تفاهم همکاری بین سازمان بازرسی و آمبودزمان ترکیه امضا شد

11:20 - 05 شهريور 1401
کد خبر: ۴۴۱۷۲۶۴
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
مدیرکل دفتر ریاست، روابط عمومی و همکاری‌های بین‌المللی سازمان بازرسی کل کشور بر گسترش همکاری‌های بین‌المللی با هدف بهره‌گیری و درس‌آموزی از تجربیات و دستاوردهای کشورهای صاحب سبک و پیش رو در عرصه مبارزه با فساد و رسیدگی به شکایات مردمی تأکید کرد.

خبرگزاری میزان- مهدی بهادر پيش از ظهر امروز طی سخنانی در «همایش سراسری با هدف تبادل بهترین تجربیات سازمان بازرسی کل ایران و آمبودزمان جمهوری ترکیه که با حضور هیئت آمبودزمان ترکیه در سازمان بازرسی کل کشور برگزار شد، با ابراز امیدواری نسبت به تحقق اهداف سفر رئیس آمبودزمان ترکیه به تهران گفت: امیدوارم این نشست صمیمانه زمینه‌ساز شناخت بهتری از آمبودزمان جمهوری ترکیه و متقابلاً دستاوردهای این سازمان در امر نظارت، بازرسی، مبارزه با فساد و فعالیت‌های آمبودزمانی برای همه ما باشد.

مدیرکل دفتر ریاست، روابط عمومی و همکاری‌های بین‌المللی سازمان بازرسی کل کشور با بیان اینکه یکی از اولویت‌های سازمان بازرسی کل کشور در حوزه خارجی، گسترش مراودات و همکاری‌های بین‌المللی است تصریح کرد: سازمان بازرسی کل کشور همواره مقتضیات و شرایط جدید حاکم بر روابط بین‌المللی با هدف لزوم بهره‌گیری و درس‌آموزی از تجربیات و دستاوردهای کشورهای صاحب سبک و پیش رو در عرصه مبارزه با فساد و رسیدگی به شکایات مردمی را در نظر داشته است.

بهادر با اشاره به حضور فعالانه سازمان بازرسی کل کشور در مجامع بین‌المللی خاطرنشان کرد: سازمان بازرسی کل کشور با شناسایی دقیق مناسبات و فرصت‌های حاصل از این همکاری‌ها، تبادلات و ارتباطات خارجی خود را ارتقاء بخشد که تبلور این اولویت در مشارکت و حضور فعال و مؤثر سازمان در مجامع و نهادهای بین‌المللی و هم‌چنین انعقاد یادداشت تفاهم همکاری متعدد با سازمان‌های هم‌طراز در کشورهای مختلف قابل مشاهده است.

وی لازمه آغاز هرگونه همکاری دوجانبه رسمی در سطح بین‌المللی را وجود سند همکاری دانست که در آن بنیان‌ها، اهداف، اصول، حقوق و تکالیف طرفین به‌صورت صریح مشخص شده باشد.

این مقام سازمان بازرسی کل کشور افزود: وجود چنین سندی، زمینه را برای گسترش و توسعه روابط در سطح جدی‌تر و مطمئن‌تر فراهم می‌سازد.

مدیرکل دفتر ریاست، روابط عمومی و همکاری‌های بین‌المللی سازمان بازرسی کل کشور در ادامه ترسیم نقشه راه و تعیین مسیری روشن برای اجرایی شدن یادداشت تفاهم همکاری را مورد توجه قرار داد و گفت: وجود یادداشت تفاهم‌ها تضمین‌کننده نهایی همکاری‌های بین‌المللی دوجانبه نیست.

بهادر تأکید کرد: یادداشت تفاهم‌ها اگرچه اصول و چارچوب کلی همکاری‌ها در سطح کلان را مشخص می‌سازند اما ترسیم نقشه راه و تعیین مسیری روشن برای اجرایی شدن و به کمال رسیدن این همکاری‌ها ضرورت دارد.

وی با اشاره به امضاء یادداشت تفاهم دوجانبه بین آمبودزمان ترکیه و سازمان بازرسی کل کشور در شهریور سال 94 گفت: روابط آمبودزمانی دو کشور ایران و ترکیه با امضاء این یادداشت تفاهم وارد مرحله جدید شد که در همکاری دو کشور در تأسیس و راه‌اندازی انجمن آمبودزمان های کشورهای عضو سازمان همکاری اسلامی و انجمن آمبودزمان آسیایی مؤثر بوده است.

مدیرکل دفتر ریاست، روابط عمومی و همکاری‌های بین‌المللی سازمان بازرسی کل کشور در ادامه به تمایل سازمان بازرسی و آمبودزمان ترکیه جهت تعمق روابط دوجانبه اشاره کرد و افزود: در همین راستا سند برنامه اجرایی یادداشت تفاهم دوجانبه توسط عالی‌ترین مقامات آمبودزمانی دو کشور به امضاء می‌رسد.

وی در پایان ابراز امیدواری کرد که امضای سند برنامه اجرایی یادداشت تفاهم دوجانبه تأثیر ملموسی برای اهداف عالیه دو سازمان و در سطح کلان آحاد مختلف مردم دو کشور داشته باشد.

گفتنی است که شریف مالکوچ رئیس آمبودزمان جمهوری ترکیه در رأس یک هیئت عالی صبح امروز به دعوت سازمان بازرسی کل کشور وارد تهران شد.

انتهای پیام/


برچسب ها: سازمان بازرسی

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *