4 باجه جهادی خدمات الکترونیک قضایی در مناطق محروم استان کرمان راه اندازی شد

13:55 - 06 شهريور 1401
کد خبر: ۴۴۱۹۱۶۵
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
معاون قضایی، آمار و فناوری اطلاعات دادگستری کل استان کرمان از راه اندازی 4 باجه جهادی ارائه خدمات الکترونیک قضایی در مناطق محروم استان خبر داد.

خبرگزاری میزان- مهدی بخشی از راه اندازی 4 باجه جهادی ارائه خدمات الکترونیک قضایی در مناطق محروم استان خبر داد و اظهار کرد: باجه های جهادی ارائه خدمات الکترونیک قضایی در حال حاضر در اندوه جرد شهداد، فیض آباد راور، گنبکی ریگان و رمشک راه اندازی شده است و به زودی تعداد این باجه‌های جهادی در استان افزایش خواهد یافت.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه دفاتر خدمات الکترونیک قضایی اغلب در شهرستان‌ها و بخش‌های استان مستقر هستند، مردم ساکن در روستاها و مناطق کم برخوردار مجبور هستند برای انجام شکایت، تظلم خواهی، ثبت سامانه ثنا، طرح دادخواست، ارسال لوایح قضایی و … مسافت های طولانی را طی کنند که با راه اندازی این دفاتر به صورت سیار کمک بزرگی به مردم این مناطق صورت خواهد گرفت.

معاون قضایی، آمار و فناوری اطلاعات دادگستری کل استان کرمان با اشاره به این مطلب که ارائه خدمات باجه‌های سیار خدمت الکترونیک قضایی به صورت رایگان است و بابت ثبت شکایات و لوایح، وجهی اخذ نخواهد شد، تاکید کرد: در حال حاضر 60 دفتر الکترونیک قضایی در حوزه های قضایی استان و در شهرستان ها و بخش ها فعال هستند و علاوه بر این دفاتر، باجه های جهادی نیز در نقاط محروم و دور افتاده استان راه اندازی شده است.

بخشی، از همراهی و پشتیبانی های مرکز فناوری قوه‌قضاییه نیز تقدیر کرد و ادامه داد: استان کرمان از استان‌های پیشتاز در حوزه هوشمندسازی خدمات قضایی و توسعه زیرساخت های الکترونیک به شمار می رود و در حال حاضر تمامی حوزه های قضایی استان از طریق فیبرنوری از ارتباط الکترونیک برخوردار هستند و توسعه این اقدامات در شوراهای حل اختلاف نیز آغاز شده است.

وی اظهارکرد: آمار موجود نشان دهنده افزایش روافزون رضایتمندی مردم از خدمات قضایی به ویژه خدمات آنلاین و الکترونیک است.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *