رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور: ۱۰۰ درصد از اراضی ملی و ۸۰ درصد از حریم سواحل استان هرمزگان سنددار شده است/ تثبیت اراضی کشاورزی در استان هرمزگان بالاتر از میانگین کشوری است

19:41 - 03 شهريور 1401
کد خبر: ۴۴۱۵۴۴۴
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور از صدور سند کاداستری برای ۱۰۰ درصد از اراضی ملی استان هرمزگان خبر داد.

خبرگزاری میزان - حسن بابایی  در جریان برگزاری جلسه شورای قضایی استان هرمزگان ضمن تشکر از عملکرد مسئولین قضایی و ثبتی این استان، اظهار کرد:  خوشبختانه در سایه اقدامات جهادی انجام شده در استان هرمزگان برای ۱۰۰ درصد از اراضی ملی این استان سند کاداستری صادر شده است.

بابایی با اشاره به برخی اقدامات ویژه و کاربردی در حوزه تثبیت اراضی نیز که برای نخستین بار در استان هرمزگان انجام شده است، خاطرنشان کرد: از تمامی استان های کشور می خواهیم که استان هرمزگان را در این خصوص الگوی خود قرار دهند و از تجربیات این استان برای تسریع در روند امور استفاده نمایند.

وی همچنین با اشاره به اینکه ۳۰ درصد از اراضی کشاورزی استان هرمزگان نیز در سامانه کاداستر سند دار شده اند، آمار به دست آمده در استان هرمزگان را بالاتر از میانگین ملی برشمرد و از اقدامات انجام شده در این خصوص تقدیر کرد.

رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور در ادامه با اشاره به محدود بودن منابع انسانی سازمان ثبت اسناد کشور در حوزه های مختلف، از اختصاص اعتبار ویژه برای استفاده از ظرفیت های مردمی جهت تثبیت اراضی کشاورزی هرمزگان خبر داد و خاطرنشان کرد: با وجود رئیس کل دادگستری استان هرمزگان به عنوان مدیری جهادی و نمونه کشوری، امیدواریم بتوانیم موضوع کاداستر اراضی زراعی استان هرمزگان را به عنوان الگویی برای کشور تا پایان امسال به پایان برسانیم.

حسن بابایی تصریح کرد: از مساحت یکهزار و بیست و هفت کیلومتری سواحل استان هرمزگان ۸۷۰ کیلومتر آن ثبت شده است و در مجموع ۸۰ درصد از سواحل این استان سند دار شده اند.

رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور، صدور سند برای تمامی مساحت جنگلهای حرای استان هرمزگان را از دیگر اهداف محقق شده این سازمان برشمرد.

 وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به وجود برخی خلأهای قانونی در رابطه با تثبیت اراضی، تأکید کرد: باید خلأهای قانونی تثبیت اراضی بسته شود تا بدین وسیله از زمین خواری و هرگونه سوءاستفاده احتمالی جلوگیری شود.

رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور یادآور شد: تنها راهی که می تواند موجب بهداشت قضایی و کاهش تشکیل پرونده های مرتبط با اراضی شود، حدنگاری و اجرای کامل طرح کاداستر است.

مجتبی قهرمانی نیز در این جلسه ضمن خوشامدگویی به معاون رئیس قوه قضاییه و رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور و هئت همراه، اظهار کرد: با توجه به منویات مقام معظم رهبری در خصوص اهمیت اجرای کامل قانون حدنگار (طرح جامع کاداستر) بلافاصله اقدامات ویژه ای در دستگاه قضایی استان هرمزگان کلید خورد و با استفاده از همه ظرفیت‌ها و امکانات در این راستا، دستاوردهای قابل توجهی به ویژه در حوزه تثبیت اراضی کشاورزی محقق شده است.

رئیس کل دادگستری هرمزگان با بیان اینکه استان هرمزگان یکی از اولین استان های کشور بوده است که ۱۰۰ درصد از اراضی ملی خود را سنددار نموده، از همکاری و هم افزایی خوب اداره کل ثبت اسناد استان هرمزگان با دادگستری استان قدردانی  و از اقدامات مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان تشکر کرد.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *