دیدار غریب‌آبادی با شهردار تهران و معاون حقوقی رئیس جمهور

9:57 - 03 شهريور 1401
کد خبر: ۴۴۱۴۸۳۸
دسته بندی: حقوق بشر ، عمومی
معاون امور بین‌الملل قوه قضاییه و دبیر ستاد حقوق بشر در دیدار با شهردار تهران و معاون حقوقی رئيس جمهور، بر ضرورت ترویج و ارتقای حقوق بشر و شهروندی تاکید کرد.

خبرگزاری میزان - «کاظم غریب‎آبادی»، معاون امور بین‎‌الملل قوه قضاییه و دبیر ستاد حقوق بشر کشورمان، با «علیرضا زاکانی»، شهردار تهران، دیدار و گفت‌وگو کرد.

دو طرف در این دیدار درخصوص طیفی از موضوعات مانند ترویج و ارتقای حقوق بشر و شهروندی در شهر تهران، همکاری و حمایت از ابتکارات فرهنگی و هنری در حوزه حقوق بشر و حمایت از خانواده‌های بدون سرپرست زندانیان ایرانی خارج از کشور (مربوط به شهر تهران) بحث و تبادل نظر کردند.

مقرر گردید معاونت امور بین‌الملل قوه قضاییه و ستاد حقوق بشر با شهرداری تهران درخصوص این موضوعات تفاهمنامه همکاری امضا کنند.

«غریب‌آبادی» همچنین به صورت جداگانه با «محمد دهقان»، معاون حقوقی رئيس جمهور نیز دیدار کرد.

دو طرف در این دیدار، درخصوص ترویج و ارتقای حقوق شهروندی در دستگاه‌های اجرایی و ضرورت پیش‌بینی سازوکارهای لازم در این خصوص در تمامی دستگاه‌ها گفتگو و تصمیماتی را نیز اتخاذ کردند.

در این چارچوب، دو طرف بر اهمیت ماموریت کمیته صیانت که چندی قبل از سوی ستاد حقوق بشر و با تعامل قوای سه‌گانه تشکیل شد، و ضرورت همکاری دستگاه‌های اجرایی با آن برای شناسایی فرایندهای مخل حقوق مردم و تلاش در جهت رفع آنها تاکید کردند.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *