پیش بینی جابه‌جایی 9 میلیون مسافر تا پایان امسال

15:19 - 02 شهريور 1401
کد خبر: ۴۴۱۴۱۳۵
دسته بندی: اقتصاد ، عمومی
سرپرست شرکت شهر فرودگاهی امام خمینی (ره) گفت: در پنج ماه ابتدایی سال حدود 2 میلیون مسافر جابجا شده است که پیش‌بینی می‌شود تا پایان سال این جابجایی به رقم 9 میلیون مسافر برسد.

خبرگزاری میزان - سعید چلندری سرپرست شرکت شهر فرودگاهی امام خمینی (ره) در نشست خبری گفت: شهر فرودگاهی امام خمینی (ره) امسال موفق شد ترمینال سلام را راه‌اندازی کند و عملیات حج را با رضایتمندی 98 درصدی مسافران انجام دهد، همچنین ترمینال سلام با دستور مقام عالی وزارت راه و شهرسازی از این به بعد در اختیار زائران مختلف قرار خواهد گرفت.

سرپرست شرکت شهر فرودگاهی امام خمینی (ره)در زمینه آمار جابه جایی مسافر و بار گفت: میزان جابه جایی بار و مسافر در سال 1401 با رشد 45 درصدی روبرو بوده و در پنج ماه ابتدایی سال حدود 2 میلیون مسافر جابجا شده است که پیش‌بینی می‌شود تا پایان سال این جابجایی به رقم 9 میلیون مسافر برسد.

وی افزود: تعداد ۲۰ پروژه سرمایه‌گذاری در شرکت شهر فرودگاهی امام خمینی(ره) آماده است که به زودی فراخوان سرمایه‌گذاری انجام می‌شود.

چلندری گفت: در شرکت شهر فرودگاهی امام خمینی(ره) ۲۵۰۰ هکتار به عنوان منطقه ویژه اقتصادی و ۱۵۰۰ هکتار به عنوان منطقه آزاد تجاری مصوب شده است.

سرپرست شرکت شهر فرودگاهی امام خمینی(ره) در ادامه تاکید کرد: ۲۴۰ هکتار از این مساحت آماده‌سازی شده است و به زودی در منطقه آزاد تجاری شرکت شهر فرودگاهی امام خمینی(ره) اتفاقات خوبی را شاهد خواهیم بود.

‌وی افزود: احداث ترمینال ۴۰۰ هزار متری و تکمیل باندها و عملیات پروازی فاز ۲ نیز از مواردی است که در دستورکار قرار گرفته است

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *