اهتمام ویژه دستگاه قضایی برای حل مشکلات واحدهای تولیدی آذربایجان غربی

23:27 - 04 شهريور 1401
کد خبر: ۴۴۱۶۷۱۳
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
رئیس کل دادگستری آذربایجان غربی گفت: دستگاه قضایی در جهت تسهیل در سرمایه گذاری و حل مشکلات تولید کنندگان، برنامه‌ های ارزنده ای در دستور کار قرار داده است.

خبرگزاری میزان - ناصر عتباتی در جلسه شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی که با حضور وزیر امور اقتصادی و دارایی و مسوولان ارشد استانی و شهرستانی در محل اتاق بازرگانی ارومیه برگزار شد، ضمن تقدیر از تلاش های فعالان اقتصادی گفت : دستگاه قضایی در جهت تسهیل در سرمایه گذاری و حل مشکلات تولید کنندگان، برنامه‌ های ارزنده ای در دستور کار قرار داده و در همین راستا کمیته حمایت قضایی از سرمایه گذاری در استان فعال شده و در سال گذشته مشکل ٣۴ واحد با ٧٧ مصوبه مرتفع شد.

وی با انتقاد از سیستم بانکی و قوانین دست و پاگیر از برگزاری ٩ جلسه و ٣٠ مصوبه در کمیته حمایت قضایی از سرمایه گذاری در طول سال جاری هم خبر داد و افزود : خوشبختانه مصوبات این کمیته ضمانت قضایی دارید و روند اجرای خوبی پیدا کرده است.

وی با بیان اینکه عمده جرایم استان بر پایه معیشت و اقتصاد است و فعالیت بخش خصوصی نیز فرهنگی و اجتماعی می باشد، ادامه داد : مشکل اصلی واحدهای راکد تملک بانک هاست که باید حل شود.

وی بیان کرد : در سال گذشته با حمایت مجموعه قضایی استان مشکل یک واحد تولیدی که بالغ بر ١٠٠٠ میلیارد تومان توسط بخش خصوصی سرمایه گذاری داشت، مرتفع و روانه بازار و اشتغال شد.

رئیس کل دادگستری آذربایجان غربی تاکید کرد : در راستای تحقق شعار سال با همه شرکت های دانش بنیان و مجموعه های اداری و قضایی جلسه و در همین حوزه دفتر شرکت دانش بنیان در دادگستری راه اندازی شد.

وی با تاکید بر اقدامات ارزنده دستگاه قضایی در سال جاری تصریح کرد : در جهت تعیین تکلیف اموال تملیکی طلا و جواهر و واگن های قطار به ارزش دهها میلیارد تومان به چرخه فعالیت و خزانه واریز می شود

عتباتی همچنین خواستار اختصاص بخشی از اعتبارات ملی برای توسعه استان شد.

رئیس کل دادگستری آذربایجان غربی تاکید کرد : برای کاهش مشکلات گمرکات استان عمدتا جنوب استان در حوزه فناوری و غیره توسط وزارت امور اقتصادی و دارایی تقویت شوند.

انتهای پیام /



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *