معاون رئیس کل دادگستری تهران: ریشه سرقت ها را شناسایی و با سارقان برخورد شود

20:15 - 02 شهريور 1401
کد خبر: ۴۴۱۴۶۹۵
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
معاون قضایی رئیس‌کل دادگستری تهران گفت: کمیسیون سرقت فرمانداری باید فعال‌تر بوده و ریشه سرقت‌ها را شناسایی و برخورد قاطع با سارقان صورت گیرد.

خبرگزاری میزان_ طبق اعلام رسانه و ارتباطات دادگستری کل استان تهران؛ آیین تکریم و معارفه دادستان عمومی و انقلاب شهرستان قدس با حضور حاجی رضا شا‌کرمی معاون قضایی رییس کل دادگستری استان تهران، سیدرضا سجودی معاون قضایی رییس کل و سرپرست معاونت منابع انسانی و امور فرهنگی دادگستری کل استان تهران، فرماندار شهرستان قدس  و جمعی از مسوولان قضایی، اجرایی و انتظامی شهرستان صبح امروز در سالن جلسات مجتمع فرهنگی حضرت باقرالعلوم(ع) برگزار شد.

معاون قضایی رئیس‌کل دادگستری استان تهران در آئین تودیع و معارفه دادستان عمومی و انقلاب شهرستان قدس بیان کرد: افزایش سرقت‌ها به دلیل افزایش حاشیه نشینی است لذا کمیسیون سرقت فرمانداری باید فعال‌تر بوده و ریشه سرقت‌ها را شناسایی و برخورد قاطع با سارقان صورت گیرد.

حاجی رضا شا‌کرمی با گرامی داشت یادشهیدان رجایی و باهنر و آغاز هفته دولت، اظهار داشت: ارزش کار شهید رجایی و شهید باهنر علاوه بر ویژگی‌های شخصیتی مردمی بودن در خدمت‌گزاری، اخلاص و کسب رضایت الهی بود.

وی افزود: حکمرانان مردمی در دستگاه‌های قضایی و مجریه در جمع آوری مالیات، رسیدگی به مسائل مالی و سوق دادن مردم به صلح و سازش دقت نظر داشته و تلاش کنند که تدبیر لازم را در امور داشته باشند.

معاون قضایی رئیس‌کل دادگستری استان تهران با اشاره به سازندگی و آبادانی گفت: کسی که می‌خواهد در شهری حکمرانی کند باید در راستای احیای حقوق عامه خدمت کرده و این امر با همکاری سایر دستگاه‌ها و امکانات محقق خواهد شد و می‌توان به آموزش، بهداشت، جلوگیری از آلودگی هوا، حفاظت از اراضی ملی، رفع تصرف از بستر رودخانه‌ها، جلوگیری از تغییر کاربری اراضی زراعی، حاشیه نشینی و جلوگیری از کوه‌‌خواری اشاره کرد.

شاکرمی تصریح کرد: لزوم برخورد با متجاوزان به حقوق، مال و ناموس مردم از دیگر وظایف بوده و در دولت مردمی باید با کسانی که زندگی درست بر اساس قوانین و مقررات دارند با عطوفت و مهربانی رفتار داشته و با سارقان، مرتکبان جرائم خشن و برهم زنندگان نظم و امنیت با صلابت، قدرت و اقتدار برخورد کرد.

وی با بیان اینکه همه مسئول حکمرانی اسلامی و امر به معروف و نهی از منکر هستیم ادامه داد: سخت‌گیری جهت حفظ امنیت و آرامش مردم لازم است و افزایش سرقت‌ها به دلیل حاشیه نشینی است و کمیسیون سرقت فرمانداری باید فعال‌تر باشد و ریشه این سرقت‌ها را شناسایی و برخورد قاطع با سارقان صورت گیرد.

شا‌کرمی ابراز داشت: همکاران قضایی در صدور حکم با جان، مال و حیثیت مردم در ارتباط بوده و باید در صدور احکام با بکارگیری تقوای بیش از پییش، نفع عمومی را در نظر بگیرند و مقام، شهرت و ثناگویی دیگران در آنها تاثیری ایجاد نکند.

معاون قضایی رئیس‌کل دادگستری استان تهران درپایان خاطرنشان کرد: این جایگاه و میز امانت است و هشداردهنده مانند بشارت دهنده بودن و نباید از انتقادات ناراحت شد.

وحید گلی‌کانی نیز در مراسم تکریم و معارفه دادستان قدس بیان کرد: شهدایی چون رجایی و باهنر نماد خدمت صادقانه دولت هستند کسانی که در مکتب امام تربیت یافته بودند و دادستان انقلاب تهران، همچنین مجموعه دادستانی به عنوان تربیت یافته‌های مکتب روح الله در حوزه قضایی و جامعه نقش کلیدی و حساسی را در ابتدای پیروزی انقلاب برعهده داشتند که درحال حاضر الگویی برای نسل جوان و مسئولین تلقی می‌شود.

فرماندار شهرستان قدس گفت: امید است با حضور این مسئولین موجبات بسط و گسترش خدمات در شهرستان فراهم شود و ما بهتر و برتر از گذشته در حوزه قضایی شاهد اقامه و گسترش عدل و  عدالت در جامعه اسلامی شهرستان قدس باشیم

در این مراسم از زحمات کریم ولی‌پور طی مدت ۱۸ ماه قدردانی و حسن جلال‌زاده به عنوان دادستان عمومی و انقلاب شهرستان قدس معارفه شد.

جلال زاده که سابقه خدمت در حوزه قضایی به عنوان معاون دادستان در شهرستان ری را داشته است، با پیشنهاد رییس کل دادگستری استان تهران و با حکم ریاست قوه قضاییه به این سمت منصوب شده است.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *