خسروی‌وفا رئیس کمیته ملی المپیک شد/ نواب رئیس و اعضای هیئت اجرایی مشخص شدند

14:08 - 06 شهريور 1401
کد خبر: ۴۴۱۸۹۵۴
دسته بندی: ورزشی ، سایر حوزه ها
در پایان مجمع انتخاباتی کمیته ملی المپیک محمود خسروی‌وفا به عنوان رئیس انتخاب شد.

خبرگزاری میزان - پنجاه و یکمین مجمع عمومی (انتخاباتی) کمیته ملی المپیک، از ساعت ۱۴ امروز (یکشنبه) ششم شهریور ماه ۱۴۰۱ در سالن استاد فارسی آکادمی ملی المپیک آغاز شد که در پایان محمود خسروى‌وفا در یک رقابت ميليمترى برای 4 سال به عنوان رئيس كميته ملى المپيک انتخاب شد.

در دور دوم انتخابات خسروی‌وفا با 28 رای بالاتر از علی نژاد با 27 رای به عنوان رئیس کمیته ملی المپیک انتخاب شد.

*در آغاز مجمع و پس از قرائت قرآن و سرود جمهوری اسلامی ایران، سیدرضا صالحی امیری با عرض خیرمقدم، اظهار داشت: از اعضای مجمع که در این مجمع انتخاباتی حضور پیدا کردند، تشکر می‌کنم. برای ورود به بحث نیاز به انجام دو کار است. مورد اول انتخاب ۳ نفر از ناظرین و سپس توضیح خلاصه روند انتخاباتی بر اساس اساسنامه است.

*سپس محمد علی‌پور ۳ عضو را به عنوان ناظر پیشنهاد داد که این مسئله با اعتراض علیرضا دبیر همراه بود و به بحث و جدل انجامید.

*دبیر در واکنش به پیشنهادات علی‌پور با لحنی تند گفت: شما ۴ سال بر مسند کار بودید و همه کار کردید، اما امروز قدرت دست اعضای مجمع هست. بنشین و اگر رای آوردی، حرف بزن.

*صالحی امیری؛ نصرالله سجادی، سجاد گنج‌زاده و طاهریان را به عنوان ناظر به تایید مجمع رساند و سپس سجادی درباره روند انتخابات صحبت کرد.

*صالحی امیری تصریح کرد: اگر بخواهیم به ۴ کاندیدا برای توضیح برنامه‌هایشان زمان بدهیم بیش از ۳ ساعت لازم است که این زمان در اختیار مجمع نیست. زمان انصراف هم الان است و دیگر انصراف پذیرفته نیست.

*مجید شایسته که خواستار زمان برای ارائه توضیحات بود با پاسخ منفی صالحی امیری روبرو شد و به این ترتیب شایسته تصمیم گرفت که انصراف خود از انتخابات ریاست را اعلام کند.

*حیدر فرمان مدیر اجرایی شورای المپیک آسیا به عنوان میهمان حضور دارد. دادگر رئیس سابق فدراسیون تیراندازی هم به عنوان میهمان در جلسه حضور پیدا کرده است.

*قبل از آغاز رای‌گیری، تعداد اعضای المپیکی شمارش شد. تعداد حاضران ۵۲ نفر بود از این بین ۲۸ نفر المپیکی و ۲۴ نفر غیرالمپیکی هستند. براین اساس انتخابات برگزار خواهد شد.

*صالحی امیری و سیدحمید سجادی به عنوان نخستین نفرات رای خود را در صندوق انداختند و سپس محمود خسروی‌وفا، طاهره طاهریان و نفرات بعدی به ترتیب رای خود را در صندوق انداختند.

*همچنین در هنگام رای‌گیری رییس فدراسیون همگانی هم در مجمع حاضر شد تا تعداد فدراسیون‌های غیر المپیکی به ۲۵ برسد.

*در پایان پروسه رای‌گیری و روند شمارش آرا، نتایج نهایی انتخابات رباست کمیته ملی المپیک به شرح زیر شد:

محمود خسروی‌وفا: 24

مهدی علی‌نژاد: 24

فضل‌الله باقرزاده: 5

بدین ترتیب مهدی علی‌نژاد و محمود خسروی‌وفا برای انتخاب رئیس به دور دوم رفتند.

در جریان دور دوم انتخابات هاشم اسکندری، رییس فدراسیون بیلیارد و مسعود سلیمانی، رییس فدراسیون اسکواش وارد مجمع شدند تا به این ترتیب تعداد فدراسیون‌های المپیکی ۲۸ و غیر المپیکی ۲۷ شده و برگزاری انتخابات بدون مشکل پیگیری شود.

در این زمان دبیر سوال پرسید ۲ نفر به مجمع اضافه شدند، اساسنامه چه می‌گوید؟ آیا اساسنامه سکوت می‌کند؟

صالحی‌امیری در پاسخ به دبیر، عنوان کرد: این سوال را بهتر است نماینده شورای المپیک آسیا پرسیده شود؟

حیدر فرمان در این باره جواب داد: سوال اول این است آیا آنها عضو مجمع هستند یا خیر؟ اگر بله، هیچ مورد غیرقانونی نیست، می‌توانند بدون مانع رای دهند و در دور دوم انتخابات شرکت کنند. با اضافه شدن ۲ عضو آیا تعداد المپیکی‌ها بیشتر است یا خیر؟

نتایج دور دوم انتخابات:

محمود خسروی‌وفا: 28

مهدی علی‌نژاد: 27

در حالی که انتخابات به دور دوم کشیده شده بود خسروى وفا در یک رقابت ميليمترى با 28 رای بالاتر از علی‌نژاد با 27 رای به عنوان رئیس کمیته ملی المپیک انتخاب شد.

بهداد سلیمی به عنوان نماینده کمیسیون ورزشکاران در هیات اجرایی کمیته المپیک و با اکثریت آرا انتخاب شد.

وی در اینخصوص گفت: امیدوارم بتوانم نماینده شایسته‌ای برای ورزشکاران باشم. باید از هادی ساعی که در ۵ سال گذشته زحمات زیادی به عنوان نماینده ورزشکاران کشید، تشکر کنم.

*صالحی‌امیری پس از انتخاب خسروی وفا گفت: از آقای باقرزاده، شایسته و علی نژاد که با جسارت وارد شدند تشکر می‌کنم. در حضور نماینده شورای المپیک آسیا انتخابات انجام شد و درخواست داریم این پیام را به شورای المپیک منتقل کنید که روند دموکراتیک انتخابات، همین انتخابات کمیته ملی المپیک ایران بود، برخلاف تبلیغات سویی که انجام شد.

*در انتخاب نواب‌رئیس، اعضا موظف بودند به یک کاندیدای زن و یک مرد رای دهند. مهین فرهادی‌زاد تنها گزینه زنان بود که رای کامل مجمع را کسب کرد.

*در بخش انتخاب نایب رئیس مردان، فضل‌الله باقرزاده، عباس اورسجی، حسن رنگرز، کیکاووس سعیدی، مجید کیهانی، غلامرضا نوروزی کاندیدا بودند. نوروزی ۱۵، سعیدی ۱۴، باقرزاده ۹، کیهانی ۶، رنگرز ۸ و اورسجی ۲ رای کسب کردند که نوروزی و سعیدی به دور دوم رفتند.

در دور دوم از ۵۵ رای، نوروزی ۲۹ و سعیدی ۲۵ رای کسب کردند. ۲ رای باطله بود. 

علیرضا دبیر در این مجمع خطاب به نامزدها گفت: از کسانی که رای می‌آورند می‌خواهم فقط برای فدراسیون خودتان کار نکنید، شما نماینده ۵۱ فدراسیون هستید.

سپس برای انتخاب اعضای هیئت اجرایی رأی‌گیری شد که نتایج آن به شرح زیر است:

مهرداد علیقارداشی: ۴۲ رأی - علیرضا پاکدل: ۳۸ رای - علیرضا سهرابیان: ۳۰ رای - محمدرضا داورزنی: ۲۹ رای - غلامرضا شعبانی بهار: ۲۸ رأی - آرش میراسماعیلی: ۲۵ - مهدی گودرزی: ۲۴ - داود عزیزی: ۲۲ - حمید عزیزی: ۱۸ - محمدرضا پوریا: ۱۷ رای - مرتضی قربانی: ۱۷ - محسن رضوانی: ۱۶ - محمد علیپور: ۱۴ رای - جواد داوری: ۱۲ رای - عباس نظریان: ۱۱ و مجید هنرجو: ۷ رای

پاکدل، داورزنی، سهرابیان، شعبانی بهار، قارداشی به عنوان ۵ عضو جدید هیات اجرایی انتخاب شدند.

میراسماعیلی، گودرزی، داوود عزیزی و حمید عزیزی به دور دوم رفتند.

در دور دوم انتخابات هیات اجرایی، گودرزی ۳۰، حمید عزیزی ۲۰، داوود عزیزی ۱۸ و میراسماعیلی ۱۵ رای آوردند. ۴ رای هم باطله بود. بنابراین مهدی گودرزی و حمید عزیزی به همراه پاکدل، داورزنی، سهرابیان، شعبانی بهار، قارداشی به هیات اجرایی راه پیدا کردند.

ظرف یک هفته آینده تایید انتخابات توسط IOC اعلام خواهد شد. شنبه هفته آینده تودیع و معارفه اعضای هیات اجرایی با حضور وزیر ورزش برگزار می‌شود.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *