رئیس کل دادگستری آذربایجان‌غربی: امنیت مردم در تمامی حوزه‌ها خط قرمز دستگاه قضایی است

12:53 - 03 شهريور 1401
کد خبر: ۴۴۱۵۰۳۲
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
رئیس کل دادگستری استان آذربایجان‌غربی، گفت: امنیت مردم در تمامی حوزه‌ها خط قرمز دستگاه قضایی است و تامین و ارتقا این امنیت را از تمامی همکاران دادگستری و نیروهای انتظامی خواستار هستیم.

خبرگزاری میزان - مراسم تودیع و معارفه روسای قدیم و جدید دادگاه بخش محمدیار با حضور ناصرعتباتی رئیس کل دادگستری استان آذربایجان‌غربی، مجیدی دادستان مرکز عمومی و انقلاب استان، حجت‌الاسلام والمسلمین محمدپور معاون منابع انسانی و امور فرهنگی، حاتمی رئیس حفاظت و اطلاعات و زارع سرپرست معاونت فناوری و اطلاعات و برنامه‌ریزی دادگستری استان و سایر مسئولان اجرایی، نظامی و انتظامی در این بخش برگزار شد.

ناصرعتباتی در این مراسم با تسلیت ایام شهادت حضرت اباعبدالله الحسین (ع) و گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان رجایی و باهنر و تبریک هفته دولت، اظهارکرد: از زحمات افشین بنیادپور در مدت خدمت در این حوزه قضایی که متعهدانه و با تلاشهای شبانه روزی، با یک نگاه دلسوزانه که نمونه ای از کارکنان قضایی و اداری خدوم دادگستری استان است تقدیر و برای رئیس جدید آرزوی توفیق مبی کنیم.

وی ادامه داد: قطعاً تغییر و تحول در نظام مقدس جمهوری اسلامی به سمت تعالی و ارتقا خدمت به مردم در راستای رضایتمندی آنان است.

رئیس کل دادگستری استان آذربایجان‌غربی خطاب به رئیس جدید دادگاه بخش محمدیار گفت: از رئیس جدید این حوزه قضایی انتظار می رود تا در کنار مردم باشد و برای خدمت به مردم تلاش کند چرا که جلب رضایتمندی خداوند در خدمت صادقانه و بی منت به مردم است.

همکاری و همراهی با تمام مجموعه های حوزه قضایی در تحقق اهداف نظام مقدس یکی دیگر از تاکیدات عتباتی بود که در این خصوص نیز گفت: دستگاه قضایی ظرفیت بالایی در کمک به مدیران و حمایت از واحد‌های تولیدی و اشتغال و در تمامی حوزه ها دارد که باید از این ظرفیت ها با همکاری تمامی دستگاه‌ها در حوزه خدمت رسانی استفاده کرد.

رئیس شورای قضایی استان تاکید کرد: امنیت مردم در تمامی حوزه ها خط قرمز دستگاه قضایی است و تامین و ارتقا این امنیت را از تمامی همکاران دادگستری و نیروهای انتظامی و امنیتی خواستاریم و باید نسبت به تحرکات اراذل و اوباش با جدیت برخورد کنیم و نه تنها مجازات‌های جایگزین های حبس و تخفیفات قانونی شامل این افراد نخواهد شد بلکه با شدت با آنها برخورد می شود.

توجه به اقدامات پیشگیری با استفاده از ظرفیت‌های موجود، تسریع در رسیدگی ها، توجه به اتقان آرا، مراقبت حقوق عامه و بیت المال، اجرایی کردن سیاستهای کاهش جمعیت کیفری و توسعه صلح و سازش با استفاده از ظرفیت های موجود همچون شوراهای حل اختلاف و هسته های جهادی بخشایش از توصیه های دیگر رئیس کل دادگستری استان آذر بایجان غربی به رئیس جدید دادگاه بخش محمدیار بود.

حجت‌الاسلام والمسلمین منیری امام جمعه محمدیار نیز در این آیین با تقدیر از اقدامات بنیادپور رئیس سابق دادگاه بخش محمدیار به اهمیت منصب قضا و قاضی پرداخت و یادآور شد: منصب قضا یک منصب حاکمیتی است و بنا به فرموده امام خمینی (ره) بالاترین منصب بین مناصب حکومتی است و استقلال قوه قضاییه اهمیت آن را بیان می کند.

ملازاده بخشدار محمدیار دیگر سخنران این مراسم با بیان اقدامات بنیادپور از تلاشهای وی تقدیر و تشکر کرد.

همچنین افشین بنیادپور رئیس سابق دادگاه بخش محمدیار گزارشی از اقدامات خود در مدت نزدیک به 4 سال خدمت در این سمت با همراهی مجموعه دادگاه و شوراهای حل اختلاف این بخش از جمله «کاهش پرونده های معوق، کاهش چشمگیر جمعیت کیفری زندانیان این بخش، بیش از ۸۱ درصد از آرا صادره احکام جایگزین حبس و صیانت از همکاران، پیگیری حقوق عامه، جلوگیری از تعطیلی واحد‌های تولیدی و تکریم مراجعان با برگزاری ملاقات های مردمی در محل دادگاه، مساجد و نمازهای جمعه و سایر خدمات» پرداخت.

 در ادامه مراسم حکم امیر جباری رئیس جدید دادگاه بخش محمدیار توسط رئیس کل دادگستری استان آذربایجان‌غربی به وی تحویل و با تقدیم لوح تقدیر از زحمات افشین بنیادپور رئیس سابق دادگاه این بخش تجلیل به عمل آمد.

انتهای پیام/


برچسب ها: دادگستری انتصاب

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *