انهدام بزرگترین باند سرقت دلار در تهران

16:53 - 06 شهريور 1401
کد خبر: ۴۴۱۹۷۰۰
جانشین فرماندهی انتظامی تهران بزرگ از انهدام بزرگترین باند 8 نفره سرقت دلار به ارزش 200 میلیارد ریال خبر داد و گفت: متهمان از پیک‌های موتوری صرافی‌ها زورگیری می‌کردند.

خبرگزاری میزان - طبق اعلام پایگاه خبری پلیس، سردار " حمید هداوند " اظهار کرد: با وقوع یک فقره زورگیری و سرقت دلار از راکب پیک موتوری به ارزش 50 میلیارد ریال در میدان "فردوسی" بررسی موضوع و رسیدگی به پرونده در دستور کار تیمی زبده از کارآگاهان اداره پنجم پلیس آگاهی این فرماندهی قرار گرفت.


جانشین پلیس تهران افزود: بنابرحساسیت موضوع، بلافاصله کارآگاهان وارد عمل شدند و در تحقیقات میدانی مشخص شد، سارقان با جعل عنوان مامور، جلوی راکب پیک موتوری را گرفته و پس از ضرب و جرح شدید و استفاده از سلاح سرد، دلارهای وی را سرقت کرده اند.


این مقام ارشد انتظامی تصریح کرد: همین اطلاعات کافی بود تا کارآگاهان با شیوه‌های نوین پلیسی کشف جرم را آغاز کنند و در گام بعدی متوجه شدند یک زاغ‌زن مسیر تردد پیک موتوری را به سارقان مسلح اطلاع می داده ‌است.


سردار هداوند عنوان کرد: در تحقیقات شبانه روزی کارآگاهان مشخص شد، زاغ‌زن فردی سابقه دار بوده و به دفعات مختلف به علت سرقت دلار تحمل کیفر داشته و ساکن یکی از محله‌های جنوبی تهران است.


وی با بیان اینکه زاغ‌ زن این باند بلافاصله دستگیر شد ادامه داد: تحقیقات در خصوص دستگیری متهمان پرونده ادامه داشت تا اینکه سرقت به عنف دیگری با همین شگرد از یک پیک موتوری به کارآگاهان اداره پنجم گزارش شد.


جانشین فرماندهی انتظامی تهران بزرگ گفت: کارآگاهان بلافاصله راهی صحنه جرم شدند و با بررسی‌های تخصصی هویت و مخفیگاه ۲ سارق حرفه‌ای را که در سرقت حضور داشتند شناسایی و در کمترین زمان ممکن آنها را در مخفیگاهشان دستگیر کردند.


سردار هداوند با بیان اینکه ۲ سارق حرفه‌ای پس از انتقال به اداره پنجم پلیس آگاهی به جرم زورگیری با همکاری 5 همدستشان اعتراف کردند افزود: در شاخه دیگری از بررسی ها، کارآگاهان مخفیگاه تمام متهمان را شناسایی کردند و پس از هماهنگی های قضائی در یک عملیات همزمان، 5 سارق دیگر این پرونده نیز دستگیر شد.


این مقام ارشد انتظامی تصریح کرد: متهمان در تحقیقات تکمیلی به جرم خود مبنی بر جعل عنوان پلیس، زورگیری، آدم‌ربایی، ضرب و جرح و 8 فقره سرقت از پیک‌ های موتوری‌‌ صرافی‌های تهران به ارزش 200 میلیارد ریال اعتراف کردند.


وی با بیان اینکه خط قرمز پلیس، امنیت شهروندان است، در پایان خاطرنشان کرد: با صدور قرار قانونی از سوی مرجع قضائی متهمان برای کشف جرایم احتمالی در اختیار کارآگاهان اداره پنجم پلیس آگاهی قرار دارند و تحقیقات پلیسی همچنان ادامه دارد.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *