رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

تامینی: قائم مقامی قول کمک دهد، اختیار تام به او می‌دهم/ اختلافات کمر فدراسیون شطرنج را شکسته

13:31 - 04 شهريور 1401
کد خبر: ۴۴۱۶۱۸۵
دسته بندی: ورزشی ، سایر حوزه ها
رییس فدراسیون شطرنج گفت: شادی پریدر بعد از این همه سال که نمی‌تواند برود بقالی باز کند و باید در شطرنج باشد.

خبرگزاری میزان - حسن تامینی، رئیس فدراسیون شطرنج در گفت‌وگو با برنامه ورزش و مردم درباره حواشی اخیر بابت بدهی مالیاتی سنگین این فدراسیون و اقداماتش در مدت اخیر صحبت‌هایی انجام داد که در زیر می‌خوانید.

*خودم به ریاست فدراسیون شطرنج راغب نبودم. خیلی از استان ها تماس گرفتند و من هم آمدم. سال ها در ورزش و در جاهای مختلف بودم. رای آوردم. در جریان کارها نبودم و وقتی آمدم توی ذوقم خورد چون شرایط خوب نبود. فدراسیون مدتی با سرپرستی اداره می شد و شرایط خوبی نداشت. چالش هایی وجود داشت و در نهایت با تجربه‌ای که داشتم تلاشمان این بود که کارهار را روی ریل بیندازیم.

*قبل از ثبت نام دیدم اختلافات کمر فدراسیون را شکسته است. بین گروه های مختلف درگیری و شرایط بحرانی بود. بین کاندیداها که یکی را وزارت خانه حمایت می‌کرد و دیگری که خودش رئیس فدراسیون بود. من مستقیما از هیات‌ها به دنبالم آمدند و گفتند همکاری کنیم. قبول هم کردم و رای خوبی هم آوردم. تلاش کردیم زیرساخت ایجاد کنیم، رضایت مندی را بالا بریم و از طرفی اختلافات را کم کنیم.

*قبل از اینکه وارد انتخابات شوم با قائم مقامی تماس گرفتم گفتم شما در آینده به ما کمک کنید. بعد از اینکه رای آوردم 50 بار تلفنی صحبت کردیم. خواهش کردم کمک کند و او موافقت کرد و به عنوان پرسنل فدراسیون شطرنج و مشاور بود. دو مشکل داشتیم. سیستم‌های بیمه‌ای ایراد می گرفتند و خواهش کردیم هفته‌ای یکی دوروز حضور داشته باشد. او افتخار ما است. سال ها عضو تیم ملی بوده، احسان را افتخار ملی می‌بینم. از او خواهش کردم همکاری بیشتری داشته باشد.

*سه چهار کار دغدغه من بود. بحث اسپانسرها و بحث آموزش بود. احسان با دانشکده شطرنج همکاری دارد. در حوزه مربیان، داوران و دانشجویان کسی نمی توانست سیلابس درستی ارائه بدهد. گروهی آموزشی تعیین کردیم و گفتیم قائم مقامی هم در آن باشد. ما اینجا یک سیلابس آموزشی واحد نداریم که مثلا مربیگری درجه یک چگونه باشد. یکی دیگر از دغدغه های من لیگ بود. اسپانسرها هم می گفتند کم دیده می شوید. زمان کرونا اگر برای همه فدراسیون ها یک چالش بود برای فدراسیون شطرنج می توانست یک فرصت باشد. می توانستیم لیگ را راه اندازی کنیم. به قائم مقامی گفتم مسئولیت لیگ را قبول کن. دو سه جا مثل کمیته فنی را هم پیشنهاد کردیم.

*با قائم مقامی دو سه نشست داشتیم. او گفت اسکندری پیشکسوت ما است بشود مسئول لیگ که بازهم شرایط سخت حاکم شد. در بحث اساسنامه و  هیات رئیسه گفتم هیات رئیسه را معرفی نمی کنم باید از همه هیات ها در خصوص تایب رئیس و دبیر نظر سنجنی کنم. جو خاصی بود و نظر سنجی ها هم افرادی که منصوب کردیم رای مطلق آوردند. اعلام کردیم چون برج3 رئیس فدراسیون شدم، مشمول اساسنامه قبل می شدم. اواخر برج 4 اساسنامه جدید دادند و کار را مجددا به مجمع منوط کردند. مکاتبه کردیم که ما مشمول اساسنامه قبلی می شویم. گفتند باید جواب استعلامات بیاید که تا الان طول کشیده است. درخواست مجمع مجدد کردیم. می خواهیم شهریور ماه برگزار کنیم. از همه مسئولین و وزارت ورزش می خواهم همکاری کنند که این مجمع برگزار شود.

*خود قائم مقامی هم مقصر است. مگر نمی گوید به لیگ نیاز داریم. همین الان برایش حکم می زنم با اختبارات تام که برای لیگ هم امضا کند. همه ما مقصر هستیم. نباید بر طبل اختلاف بکوبیم. پرهام مقصدلو می گوید چرا احسان باید بیمه باشد من نباشم؟ الان می گویید ما هیات رئیسه نداریم. یک نامه را جواب بدهند بگویند فلانی و فلانی مورد تایید نیستند. من که نمی توانم خودسرانه کار کنم. باید وقتی نامه زدم جوابی بدهند. آخرین نامه ای که آمده گفته باید بر اساس اساسنامه مجمع تشکیل بدهید. وزیر مثل برادر بزرگ من است. همیشه در خدمت او بودم و حمایت کردم. او هم به من لطف داشت. با او دیدار کردیم و قول گرفتیم.

*در فدراسیون اختلافاتی هست که ریشه در موارد دیگر دارد. برخی آن طرف آب می خواهند برای ما تصمیم بگیرند. تاثیر گذار هستند و روی احسان هم تاثیر گذاشتند. به همه گفتم یک قدم برای ما بردارید من 50 قدم بر می دارم. هیچ اتفاقی نیفتاد و گفتند کسی هست که ما نمی توانیم با او کار کنیم. قبل از انتخابات هم همین عزیزان گفتند با شما کار می کنیم به شرطی که فلانی نباشد. گفتم او بعد از این همه سال که نمی تواند برود بقالی باز کند باید در شطرنج باشد. بعد از انتخاب شدنم خودم با احسان تماس گرفتم. گفتم شطرنج برای شماست. تشریف بیاورید. در مقطعی پیش آمد که هرچه تماس می گفتیم جواب نمی داد. خودسرانه عمل کرد اما خداراشکر به آن رژیم منحوس نخورد.

*شادی پریدر اولین بانوی استاد بزرگ شطرنج بود. قبل از اینکه من بیایم او کاندیدای ریاست فدراسیون بود. اگر برایش مشکل ایجاد نمی کردند رای می آورد. در نهایت 1 سال و 8 ماه سرپرستی اداره شد. بعد خودشان کسی را انتخاب کردند که این شرایط نباشد. قائم مقامی شفاف می‌گوید تا زمانیکه پریدر در فدراسیون هست نمی‌شود کار کرد.

*پردیدر مربی نمونه‌ای در بحث بانوان است. قائم مقامی می گوید او را کنار بگذاریم. من گفتم شورای سیاست گذاری تشکیل بدهیم. قول می دهم روی حرفشان حرف نزنم چون بزرگان شطرنج هستند. قائم مقامی قول بدهد در لیگ کمک کند من اختیارات تام به او می دهم. وقتی پیشنهاد مجمع دادیم مسائلی مانند اساسنامه تایید می شود. اگر مشکلی برای رای داشتم که درخواست مجمع نمی دادم. اگر هیات ها افراد را قبول نداشته باشند در  این مجمع رای نمی دهند. باید چند هفته منتظر بمانیم.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *