آئین معارفه سرپرست مجتمع قضایی شهید کچویی برگزار شد

19:40 - 02 شهريور 1401
کد خبر: ۴۴۱۴۶۱۴
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
عباس رضایی با دریافت ابلاغ خود از رئیس کل دادگاه های عمومی و انقلاب تهران به عنوان سرپرست جدید مجتمع قضایی شهید کچویی معارفه شد.

خبرگزاری میزان_ یحیی جعفری رئیس کل محاکم تهران در مراسم معارفه سرپرست مجتمع قضایی شهید کچویی بیان کرد: موضوع زندان و زندانی از امور مهمه دستگاه قضایی است و بحمدالله در مدت زمان یک سال و نیم از تاریخ تاسیس مجتمع قضایی شهید کچویی توانسته ایم به اهداف مهم از تاسیس این مجتمع دست پیدا کنیم.

وی در ادامه، دسترسی آسان زندانیان به مرجع قضایی، دادرسی حضوری، سرعت و دقت در رسیدگی، پیشگیری از تبعات منفی اعزام زندانی و اجرای سیاست های دستگاه قضایی در رابطه با زندانیان را از جمله اهداف مهم راه اندازی این مجتمع خواند و گفت: در حال حاضر میانگین زمان رسیدگی پرونده های زندانیان در مجتمع قضایی شهید کچویی 17 روز می باشد که یک امر مبارک و فوق العاده‌ای است .

جعفری اعلام کرد: از زندان باید به عنوان امر پیشگیرانه یاد شود که دوری مجرم از جامعه و در عین حال تنبه ناشی از حبس، موجب پیشگیری از وقوع جرم توسط دیگران و عدم تکرار جرم از سوی زندانی خواهد شد.

وی در پایان اضافه کرد: اجرای سیاست های کاهش جمعیت کیفری زندان به معنی عدم توجه به مجازات های بازدارنده و قاطعیت در برخورد با مجرمین حرفه ای نیست.

در این برنامه با حضور رئیس کل، معاونین قضایی ستادی رئیس کل محاکم( محمد ملایی، عادل ترازوی زر، امیر رضا دهقانی نیا و علی زمانی)، معاون دادستان تهران در امور زندان ها، رئيس زندان اوين، مهدی فلاح مدیر دفتر کل محاکم و جمعی از مدیران و همکاران قضایی و اداری با اهدای لوح از زحمات ارزشمند علیرضا حراج تقدیر بعمل آمد و عباس رضایی با دریافت ابلاغ خود از رئیس کل دادگاه های عمومی و انقلاب تهران به عنوان سرپرست جدید مجتمع قضایی شهید کچویی معارفه شد.
انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *