پویش «به عشق حسین (ع) می‌بخشم» موجب سازش در یک پرونده قصاص در کرمانشاه شد

13:34 - 05 شهريور 1401
کد خبر: ۴۴۱۷۲۵۵
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
معاون قضایی و رئیس توسعه حل اختلاف استان کرمانشاه گفت: پرونده قصاص با وساطت و تلاش اعضای شعبه 44 شورای حل اختلاف، ستاد صبر و همیاران صلح شهرستان کرمانشاه و جلب رضایت اولیای دم منتهی به صلح و سازش شد.

خبرگزاری میزان- منوچهر فتاحی اظهار کرد: در سال 1389دو خودرو در شهرستان فولادشهر استان اصفهان درگیر شده‌اند و یکی از آنان، دیگری را با ضربه چاقو مجروح کرده و متواری می‌شود، مجروح به بیمارستان منتقل شد؛ ولی بر اثر شدت جراحات وارده جان خود را از دست می‌دهد.

وی گفت: پرونده به شورای حل اختلاف کرمانشاه ارجاع و بلافاصله اعضای این شورا در شعبه 44 به ریاست حاج عباس عربی با همکاری اعضای ستاد صبر و همیاران صلح در یک کار جهادی و خدا پسندانه با تشکیل جلسات متعددی با اولیای دم و بزرگان طایفه اولیای دم، زمینه را برای جلب رضایت فراهم کردند.

وی افزود: متهم پس از مدتی توسط پلیس آگاهی در شیراز دستگیر و پرونده او به دادسرای رسیدگی به جرایم نوجوانان ارسال شد. در این مدت با ورود برخی از اعضای شورای حل اختلاف شعبه 44 استان کرمانشاه، ستاد صبر و همیاران صلح استان و تلاش‌های شبانه‌روزی آنها و پویش «به عشق امام حسین می‌بخشم» سازش صورت پذیرفت.

فتاحی ضمن تقدیر از کارخیرخواهانه اعضای شورای حل اختلاف، ستاد صبر و همیاران صلح شهرستان کرمانشاه در حل و فصل این پرونده، اظهار کرد: این عزیزان در جلسه‌ای با حضور بزرگان طایفه و اولیای دم با کوشش مضاعف توانستند رضایت اولیای دم را جلب کنند. پرونده در دادگاه کیفری کرمانشاه با صلح و سازش مختومه شد.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *