بسته پیشنهادی انتشارات سروش به مناسبت فرا رسیدن اربعین حسینی(ع)

18:36 - 03 شهريور 1401
کد خبر: ۴۴۱۵۰۴۴
به گزارش روابط‌عمومی انتشارات سروش، به مناسبت فرا رسیدن ایام سوگواری اربعین شهادت امام حسین(ع)، انتشارات سروش کتاب‌های پیشنهادی خود را درقالب یک بسته به علاقه‌مندان به این عرصه، معرفی می‌کند.

خبرگزاری میزان - طبق اعلام روابط‌عمومی انتشارات سروش؛ «اربعین عاشقی» نوشتۀ نجمه جوادی، «به خدای درختان انجیر» نوشتۀ محسن حسن‌زاده و «پیاده‌روی اربعین رسانه شیعه» نوشته حامد طالبی، «پیاده‌ها عاشق‌ترند» به قلم جمعی از داستان‌نویسان زیر نظر مریم بصیری و «صور» نوشتۀ حسینعلی جعفری، از جمله کتاب‌هایی است که در این بسته پیشنهاد می‌شود.

علاقه‌مندان برای تهیه این کتاب‌ها می‌توانند با وارد کردن کد MOHARAM401 از طریق سایت انتشارات سروش از تخفیف ویژۀ این بسته بهره‌مند شوند.

اربعین عاشقی

چاپ نخست کتاب داستانی «اربعین عاشقی» تألیف نجمه جوادی از سوی انتشارات سروش منتشر و روانه بازار نشر شد.

به گزارش روابط‌عمومی انتشارات سروش؛ در کتاب مذکور مؤلف سعی دارد در قالب داستانی جذاب ابعاد پیاده‌روی اربعین را بیان کرده و یکی از قدرتمندترین نماد همبستگی جهان تشیع را با زبانی ساده به تصویر بکشد.

در بخشی از کتاب آمده است:

تا کربلا راهی نیست دسته‌های عزاداری یکی‌یکی از راه می‌رسند و سیل جمعیت بیشتر ‌می‌شود. مادربزرگ، تابلو به کربلا خوش آمدید را که می‌بیند از روی ویلچر بلند می‌شود و می‌خواهد که تا حرم پیاده برود. ـ بی‌بی از بقیه عقب می‌افتیم. ـ نذر کردم تا حرم پیاده برم. اعتراضی نمی‌کنی و قدم‌به‌قدم با مادربزرگ‌ها می‌روید نزدیک‌های غروب به موکبی که میعاد نشانتان می‌دهد می‌روی. ـ تا حرم صد تا عمود مونده امشب رو استراحت می‌کنیم و فردا که روز اربعینه میریم حائر حسینی و بعد توضیح می‌دهد که وقتی امام‌حسین علیه السلام به کربلا رسیدند، بخشی را که در آن قرار بود جنگی رخ بدهد از صاحبش خریدند و نامش شد، حائر حسینی. مادربزرگ‌ها خسته‌تر از همیشه اما شکرگذار هرکدام به کاری مشغولند، یکی تسبیح می‌چرخاند آن یکی پای دیگری را با دست‌های خسته از روزگارش ماساژ می‌دهد و دیگری سینی به دست برای بقیه آب می‌آورد.

چاپ نخست این کتاب در 248 صفحۀ رقعی، شمارگان 200 نسخه و با قیمت 65.000 تومان توسط انتشارات سروش در اختیار علاقمندان این حوزه قرار گرفته است.

به خدای درختان انجیر

چاپ نخست کتاب سفرنامۀ «به خدای درختان انجیر» تألیف محسن حسن‌زاده با موضوع اربعین از سوی انتشارات سروش منتشر و روانه بازار نشر شد.

به گزارش روابط‌عمومی انتشارات سروش؛ کتاب «به خدای درختان انجیر» روایتی از سفر مؤلف به مدائن، العلوه الفحل، طریق العلماء، طریق بنی سلم، کفل، عوفی، طویریج و مشاهد مشرفه عراق است که با نگاهی تیزبینانه ابعاد پیاده‌روی اربعین حسینی را به تصویر می‌کشد. نویسنده در مقدمه کتاب بیان می‌کند: "سفر اربعین سال 98، برای من از جنبه‌های گوناگونی، ویژه بود؛ شاید به همین خاطر است که جسارت کردم و قلم به دست گرفتم تا روایتگر این سفر باشم. طبعاً نه صاحب این قلم را توانایی آن است که زیبایی‌های اربعین را به بند واژگان بکشد و نه ماجراهای سفر محدود به سطوری است که در ادامه می‌آید. با این وجود کوشیده‌ام ضمن پرهیز از اغراق، مشاهده‌گری صادق باشم که تنها به تماشای ظاهر اکتفا نمی‌کند؛ نیز تلاش بر آن بوده که تا حد ممکن، در ثبت اطلاعات دقیق باشم و برای کسب اطلاعات جستجو کنم. نتیجه، متنی هرچند ناقص اما تاریخ‌آلود و جغرافیا اندود است! امید که تجربه سفر اربعین 1441، واپسین تجربه شیفتگان حقیقت نباشد".

همچنین در بخشی از کتاب آمده است:

نمی‌دانم چرا از ابتدای سفر، یاد «ابوذر» را به همراه دارم: «ای ابوذر! تو تنها زندگی می‌کنی، تنها می‌میری، تنها مبعوث می‌شوی و تنها وارد بهشت می‌شوی.» و من تنها وارد بهشت شده بودم؛ شاید به همین اعتبار گفتم حالا که خیلی‌ها به نیابت از شهیدی آمده‌اند، من نایب‌الزیاره ابوذر می‌شوم! سنگ بزرگی است؟!

یاد ابوذر را با خودم دوباره به کوچه پس کوچه‌های کنار حرم امامین می‌کشانم. تا رسیدن به مقصود، دو سه دکانِ حجامت نظرم را جلب می‌کنند. یکی‌شان نوشته است: «برای حشدالشعبی، حجامت رایگان است.» می‌خواهم در را باز کنم و از حَجام بپرسم که چرا رایگان؟ اما خب! وضع فجیعی که از پشت شیشه‌های نه‌چندان شفافِ دکان (و نه مطب!) دیده می‌شود، مانعم می‌شود. راهم را می‌کشم و به سمت حرم می‌روم.

شما هم احساس کرده‌اید غربت حرم امامین را؟ این شاید اولین حسی است که به سراغم می‌آید. و دوم، ناباوری! من، اینجا، در مدفن دو امام؟ هنوز با در و دیوار حرم حال و احوال نکرده‌ام که وقت نماز فرا می‌رسد. نماز را که می‌خوانیم، واعظ عرب، چند جمله‌ای در فضیلت زیارت سید شهیدان میگوید؛ به نقل از امام صادق(ع): «خدایا! رحمت فرست بر صورت‌هایی که آفتاب، رنگ آنها را تغییر داده و بر گونه‌هایی که بر قبر حسین(ع) گذاشته می‌شود...» آفتابی که در روز تجربه‌اش کرده‌ام، نوید آن را داده بود که با صورت‌هایی که جعفربن‌محمد از آن یاد کرده، ملاقات کنم! شعله‌ای در دلم روشن می‌شود. زیارت می‌کنم و راهی می‌شوم تا بار خستگی را جایی بر زمین بگذارم.

چاپ نخست این کتاب در 84 صفحۀ رقعی، شمارگان 300 نسخه و با قیمت 38.000 تومان توسط انتشارات سروش در اختیار علاقمندان این حوزه قرار گرفته است.

پیاده‌روی اربعین رسانه شیعه

چاپ نخست کتاب «پیاده‌روی اربعین رسانه شیعه» نوشته حامد طالبی از سوی انتشارات سروش منتشر و روانه بازار نشر شد.

به گزارش روابط‌عمومی انتشارات سروش؛ با نزدیک شدن به ایام اربعین حسینی(ع) و شروع پیاده‌روی اربعین، یکی از قدرتمندترین نمادهای همبستگی، همبستگی میان جهان تشیع؛ انتشارات سروش کتابی با عنوان «پیاده‌روی اربعین رسانه شیعه» نوشته حامد طالبی را روانه بازار نشر کرد.

آیین‌های مذهبی یکی از فرصت‌های ویژه اصحاب ادیان و مذاهب برای اعلام موجودیت و موقعیتی مناسب برای بازنمایی و برساخت اهالی مذهب از وضعیت فرهنگی و اجتماعی خود است. در میان فرق اسلامی، مذهب تشیع به‌عنوان یک اقلیت بزرگ که محبت اهل بیت(ع) از ارکان با اهمیت آن است، طول تاریخش را در جامعه مسلمانان همراه با در حاشیه بودگی تحمیلی گذرانده است. آیین‌های حسینی از مهم‌ترین و تأثیرگذارترین مراسم جمعی و اجتماعی شیعیان هستند که از حیث تأسیس، تکوین و کیفیت اجرا عمدتاً با زمینه‌هایی از فرهنگ عامه عجین شده‌اند. آیین پیاده‌روی اربعین با توجه به حضور میلیونی اقشار و ملیت‌های گوناگون شیعه از اقصی‌نقاط جهان، خصوصاً در سالهای اخیر گسترش چشم‌گیری داشته و به یکی از بزرگ‌ترین اجتماعات آیینی جهان تبدیل شده است.

در بخشی از کتاب آمده است:

پیاده‌روی اربعین از جمله رویدادهای بزرگی است که همه ارزش‌های خبری مانند بزرگی، تازگی، مجاورت، دربرگیری، شگفتی و برخورد را با هم دارد. چنین ویژگی کم نظیری پیاده‌روی اربعین را به موضوعی بسیار قابل‌توجه در علوم خبری و ارتباطی تبدیل می‌کند. اربعین نقش مهمی در تداوم واقعه عاشورا دارد و اگر نقش‌آفرینی پیغام آورانه حضرت زینب سلام‌الله علیها از عاشورا تا اربعین نبود شاید نهضت حضرت امام حسین علیه‌السلام تداوم تاریخی به این‌گونه پیدا نمی‌کرد و حقایق واقعه کربلا به ما به‌صورت فعلی نمی‌رسید.

در سرفصل این اثر موضوعاتی چون اربعین رسانه شیعه، روایت مقام معظم رهبری از نقش رسانه‌ای پیاده روی اربعین، رسانه در ارتباطات سنتی، کارکردهای ارتباطی اربعین، اربعین و ارتباطات میان فرهنگی، اربعین و شناخت ظرفیت ضدتروریستی مسلمانان و غیره مورد تحلیل و بررسی قرار می‌گیرد.

چاپ نخست این کتاب در 139 صفحۀ رقعی، شمارگان 500 نسخه و با قیمت 40.000 تومان توسط انتشارات سروش در اختیار علاقمندان این حوزه قرار گرفته است.

پیاده‌ها عاشق‌ترند

چاپ دوم مجموعه داستان اربعینی «پیاده‌ها عاشق‌ترند» به قلم جمعی از داستان‌نویسان زیر نظر مریم بصیری از سوی انتشارات سروش منتشر و روانه بازار نشر شد.

به گزارش روابط‌عمومی انتشارات سروش؛ این‌کتاب ۱۲ داستان از زنان و دختران داستان‌نویس را شامل می‌شود که با دبیری و زیرنظر مریم بصیری گردآوری و منتشر می‌شوند.

عناوین داستان‌های این‌کتاب به‌ترتیب عبارت‌اند از: «پیاده‌ها عاشق‌ترند» نوشته فاطمه اکبری اصل، «تک‌تک قدم‌هایت نذر ظهورت» نوشته مریم دوست‌محمدیان، «گرمای خورشید بندر» نوشته صدیقه شاهسون، «پرواز در خاک» نوشته فاطمه زارعی، «وامانده بر سر چهارراه» نوشته زهرا اخلاقی، «فرشته‌ها نمی‌میرند» نوشته فاطمه سماواتی، «راهی که تو رفته بودی» نوشته آرزو ارجمند، «زیرسایه نخل‌ها» نوشته فاطمه طوسی، «شبی که باران بارید» نوشته بنت‌الهدی قاسمی، «گزارش سرهنگ» نوشته فاطمه اکبری اصل، «پابستِ الیاس» صدیقه شاهسون و «من فرشته نیستم» نوشته نفیسه سادات حسینی الهاشمی.

در قسمتی از داستان «فرشته‌ها نمی‌میرند» از این‌کتاب می‌خوانیم:

محمد هراسان سرش را در کوله‌پشتی می‌برد تا بطری آب را به مهدی برساند. همهمه مردم بالاتر می‌رود. هرکسی چیزی می‌گوید و کاری می‌کند. مرد عرب سیاه‌پوش جمعیت را می‌شکافد و از کوزه آبی که در دست دارد کمی در کاسه گِلی می‌ریزد و به مهدی می‌دهد. او نفس تازه‌ای می‌گیرد.

گرمای هوا کمی از اوج می‌افتد. نسیم خنک از روی نخل‌های فرات که پسرم را جانی دوباره بخشیده، لبخند را روی لبانم می‌نشاند و مردم را پراکنده می‌کند. تازه توفان دلم آرام می‌شود که اشک‌های بی‌وقفه مرد عرب چون خنجری گلویم را می‌فشارد و اشک جای اشک‌هایم می‌نشاند. صورت خیسش را با ردایی که بر دوش انداخته، پاک می‌کند و می‌گوید: «تفصل بیت ابوزینب تفصل…»

چاپ دوم این کتاب در 140 صفحۀ رقعی، شمارگان 1.500 نسخه و با قیمت 35.000 تومان توسط انتشارات سروش در اختیار علاقمندان این حوزه قرار گرفته است.

صور

چاپ سوم کتاب «صور» تألیف حسینعلی جعفری از سوی انتشارات سروش منتشر و روانه بازار نشر شد.

به گزارش روابط‌عمومی انتشارات سروش؛ رمان «صور» دربارۀ شرکت یک پیرمرد فلسطینى در راهپیمایى اربعین و در واقع پیوند میان قدس و کربلا است. همچنین این رمان تحلیلى از اوضاع جهان اسلام با توجه به گذشته تاریخ دردناک فلسطین است.

در رمان «صور» به مسئله اشتراک ادیان و تقریب مذاهب اشاره شده، مخصوصاً تاکید شده که امام حسین(ع) مختص شیعیان نیست و پیروان دیگر ادیان نیز ایشان را الگوی خویش می‌دانند.

در قسمتی از کتاب آمده است:

ناجی معلّم اینجا بود. میدانی چکارش کردند؟ تا گردن دفنش کردند توی خاک و روی سرش شیره خرما ریختند. می‌دانی شترمورچه‌ها عاشق شیره‌اند؟ می‌دانی یا نه؟

چاپ سوم این کتاب در 363 صفحۀ رقعی، شمارگان 1.500 نسخه و با قیمت 65.000 تومان توسط انتشارات سروش در اختیار علاقمندان این حوزه قرار گرفته است.

علاقه‌مندان برای تهیه این کتاب‌ها می‌توانند از طریق فروشگاه اینترنتی با شمارۀ 66415401 تماس حاصل نمایند. همچنین از طریق پیام‌رسان واتس‌اپ انتشارات سروش به شماره 09921605119 و یا با مراجعه به سایت سروش www.soroushpub.com، برای تهیه کتاب‌ها اقدام نمایند.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *