رئیس کل دادگستری فارس: با بهره از فرهنگ غنی اسلامی و ایرانی بخشش را در جامعه ارتقا دهیم

17:50 - 06 شهريور 1401
کد خبر: ۴۴۱۹۵۱۰
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
رئیس کل دادگستری استان فارس گفت: با ارائه راهکارهای نوین و فرهنگ سازی در حوزه سازش و بهره از فرهنگ غنی اسلامی و ایرانی بخشش را در جامعه ارتقا و شاهد افزایش آمار مصالحه به‌خصوص در پرونده‌های قصاص خواهیم بود.

خبرگزاری میزان- حجت الاسلام والمسلمین سید کاظم موسوی در همایش توجیهی رابطین توسعه حل اختلاف استان فارس اظهار کرد: با ارائه راهکارهای نوین و فرهنگ سازی در حوزه صلح و سازش و بهره از فرهنگ غنی اسلامی و ایرانی بخشش، عفو و اصلاح ذات البین را در جامعه ارتقا و شاهد افزایش آمار مصالحه به خصوص مصالحه در پرونده های قصاص خواهیم بود.

رئیس کل دادگستری فارس یکی از مهمترین وظایف شورای حل اختلاف در جامعه را گسترش فرهنگ مصالحه بیان کرد و صلح و سازش را مسیری دانست که حرکت در آن دارای ارزش اخروی بسیاری است.

حجت الاسلام و المسلمین موسوی بر اجرای دقیق شاخص های مدل تعالی تأکید کرد و از رئیس توسعه حل اختلاف استان خواست تا هر ماه حوزه های قضایی استان را بر اساس شاخص های مدل تعالی ارزیابی کند.

وی براستفاده از ظرفیت هیئت های صلح در مساجد برای ایجاد صلح و سازش پرونده های قضایی تاکید کرد و افزود: استفاده از ظرفیت روحانیت ، ائمه جمعه و جماعات و معتمدان و افراد مورد وثوق به همراه استفاده از امکانات صدا و سیما در نقش آفرینی بیشتر و نظام‌مند کردن هیئت های صلح استان بسیار مؤثر و حائز اهمیت است.

رئیس کل دادگستری استان فارس بر استفاده حداکثری از ظرفیت مردم، ریش سفیدان و افارد صاحبان نفوذ و در راستای گذشت اولیای دم از تقاضای قصاص تأکید و اظهار امیدواری کرد: در سال جاری با ارائه راه کارهای نوین و فرهنگ سازی در حوزه صلح و سازش بتوانیم فرهنگ غنی اسلامی و ایرانی بخشش، عفو و اصلاح ذات البین را در جامعه ارتقاء و شاهد افزایش آمار مصالحه در پرونده های قصاص باشیم .

حجت الاسلام والمسلمین موسوی با تأکید بر اهمیت آموزش و لزوم ارتقای مهارت های صلح و سازش اعضای توسعه حل اختلاف و داوری استان فارس افزود: ارجاع پرونده‌ها باید با دقت لازم صورت گیرد و به نحوی باشد که صرفاً پرونده های قابل سازش به توسعه حل اختلاف ارجاع شود.

وی در ادامه افزود: حفاظت و اطلاعات نیز یکی از ارکان مهم در شورای حل اختلاف است که با جدیت مورد توجه قرار داشته و لازم است حفاظت و اطلاعات شوراهای حل اختلاف بر عمکلرد قضات، اعضا و کارکنان دفتری شعب نظارت ویژه ای داشته باشد.

رئیس کل دادگستری فارس در پایان با قدردانی از تلاش مسئولین امور عمومی حوزه های قضایی در امور شوراهای حل اختلاف اظهار کرد: ما از تلاش های شما در پیشبرد اهداف و ارتقاء شعب شوراهای حل اختلاف اطلاع داریم و زحمات شما را که علاوه بر نوبت کاری صبح و انجام امورات دادگستری در شیفت های کاری عصرگاهی نیز امور شوراهای حل اختلاف را به نحو احسن انجام می دهید قدر می دانیم .

انتهای پیام/


برچسب ها: سازش فارس

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *