وزیر نیرو: طرح غدیر خوزستان طی روزهای آینده به بهره برداری می‌رسد

23:19 - 02 شهريور 1401
کد خبر: ۴۴۱۴۷۴۸
دسته بندی: اقتصاد ، انرژی
وزیر نیرو گفت: در روزهای آینده شاهد افتتاح پروژه غدیر و تحویل آب در منازل مردم خوزستان هستیم.

خبرگزاری میزان_ محرابیان با حضور در بخش خبر ۲۱ در خصوص اقدامات وزارت نیرو برای حل مشکل تامین آب شرب در برخی مناطق کشور، گفت: در شهریور ماه سال گذشته ۳۰۰ شهر تنش آبی داشتند که برای رفع تنش آن ها برنامه ریزی کردیم. عمده مشکل رفع تنش، موضوع زیرساخت ها و تکمیل سرمایه گذاری برای تامین آب شرب پایدار برای این مناطق است.

وی ادامه داد: در شهر همدان از حدود ۱۷ تا ۱۸ سال پیش، پیش بینی شده بود که یک طرح انتقال آب انجام شود ضمن آنکه پیش بینی شده در مسیر هم، شهرستان های خدابنده و بیجار تامین آب شوند که این طرح در برنامه است.

وزیر نیرو گفت: در شروع کار ما، این طرح حدود ۳۰ درصد پیشرفت داشت و با شناسایی دقیقی که انجام شد این طرح جزء طرح های فوق ویژه ما قرار گرفت و با سرعت بسیار خوبی این طرح را پیش بردیم.

محرابیان ادامه داد: امروز در نقطه ای هستیم که تقریبا خطوط انتقال این ابر پروژه تکمیل شده و در حال نصب شیرآلات و ایستگاه های پمپاژ هستیم که ان شاءالله در هفته های آینده شاهد افتتاح آن خواهیم بود.

وی خاطر نشان کرد: البته برای رفع تنش آبی شهر همدان پیش بینی شده که به صورت موقت از منابع محلی تامین آب شود که این کار به سرعت در حال انجام است.

وزیر نیرو بیان داشت: درهمدان امسال نسبت به سال های نرمال، ۴۳ درصد کاهش بارش داشتیم و سد اکباتان در شرایط بسیار کم آبی به سر می برد. امیدواریم با تکمیل این طرح های موقت و آن طرح عظیم آبرسانی، برای همیشه شاهد رفع مشکل آب در همدان باشیم.

محرابیان تاکید کرد: تمام ظرفیت های کشور را به کار گرفته ایم تا بتوانیم این مساله را حل کنیم.

وی درخصوص آخرین وضعیت اجرای طرح غدیر استان خوزستان نیز اظهار داشت: طرح غدیر برای تامین آب شرب و بهداشتی ۶۰ درصد مردم خوزستان پیش بینی شده و برای نقاط دیگر استان خوزستان هم طرح های آبرسانی جداگانه داریم.

وزیر نیرو با بیان اینکه طرح غدیر بزرگترین و پرظرفیت ترین طرح آبرسانی کشور است، گفت: مراحل ساخت این طرح تمام شده و هم اکنون در مرحله تست هستیم. تمامی پمپاژها شروع به کار کرده اند و ان شاءالله در روزهای آینده  شاهد افتتاح و‌ تحویل آب در منازل مردم خواهیم بود.

محرابیان درباره ۲۳۰ طرح اولویت دار این وزارتخانه نیز اظهار داشت: برنامه ریزی شده این طرح ها در طی دوره دولت سیزدهم تکمیل شود، اگرتامین مالی این طرح ها به موقع انجام شود قول می دهیم که این طرح ها را تمام کنیم، با تکمیل این ۲۳۰ طرح تقریبا مساله آب اغلب نقاط شهری کشور حل شود.

وی در پایان بیان داشت: در چارچوب قراردادهایی که با گروه های جهادی، نهادها، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و پیمانکاران بخش خصوصی منعقد کردیم طرحی مختص به ۳۱ استان شروع شده و تا به امروز عملیات آبرسانی به ۱۲۰۰ روستا به پایان رسیده و این روند ادامه خواهد داشت.

انتهای پیام/


برچسب ها: وزیر نیرو کم آبی

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *