رئیس جدید دادگستری دزفول معرفی شد

21:24 - 01 شهريور 1401
کد خبر: ۴۴۱۲۷۸۷
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
رئیس دادگستری شهرستان دزفول با حضور رئیس کل دادگستری خوزستان و معاونان وی و جمعی از مقامات و مسئولان و خیرین این شهرستان معرفی شد.

خبرگزاری میزان - علی دهقانی روز سه شنبه در آیین تکریم و معارفه روسای پیشین و جدید دادگستری دزفول، اظهار کرد: اجرای عدالت به امنیت قضایی و روانی جامعه کمک می‌کند و مردم باید این احساس را داشته باشند که دستگاه قضایی با قدرت با هر فسادی برخورد می‌کند.
وی افزود: امنیت صرفا مربوط به قوه قضاییه نیست بلکه نیروهای نظامی و انتظامی، امنیتی و اطلاعاتی در تامین امنیت مشارکت دارند. همچنین احیای حقوق عامه، حفظ حقوق شهروندی و امنیت روانی از مواردی است که با همکاری سایر دستگاه‌ها محقق می‌شوند.

دهقانی با تاکید بر لزوم برخورد با تغییر کاربری و تصرف اراضی کشاورزی در استان، گفت: برای این منظور نیاز به تشکیل شورای صیانت از بیت المال است.

وی ادامه داد: متاسفانه در حالی که با بحران آب مواجه هستیم، چاه‌های غیر مجاز زیادی در زمین های کشاورزی حفر می‌شود که باید با این رویه مقابله کرد.

دهقانی همچنین بر لزوم حمایت قضایی از تولید تاکید کرد و گفت: دزفول به عنوان قطب کشاورزی تاثیر زیادی در چرخه غذایی کشور دارد و انتظار می‌رود دستگاه قضایی از این ظرفیت‌ها حمایت کند.

رئیس کل دادگستری خوزستان دستگاه قضایی را ملجا و پشتیبان مظلومان دانست و اظهارکرد: حفظ کرامت و ارتباط با مردم و شنیدن سخنان آنها از اولویت‌ها و سیاست‌های دستگاه قضایی در استان خوزستان است لذا انتظار می‌رود بعد از مطرح شدن دغدغه مردم، پاسخ مناسب نیز به آنها داده شود.

دهقانی گفت: انتظار بر این است که با استفاده از ظرفیت سایر ادارات، تعداد پرونده‌های ورودی به دادگستری کاهش یابند تا دستگاه قضایی به پرونده‌های مهمتری رسیدگی کند. قضات نیز می‌توانند برای ارائه خدمات مطلوب تر به مردم، از ظرفیت شیوخ، معتمدان و متنفذلن استفاده کنند.

وی با بیان اینکه برخورد قاطع با مزاحمان نوامیس مردم و سرقت‌های خشن در اولویت دستگاه قضایی است، افزود: اجرای احکام چنانچه با قاطعیت صورت گیرد تاثیرگذارتر خواهد بود.

رئیس کل دادگستری خوزستان با اشاره به ظرفیت‌های شهرستان دزفول و حماسه‌های مردم این شهرستان، گفت: این شهرستان از هر نظر و در تمام ادوار در کشور تاثیرگذار بوده و خدمات بی‌نظیر و بی‌بدیلی به نظام جمهوری اسلامی داشته است و مردم این شهرستان در دوران دفاع مقدس رشادت‌های بسیاری داشتند.

حجت‌الاسلام والمسلمین سید محمد علی قاضی دزفولی امام جمعه دزفول نیز در این آیین با اشاره به حجم بالای پرونده‌ها در دزفول و ضرورت توسعه شعب این دادگستری، خواستار راه اندازی دادگاه های تجدید نظر شمال خوزستان در دزفول شد.

علی فرهمندپور فرماندار ویژه دزفول نیز از خیران این شهرستان قدردانی کرد و گفت: تنها شهرستان کشور که مجمع خیران امنیت دارد دزفول است که این موضوع ظرفیت بالای خیران شهرستان را در تعامل با دستگاه قضایی نشان می‌دهد.

در این مراسم، فیصل مزرعه به عنوان رئیس جدید دادگستری دزفول معرفی و از زحمات محمدیار ممبینی که شش سال در این سمت مشغول به فعالیت بود، قدردانی شد.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *