تداوم تعلیق مجوز حرفه‌ای باشگاه‌های ایرانی از سوی AFC

12:11 - 02 شهريور 1401
کد خبر: ۴۴۱۳۴۶۵
دسته بندی: ورزشی ، فوتبال
کنفدراسیون فوتبال آسیا از تداوم تعلیق کمیته مجوز حرفه ای فدراسیون فوتبال ایران خبر داد.

خبرگزاری میزان - در جریان چهارمین جلسه کارگروه صدور مجوز حرفه‌ای باشگاه‌های کنفدراسیون فوتبال آسیا که امروز(چهارشنبه) برگزار شد، از فدراسیون‌های عضو AFC به دلیل توانایی‌هایشان برای تطبیق سیستم‌های صدور مجوز خود با تغییرات اعمالی در فصل جدید رقابت‌های باشگاه‌هایی تمجید کرد.

با این وجود کارگروه صدور مجوز حرفه‌ای AFC به تداوم تعلیق کمیته صدور مجوز حرفه‌ای فدراسیون فوتبال ایران تا زمان رفع تمام نواقص رای داد. این درحالیست که تعلیق صدور مجوز حرفه‌ای باشگاه‌های کشوری مانند تاجیکستان برداشته شد.

سایت AFC درباره تصمیمات این کارگروه نوشت: چندین مورد از الزامات مجوزدهندگان در اجرای این سیستم بررسی شد. کارگروه فوق در همین راستا تصمیم گرفت تعلیق تحمیل شده بر اداره صدور مجوز حرفه‌ای فدراسیون فوتبال تاجیکستان را پس از اینکه بسیاری از نواقص اصلاح شد، برطرف کند.

کارگروه صدور مجوز حرفه‌ای AFC همچنین با حفظ تعلیق کمیته صدور مجوز حرفه‌ای فدراسیون فوتبال ایران، تا زمان تصحیح همه نواقص موردنظر دبیرخانه کنفدراسیون موافقت کرد.

همچنین با توجه به تأثیرات شیوع کرونا در بیشتر فدراسیون‌های آسیایی و تغییر تقویم مسابقات این قاره،‌ کارگروه صدور مجوز حرفه‌ای تصمیم گرفت که الزام باشگاه‌ها برای اخذ این مجوز برای شرکت در مسابقات جام باشگاه‌های فوتسال آسیا، از سال 2024 به 2025 منتقل شود».

کنفدراسیون فوتبال آسیا روز 18 اسفند 1400 اعلام کرد که فعالیت‌های کمیته صدور مجوز حرفه‌ای فدراسیون‌های فوتبال ایران و تاجیکستان را تا برطرف شدن همه نقص‌ها، به حالت تعلیق درآورده است.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *