آغاز به کار اداره تصفیه و امور ورشکستگی دادگستری استان فارس

18:39 - 02 شهريور 1401
کد خبر: ۴۴۱۴۵۸۴
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
اداره تصفیه و امور ورشکستگی دادگستری استان فارس با هدف حمایت از تجّار ، سرمایه گذاران و همچنین دفاع از حقوق بستانکاران و اشخاص ثالث در پرونده های ورشکستگی با مدیریت معاون قضایی دادگستری استان آغاز به کار کرد.

خبرگزاری میزان_ در جلسه شورای قضایی استان فارس که با حضور مدیر کل تصفیه و امور ورشکستگی قوه قضائیه برگزار شد ضمن آغاز به کار این اداره یوسف نیکنام نیز به عنوان رئیس اداره تصفیه و امور ورشکستگی دادگستری استان فارس معرفی شد.

رئیس کل دادگستری استان فارس در جلسه شورای قضایی استان گفت: با تشکیل اداره تصفیه و امور ورشکستگی در دادگستری فارس یکی از نقایص اداری در خصوص رسیدگی متمرکز و تخصص به امور ورشکستگی رفع شد.

حجت الاسلام و المسلمین سید کاظم موسوی با بیان اینکه این اداره دارای شرح وظایف قضایی ، اجرایی و مالی است بیان داشت: از امروز علاوه بر اداره تصفیه و امور ورشکستگی ، شعب ویژه تخصصی نیز در جهت کمک به انجام وظایف قانونی این اداره در دادسرا ، محاکم بدوی و تجدید نظر تعیین شد.

وی افزود: پرونده شرکت ها و افراد حقیقی که در جریان فعالیت های اقتصادی دچار مشکلاتی می شوند پس از طی شدن سیر قانونی و صدور آراء قضایی به اداره تصفیه و امور ورشکستگی دادگستری استان فارس ارجاع خواهد شد تا ضمن نظارت بر روند اجرای پرونده ، حمایت های حقوقی از فرد ورشکسته و همچنین بستانکاران و اشخاص ثالث در دستور کار قرار گیرد.

وی در ادامه خواستار همکاری نهادهای زیر مجموعه قضایی استان و همچنین سازمان های صنعت ، معدن و تجارت استان ، اداره کل گمرک و ثبت اسناد و املاک استان با این اداره شد و تصریح کرد: این مجموعه جدید التأسیس با مدیریت یوسف نیکنام معاون قضایی دادگستری استان فارس و 3 تن دیگر از قضات برجسته استان و همچنین کادر اداری آموزش دیده آغاز به کار کرده است و در صورت افزایش حجم پرونده ها این اداره تقویت خواهد شد.

این مقام ارشد قضایی استان فارس همچنین بر آموزش های دوره ای قضات و کارکنان در راستای رسیدگی دقیق و تخصصی به پرونده های ورشکستگی نیز تأکید کرد و بیان داشت : دادخواست های صوری ورشکستگی در محاکم استان با دقت و ظرافت و به صورت تخصصی بررسی می شود و جلو هر گونه انحراف و سوء استفاده افراد سود جو نیز در این خصوص گرفته خواهد شد.

معاون قضایی و رئیس اداره ورشکستگی دادگستری استان فارس نیز با اشاره به اینکه عدم وجود اداره تصفیه و امور ورشکستکی حلقه مفقوده ای در روند رسیدگی های حقوقی به پرونده های ورشکستگی در استان بود از وجود 22 فقره پرونده در آغاز فعالیت این اداره خبر داد.

یوسف نیکنام با بیان اینکه پیش از افتتاح این اداره با توجه به صلاحیت استانی جمع آوری پرونده های مرتبط از حوزه‌های قضایی سراسر استان در دستور کار قرار گرفت گفت: از این پس نیز پس از اتمام رسیدگی های قضایی به پرونده های ورشکستگی یک نسخه از رأی صادره جهت آغاز امور مربوط به تصفیه به اداره تصفیه و امور ورشکستگی استان ارسال می شود.

وی تصریح کرد: پس از دریافت رأی دادگاه این اداره مبادرت به شناسایی اموال ، بدهکاران و بستانکاران شرکت ، واحد اقتصادی یا فرد حقیقی می نماید تا در طی یک فرایند تخصصی و دقیق زمینه احقاق حقوق ذینفعان و اشخاص ثالث را فراهم کند.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *