وزیر دادگسترى:اتخاذ تدابیرى براى انتقال زندانیان ایرانى از زندان‌هاى تركیه/ ایران به دنبال تقویت همه جانبه با كشورهای همسایه است

16:26 - 05 شهريور 1401
کد خبر: ۴۴۱۸۰۹۷
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
وزیر دادگسترى جمهورى اسلامى ایران در دیدار با رئیس آمبودزمان جمهوری ترکیه و هیات همراه خواستار انتقال زندانیان ایرانى كه هم اكنون در زندان های تركیه در حال تحمل كیفر هستند، شد.

خبرگزاری میزان- امیرحسین رحیمی در دیدار با شریف مالکوچ رئیس آمبودزمان جمهوری ترکیه و هیئت همراه، ضمن تقدیر از سازمان بازرسى كل كشور برای تدارك سفر این هیئت به تهران گفت: تركیه و ایران از دیرباز ارتباط گسترده‌اى در ابعاد مختلف از جمله فرهنگى، تاریخی دارند.

وى با تاكید بر اینكه جمهورى اسلامى ایران به‌دنبال تقویت همه جانبه روابط سیاسى، اقتصادی، اجتماعى با كشورها به ویژه كشورهای همسایه است، تاكید كرد: به‌یقین در این تعاملات هر چقدر روابط مستحكم‌تر باشد فواید آن برای مردم بیشتر خواهد بود.

وزیر دادگستری در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینكه باید از مكتب خودمان كه مخالف با جنگ و كشتن انسانهاست درس بگیریم، افزود: تلاش كنیم هیچ كشوری به‌ویژه كشورهای اسلامی با یکدیگر درگیر نشوند.

وی با اشاره به همكارى ایران، تركیه و روسیه برای ایجاد صلح در سوریه گفت: با وجود اینكه كشورهاى اسلامی داراى منابع غنی علوم انسانی هستند؛ اما در زمینه مطالعات دانشگاهی روی این موضوع خوب كار نشده و غربی‌ها حقوق بشر را متعلق به خودشان می دانند.

رحیمی به چند موافقتنامه بین المللی بین ایران و تركیه اشاره كرد و خواستار توجه بیشتر به مفاد این موافقتنامه ها شد.

وزیر دادگستری خواستار اتخاذ تدابیر ویژه‌ای برای زندانیان ایرانی از زندان های تركیه شد و از هیات تركیه خواست این موضوع را ازسوی وزیر دادگستری ترکیه پیگیری كنند و البته این قول را داد كه ایران هم برای انتقال زندانیان تركیه از زندان‌های ایران همكاری می‌كند.

شریف مالکوچ رئیس آمبودزمان جمهوری ترکیه نیز در دیدار با وزیر دادگستری ضمن تقدیر و تشكر از سازمان بازرسى كل كشور به پیوندهاى ناگسستنى بین ایران و تركیه اشاره و تاكید كرد: از سازمان بازرسی كل كشور تشكر می‌كنم كه شرایط حضور در ایران را فراهم كرد.

وى با اشاره به همكاری تنگاتنگ با سازمان بازرسى جمهوری اسلامی ایران گفت: انسان به حقوق بشر، حقانیت و قانون نیاز مبرمی دارد از این رو همدلی بین ایران و تركیه باعث آرامش و ثبات در منطقه می شود.

رئیس آمبودزمان تركیه با اشاره به درخواست‌های وزیر دادگستری برای انتقال زندانیان ایرانی از زندان‌های تركیه بیان كرد: با وزیر دادگستری تركیه ملاقات خواهم كرد؛ درخواست‌های شما را با وی در میان خواهم گذاشت و می‌خواهم به این موضوع شتاب دهند.

انتهای پیام/


برچسب ها: ایران

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *