره ریاست بود که نتایج ۲۸ بر ۲۷ شد و به نظرم این نتیجه نیاز به تحلیل دارد. دوم اینکه کمیته، وزارت، فدراسیون‌ها و دستگاه‌های نظارتی همه ببینند کجا هستند و اینکه چیزی که فکر می‌کنند در عمل آنطور نمی‌شود.

*قبل از رای گیری به هیات اجرایی که امروز رای آورد هم گفتم همانطور که ۱۱ عضو سابق هیچکدام رای نیاوردند شما هم اگر کار نکنید و فقط برای خودتان کار کنید ۴ سال دیگر همین سرنوشت را پیدا می‌کنید.

*عدالت در برابری نیست. این اسلام نیست و کمونیستی است. اسلام می گوید هر کس به اندازه زحمتش برداشت کند. حق کشتی ما این نیست. من برای نفس و دنیای خودم حرف نزدم. اگر کسی از طرف یک فدراسیون در هیات اجرایی رفته باید برای همه فدراسیون ها بدود نه اینکه فقط برای فدراسیون خودش بدود و پول برای خودش از کمیته المپیک بصورت پنهانی بگیرد.

*من کاندیدا هم نشدم و کربلا بودم. نصیرزاده را خط زدند و یک کاندیدای کشتی در هیات اجرایی را سوزاندند. من گلایه دارم و به زور من را به مجمع آوردند.

*کمیسیون ورزشکاران مشکل داشت. انتخاب هیات اجرایی برای انتخاب خبره ورزشی مشکل داشت. آیا خبره ورزشی ما آن دو نفری که انتخاب شدند بودند؟ آیا این دو نفر اصلا رویشان می شود در مقابل این همه قهرمان و المپیکی به عنوان خبره کار کنند؟ کار برای خدا نباشد اینطور می شود و مجمع امروز جوابشان را داد. من هم در فدراسیون کشتی اگر برای خودم کار کنم و بدوم اینطور می شود.

*نزدیک ۶۷ درصد مدال‌های المپیک ایران را کشتی کسب کرده و اگر خوب مدیریت می‌شد شاید به بیش از ۸۰ درصد می‌رسید. اگر مدال‌های جهانی هم به این افتخارات اضافه شود ۸۲ درصد مدال‌‌های این مملکت را کشتی کسب کرده است، اما بودجه کشتی در کمیته ملی المپیک یک پنجم هم نبوده است. وقتی موعد المپیک می‌رسد انتظار مدال دارند، اما مگر خُم رنگرزی است.

*نمی گویم چرا به ورزش های دیگر پول می دهید؛ می گویم به هر کس بر اساس افتخاراتش پول بدهید. اگر به پولادگر حرفی می زنم، احترامش واجب اما اگر حرف غیرکارشناسی بزنند کوتاه نمی آیم. گفتم شما شاخصه‌هایتان را برای تقسیم بودجه بگویید. همین الان حضور برخی اعضای مجمع ناحق بود. آیا بنا با ۴ طلای المپیک نباید بیاید اینجا بنشیند؟ کشتی ۲ فدراسیون مجزا در بخش فرنگی و آزاد است. من بچه جنوب شهرم و راحت حرفم را می زنم و جز خدا، اهل بیت و ولی فقیه از هیچ کس نمی ترسم.

*مردم تهران دوبار محبت کردند و در شورا به صورت مستقل که کار سختی است رای آوردم. من سری اول هم به شورا رفتم نمی خواستم بروم. من آمدم که رییس فدراسیون شوم اما علی آبادی که رییس سازمان تربیت بدنی بود به من گفت به تو احتیاج نداریم و برو. من هم لج کردم و رفتم شورای شهر. چند ماه اول هم واقعا کار را بلد نبودم و پیاده بودم اما خدا کمک کرد.

*خسروی‌وفا فردیست که زندگی‌اش را برای نظام گذاشته و خیلی عزیز است. همیشه با خسروی‌وفا مشورت کرده‌ام و به نظرم انتخاب خوبی بود. دوستان نظارتی حتی رای هیأت اجرایی ما را گرفتند.

*نتایج این انتخابات درس‌های زیادی به ما داد و پیام داشت که همیشه آنگونه که فکر می‌کنیم، نیست.

*من کلاً همیشه به هر فردی در ریاست جمهوری رای دادم، انتخاب نمی‌شد (با خنده). لطفا سوال سخت نپرسید که با چه کسی رای داده‌ام.

*اگر علی نژاد هم انتخاب می شد یک مزیت هایی داشت، ایشان هم یک مزیت هایی دارد. مزیت علی نژاد این بود که جوان است، وقت می گذارد و زبان بلد است. آقای خسروی وفا هم ارتباطات و تجربه خوبی دارد. به او این پیشنهاد را دارم که یک دبیر جوان بگذارد که بدود و پای کار باشد. او ۳۰ سال مدیریت ورزشی کرده و اینجا هم کار را جمع می کند. پیشنهاد می‌کنم از جوان های انقلابی استفاده کند.

انتهای پیام/


برچسب ها: علیرضا دبیر

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *