رئیس کل دادگستری ایلام: زائران اربعین حسینی از حمل داروهای غیرمجاز خودداری کنند

11:18 - 07 شهريور 1401
کد خبر: ۴۴۱۹۲۶۶
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
رئیس کل دادگستری استان ایلام گفت: باید در مورد خروج غیر قانونی از مرز به زائران اطلاع رسانی شود و اقدامات لازم با توجه به حجم زیاد تردد در خصوص پیشگیری از تصادفات جاده ای و رفع نقاط حادثه خیز در دستور کار قرار گیرد.

خبرگزاری میزان - علی محمدی در جمع اعضای شورای پیشگیری از وقوع جرم استان ایلام گفت: ما علاوه بر اینکه از نظر اعتقادی تکلیف داریم در خدمت زائران حسینی باشیم، باید از نظر قانونی نیز به وظایف و تکالیف مان در این زمینه عمل کنیم.

وی افزود: با توجه به پیش بینی ها حدود 60 درصد از زائران حسینی برای برگزاری مراسم اربعین از مرز مهران و استان ایلام تردد می کنند لذا چالش ها و مشکلاتی در این زمینه وجود دارد که باید با برنامه ریزی و انجام اقدامات پیشگیرانه از بروز آن ها جلوگیری کرد.

رئیس کل دادگستری استان ایلام ادامه داد: با توجه به اینکه حمل و نگهداری مواد مخدر در کشور عراق مجازات سنگینی دارد و همچنین حمل بعضی از داروها که در ایران مجاز است، در کشور عراق ممنوع است در نتیجه باید در این زمینه اطلاع رسانی کامل و جامع صورت گیرد تا زائران در کشور عراق دچار مشکل نشوند.

وی همچنین تاکید کرد: باید در مورد خروج غیر قانونی از مرز به زائران اطلاع رسانی شود و اقدامات لازم با توجه به حجم زیاد تردد در خصوص پیشگیری از تصادفات جاده ای و رفع نقاط حادثه خیز در دستور کار قرار گیرد.

علی محمدی افزود: لازم است با مدیریت صحیح پارکینگ های خودرو در مرز مهران و استفاده از ظرفیت بسیج از جرایم احتمالی مربوط به سرقت پیشگیری کرد، همچنین می توان از ظرفیت اصناف و بازاریان در ارائه خدمات و پذیرایی از زائران استفاده کرد.

رئیس کل دادگستری استان ایلام با بیان اینکه در نظام اسلامی وظیفه ما عمل به قانون و مقررات شرعی است تاکید کرد: هر کسی مدیریتی را می پذیرد بعد از پذیرش مدیریت، مسئولیت به دنبال آن می آید که شامل مسئولیت مدنی، مسئولیت کیفری و مسئولیت اخلاقی است لذا در ستاد اربعین وقتی مقرر می شود یک دستگاه ماموریتش این است باید به مسئولیت قانونی خود به نحو احسن عمل کند.

وی ادامه داد: هدف ما در نهایت ایجاد زمینه مناسب برای برگزاری مراسم اربعین حسینی و زیارت ابا عبدالله الحسین(ع) برای زائران و همچنین پیگیری و رفع مشکلات احتمالی که ممکن است برای آنان پیش بیاید، است.

در ابتدای این جلسه روشنی سرپرست معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری به عنوان دبیر جلسه، دستور کار جلسه را بیان و مواردی را به عنوان چالش های مهم که باید بررسی شود ارائه کرد.

در این جلسه اعضاء نظرات و پیشنهادات خود را ارائه کردند که از مهم ترین مواردی که به آن اشاره شد اعم از ضرورت اطلاع رسانی در مورد قوانین و مقررات کشور عراق، ساماندهی اتباع خارجی که فاقد مدارک لازم بوده و قصد خروج از مرز دارند و عودت به کشور متبوع خود، نظارت و تامین آب شرب با توجه به گرمای زیاد هوا، اصلاح نقاط حادثه خیز جاده ای، تامین سردخانه برای نگهداری اجساد احتمالی در مهران و انتقال اجساد توسط بیمه ها، ساماندهی حجم زیاد خودرو در پارکینگ های در نظر گرفته شده، ساماندهی و تجهیز مساجد و حسینیه ها در مسیر زائرین، نظارت بر حمل و نقل کرایه توسط راهداری و تعزیرات و نظارت بر خروج کالا و ارز بیش از میزان مورد نیاز به بهانه تامین مایحتاج موکب های اربعین است.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *