دژاووی استقلال با حریف کرمانی؛ سرگذشت متفاوت مدافع عنوان قهرمانی در تقابل با مس

8:45 - 03 شهريور 1401
کد خبر: ۴۴۱۴۵۱۲
دسته بندی: ورزشی ، فوتبال
تیم فوتبال استقلال بار دیگر بعنوان مدافع عنوان قهرمانی مقابل مس کرمان قرار خواهد گرفت.

خبرگزاری میزان - تیم فوتبال استقلال امروز عصر و از ساعت ۱۹ در ورزشگاه آزادی به مصاف مس کرمان خواهد رفت. تیم قابل احترامی که ۸ فصل (از لیگ ششم تا لیگ سیزدهم) در لیگ برتر حضور داشت و حتی با کسب مقام سومی در لیگ ۸۸-۸۷ بعنوان یکی از نمایندگان ایران در لیگ قهرمانان ۲۰۱۰ حضور یافت. نماینده شایسته کرمان برای ۸ فصل متوالی (از لیگ چهاردهم تا بیست و یکم) از سطح اول فوتبال ایران دور بود و سرانجام توانست با کاپیتان سابق خود فرزاد حسین‌خانی به لیگ برتر بازگردد.

تقابل با مس کرمان همواره رقابتی سنگین و مهیج برای استقلال بوده و رویارویی با این حریف برای آنها چندان ساده نبوده است. استقلال تاکنون ۱۸ بار مقابل مس کرمان بازی کرده است، ۱۶ بار در لیگ برتر و ۲ بار در جام حذفی. ۷ برد برای استقلال، ۴ برد برای مس کرمان و ۷ تساوی حاصل این رقابت جذاب تا به امروز بوده است. آخرین برد استقلال در لیگ برتر به ۲۵ دی ۱۳۹۱ برمی‌گردد که آنها با نتیجه ۲ بر یک و با دبل آرش برهانی فاتح آن مسابقه و در پایان فاتح لیگ دوازدهم شدند‌. اما آخرین تقابل دو تیم به لیگ سیزدهم برمی‌گردد که شرایط استقلال زمین تا آسمان با فصل قبلش تفاوت داشت.

با مرور آخرین باری که دو تیم در چارچوب لیگ برتر مقابل یکدیگر قرار گرفتند خاطرات زیادی برای هواداران استقلال زنده خواهد شد. فصل ۹۳-۹۲ استقلال به عنوان مدافع عنوان قهرمانی پا به رقابت‌ها گذاشت، اما در این فصل هیچ چیز به سود آبی‌پوشان نبود و آنها با مشکلات مالی، مصدومیت‌های زیاد، فشردگی بازی‌ها و جدایی ستاره‌ها روبرو شدند و هیچ شباهتی به آن استقلال قهرمان نداشتند. دیدار رفت دو تیم به دلیل حضور استقلال در لیگ قهرمانان آسیا با چند هفته تاخیر و در ۷ آبان ۱۳۹۲ برگزار شد، استقلال در این بازی خانگی به تساوی یک بر یک رسید و در همین مسابقه بود که فرهاد مجیدی برای همیشه از دنیای فوتبال به عنوان بازیکن خداحافظی کرد.

آبی‌ها در بازی برگشت مقابل مس کرمان که روز ۱۱ بهمن ۹۲ برگزار شد هم چیزی بیشتر از تساوی یک بر یک به دست نیاوردند، آنها سپس چهار روز بعد یعنی ۱۵ بهمن ۹۲ و این بار در مرحله نیمه نهایی جام حذفی به دیدار نارنجی‌پوشان رفتند و با قبول شکست ۲ بر یک از راهیابی به فینال بازماندند تا در فصل تلخی که سپری کردند خاطره خوبی از حریف کرمانی نداشته باشند.

از بین بازیکنان آن فصل استقلال، تنها سیدحسین حسینی در ترکیب حضور دارد. فرهاد مجیدی تیم را پس از ۸ فصل به قهرمانی رساند و با خدافظی از استقلال راهی فوتبال امارات شد، مهدی رحمتی و جواد نکونام سرمربیان آلومینیوم اراک و فولاد خوزستان هستند، خسرو حیدری دستیار ساپینتو و آرش برهانی مدیر آکادمی استقلال شدند. ضمنأ حنیف عمران زاده مربی آلومینیوم، هاشم بیک‌زاده مربی گل گهر و پژمان نوری هم مدیرعامل ملوان بندرانزلی هستند.

استقلال پس از فصل ۹۳-۹۲ بار دیگر به عنوان مدافع عنوان قهرمانی مقابل مس کرمان قرار خواهد گرفت. آبی ها در آن فصل با امیر قلعه‌نویی مشکلات بسیار زیادی بر سر راه خود می‌دیدند و مسائل مالی باعث شد بازیکنان بزرگی از جمع آنها جدا شده و بازیکنان خارجی هم در برخی مواقع دست به اعتصاب بزنند.

این فصل شرایط استقلال بسیار متفاوت با آن فصل خواهد بود، با وجود اینکه یک سرمربی خارجی و ناآشنا به شرایط فوتبال ایران هدایت استقلال را در دست گرفته، اما آنها از لحاظ امکانات و مسائل مالی با مدیریت آجورلو مشکل عمده‌ای ندارند، همچنین برگزار نشدن لیگ قهرمانان آسیا باعث سبک شدن برنامه استقلال در این فصل خواهد بود؛ ضمناً مس کرمان هم تیمی باتجربه مانند آن فصل نیست و در اولین فصل از حضور مجددش یک مربی جوان را روی نیمکت خود می‌بیند.

استقلال - مس کرمان | پنجشنبه ۳ شهریور ۱۴۰۱ | ساعت ۱۹ | ورزشگاه آزادی

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *