آیت‌الله خاتمی: همه تحریم‌های نفتی و بانکی لغو شود/ دیپلماسی باید باصلابت باشد

14:30 - 04 شهريور 1401
کد خبر: ۴۴۱۶۲۴۳
خطیب موقت نماز جمعه تهران با اشاره به مذاکرات برای رفع تحریم ها، گفت: لغو تحریم‌های نفتی و بانکی مهم است، گرچه با شیطنت آن‌ها نیز ما می‌توانیم نفت مان را صادر کنیم، ولی باید تحریم‌های نفتی به کلی لغو شود.

خبرگزاری میزان - آیت الله سید احمد خاتمی در خطبه دوم نماز جمعه این هفته تهران با اشاره به خبر ارتحال مرحوم آیت‌الله ناصری دولت آبادی تصریح کرد: وی بزرگی خود ساخته و چراغی برای کسانی بود که می خواستند راه به سوی خدا و معنویت و دین پیدا کنند، این داغ را محضر مقام معظم رهبری، مردم اصفهان و شاگردان ایشان تسلیت عرض می‌کنم.

وی همچنین ضمن تشکر از جامعه پزشکی و پیراپزشکی کشور، افزود: این عزیزان در دو سال کرونا انصافاً خدمت شایان توجهی داشتند، آمار ۲۵۰ شهید سلامت گویای خدمات ارزشمند این عزیزان است و مردم نیز قدر این عزیزان را می‌دانند، مسئولان هم تقاضا‌های معقول جامعه پزشکی را برآورده کنند به ویژه پزشکان جوانی که امید آینده مردم هستند.

وی با اشاره به مذاکرات برای رفع تحریم ها، گفت: مذاکره کنندگان از جنس مردم اند یعنی امین، شجاع و مرد میدان هستند؛ مطمئن باشید ذره‌ای به دشمن باج نخواهند داد.

خطیب موقت نماز جمعه تهران افزود: ۳ چیز بسیار مهم است؛ یکی لغو تحریم‌های نفتی که سرمایه مردم است، گرچه با شیطنت آن‌ها نیز ما میتوانیم نفت مان را صادر کنیم، ولی باید تحریم‌های نفتی به کلی لغو شود.

وی ادامه داد: دوم لغو تحریم‌های بانکی است که مشکلی برای اقتصاد است و باید با توجه به سابقه پیمان شکنی غرب و آمریکا راستی‌آزمایی هم بشود، از خدمات مذاکره کنندگان که در عرصه دیپلماسی فعال هستند و همچنین سروران مان در عرصه میدان تشکر می‌کنیم که شهید فداکار ما سردار دل‌ها حاج قاسم سلیمانی یکی از آن قهرمانان میدان بود.

وی تصریح کرد: نکته سوم؛ ما اصلاً از این سخن نمی گوییم که دیپلماسی نباشد، بلکه می گوییم دیپلماسی باید باصلابت و تا آخر باشد، اما حرف مبنایی ما این است که آمریکا دشمن ماست.

خاتمی گفت: از ۲۸ مرداد سال ۳۲ و بازگشت شاه توسط آمریکا تا سقوط شاه در سال ۵۷، ایران یک زندان بزرگ برای آزادگان با شکنجه‌های قرون وسطایی بود، همه این‌ها را آمریکا کرد و پس از پیروزی انقلاب تا کنون نیز دست از توطئه برنداشته است.

وی افزود: آمریکا نظرش را به ایران داده است و هنوز ایران اظهار نظر نکرده که حرف‌های زهرآگین می زنند؛ آن‌ها نمی‌خواهند خوشی ملت ایران را ببینند.

وی ادامه داد: قصه آمریکا با ما هسته‌ای نیست بلکه آن‌ها اصل نظام ما را نمی خواهند؛ یکی از تئوری پردازان آمریکایی می‌گوید مشکل ما با ایران هسته‌ای نیست بلکه مشکل ما این است که این کشور بزرگترین قدرت علمی و نظامی منطقه شده است، ایران یکپارچه است و رهبری محبوب دارد که هرچه او بگوید مردم چشم می‌گویند، رهبری که میگوید دوره بزن و در رو گذشت و ما دشمنان را تا آخر تعقیب می‌کنیم.

امام جمعه موقت تهران همچنین گفت: راه حل، دو چیز است؛ اولا قوی شویم و دوم اینکه مقاومت کرده و خسته نشویم، ملت ایران خسته نیست برخی می‌خواهند به ناحق مردم ایران را خسته نشان دهند، اما ملت عاشورایی ایران محکم و مقاوم پای انقلاب خود ایستاده است.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *