رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

مرگ یک شهروند آمریکایی در پی ضرب و شتم شدید از سوی پلیس آمریکا

15:21 - 06 شهريور 1401
کد خبر: ۴۴۱۹۴۸۷
دسته بندی: حقوق بشر ، عمومی
خشونت پلیس آمریکا این بار یک بیمار روانی را قربانی کرد.

خبرگزاری میزان – یک مرد مظنون به سرقت یک ساعت پس از بازداشت توسط افسران پلیس «سالت لیک سیتی» در ایالت «یوتا» آمریکا جان خود را از دست داد.

به گزارش « sltrib و آسوشیتدپرس»، خبرها درباره مرگ یک مظنون به سرقت، کمتر از یک ساعت پس از دستگیری توسط پلیس «سالت لیک سیتی» بار دیگر موضوع خشونت افسران پلیس آمریکا علیه شهروندان این کشور را پررنگ کرد.

براساس ویدئوی منتشر شده از «بادی کم‌»های لباس افسران پلیس آمریکا، یک افسر پلیس «سالت لیک سیتی» تلاش می‌کند تا «نایکون براندون»، 35 ساله را در روز 14 آگوست (23 مرداد)، دستگیر کند.

در این فیلم مشخص می‌شود که چهار افسر پلیس در جریان دستگیری وی مشارکت دارند و یکی از افسران پلیس دستکم دو دقیقه سر «براندون» را روی سنگریزه‌های کنار پیاده رو فشار می‌دهد.

افسران پلیس آمریکا در ادامه سر وی را به زمین می‌کوبند و سپس می‌خواهند «براندون» را برگردانده و به دست‌های وی دستبند بزنند اما متوجه می‌شوند که «براندون» بیهوش شده است.

افسران پلیس پس از این که به زنده بودن وی شک کرده و اقدام به کمک پزشکی می‌کنند، «بادی کم» را خاموش کردند.

براساس گزارش‌ها، عملیات سی پی آر «براندون» توسط افسران پلیس بی فایده بود و به بیمارستان منتقل می‌شود.

خبر مرگ «براندون» یک ساعت پس از دستگیری توسط پلیس منتشر شد.

برخورد خشونت بار پلیس آمریکا با این شهروند آمریکایی در حالی رخ داد که فرد گزارش دهنده به پلیس گفته بود که مردی با بحران سلامت روانی سبب ایجاد مزاحمت شده است و باید ماموران بهداشت روان به محل اعزام شوند.

رئیس پلیس «سالت لیک سیتی» با انتشار بیانیه ای از آغاز تحقیقات درباره مرگ «براندون» خبر داد اما تاکید کرد که اقدام مامورانش متناسب بوده است.

با وجود این، نه پلیس و نه پزشکی قانونی هنوز علت و نحوه مرگ وی را اعلام نکرده اند.

در اوایل ماه آگوست نیز فیلم «بادی کم» افسران پلیس «سالت لیک سیتی» با سوژه ای مشابه منتشر شده بود که طی آن یک زن جان خود را از دست داده بود.

مرگ «براندون» در حالی رخ داد که آمریکا شاهد تعداد بی شماری از قتل افراد غیرمسلح عمدتا مبتلا به بحران روانی توسط پلیس است.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *