رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

چگونه هفته خوبی داشته باشیم؟/ اذکاری که موجب آرامش می­‌شوند

9:40 - 13 مرداد 1397
کد خبر: ۴۴۱۵۴۱
کارشناس ارشد مذهبی با توجه به آرامشی که از یاد خداوند به وجود می‌­آید، گفت: ذکرها در حفظ آرامش و تقوا در انسان موثر است. هر اندازه که انسان تقوای خدا را رعایت کند، زندگی آرام‌­تری خواهد داشت و مسیرش به سمت خداوند خواهد بود.

محمد خوش‌نظر در گفت و گو با خبرنگار گروه فرهنگی درباره دعاهایی که برای شروع یک هفته خوب توصیه شده است، گفت: دعای کمیل در هر شب جمعه وارد شده است و اگر توفیق قرائت آن دست نداد، شب شنبه می­‌توان این دعا را خواند.

کارشناس ارشد علوم قرآنی با توجه به اهمیت دعای ندبه نیز اشاره داشت: قرائت دعای ندبه در صبح جمعه نیز باعث یاد کردن ولی الامر می­‌شود. این دعا مسیر ولایت و انبیاء را یادآوری می‌­کند. در انتهای این دعا از خداوند درخواست می‌­شود که ما را در مسیر ولایت و انبیاء حفظ کند و ما را به دیدار حجت خود برساند.

چگونه هفته خوبی داشته باشیم؟/ اذکاری که موجب آرامش می­‌شوند
وی با توجه به تاثیراتی که اذکار یومیه دارند، تاکید داشت: ذکرهای ایام هفته نیز هر کدام صد مرتبه توصیه شده است. این ذکرها در حفظ آرامش و تقوا در انسان موثر است. هر اندازه که انسان تقوای خدا را رعایت کند، زندگی آرام‌­تری خواهد داشت و مسیرش به سمت خداوند خواهد بود. این اذکار باعث می‌شود که انسان هفته خوبی داشته باشد.

خوش‌نظر با تاکید بر لزوم توجه به ارزش‌­ها و معیارهای دینی اشاره داشت: ما باید به سمت سبک زندگی اسلامی حرکت کنیم .

وی با اشاره به تاثیراتی که یاد خداوند در زندگی انسان دارد، گفت: اذکار باعث می­‌شوند که انسان همیشه به یاد خداوند و امیدوار باشد. زمانی که انسان پشتوانه‌­ای مثل خدا را دارد که تمام قدرت‌ها در دست اوست، به آینده امید پیدا می­‌کند. این امر موجب می­‌شود که آینده روشنی را در پیش رو داشته باشد.

کارشناس ارشد مذهبی با توجه به آرامشی که از یاد خداوند به وجود می‌­آید، مطرح کرد: این موضوع یک زندگی رو به رشد و تعالی برای انسان رقم می‌زند. همچنین این امر باعث می‌شود که افراد نسبت به مومنان و جامعه خود الفت پیدا کند و سوء ظن و بدبینی را کنار ب­گذارند.

چگونه هفته خوبی داشته باشیم؟/ اذکاری که موجب آرامش می­‌شوند

وی با تاکید بر تاثیرات خوش‌­بینی در جامعه اشاره داشت: زمانی که انسان نسبت به دیگران خوش‌بین باشد، این موضوع جامعه امیدوار و پیشرفته فراهم می‌­سازد. چنین جامعه‌­ای به خدا توکل دارد و چیزی بالاتر از توکل نیست.

این کارشناس علوم قرآنی با اشاره به لزوم توکل در زندگی تاکید داشت: توکل با رضای به آنچه خداوند برای انسان مقدر کرده است، به دست می­‌آید. خداوند نقشه راه را به انسان داده است و فرد آگاه تلاش می­‌کند که وظیفه فردی و اجتماعی خود را انجام دهد و نتیجه را به خدا می‌سپارد که از آن راضی خواهد شد. اگر مشکلاتی نیز برای او پیش بیاید سعی می­‌کند فرصتی از آن ایجاد کند تا رشد بیشتر خود را رقم بزند.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *