تداوم آوارگی روهینگیایی‌ها در پنجمین سالگرد اخراج اجباری از میانمار

14:46 - 01 شهريور 1401
کد خبر: ۴۴۱۲۲۳۵
دسته بندی: حقوق بشر ، عمومی
پنج سال از آغاز روند اخراج اجباری مسلمانان میانماری از خانه و کشورشان می‌گذرد و آن‌ها موفقیتی در مسیر تحقق عدالت نداشته اند.

خبرگزاری میزان – کمیساریای عالی پناهجویان سازمان ملل خواستار کمک به آوارگان و پناهجویان روهینگیایی شد.

به گزارش «وب سایت سازمان ملل»، این هفته و پنج سال پس از آغاز بحران روهینگیایی‌ها، بیش از 700 هزار زن، مرد و کودک روهینگیایی از میانمار به بنگلادش رفتند تا به صدها هزار روهینگیایی بپیوندند که در سال‌های گذشته به این کشور پناه بردند.

در حال حاضر یک میلیون پناهجوی روهینگیایی بدون تابعیت در بنگلادش حضور دارند که برای ادامه زندگی خود به کمک‌های بشردوستانه متکی هستند.

آن‌ها در پی شیوع کرونا و کاهش کمک‌های بشردوستانه در زندگی روزمره خود با چالش‌های جدی مواجه شدند.

بررسی‌های بشردوستانه نشان می‌دهند که نیازهای پناهجویان روهینگیایی شامل تغذیه، سرپناه، امکانات بهداشتی و فرصت‌های بهداشتی عمدتا تامین نمی‌شود؛ زنان، کودکان و معلولان در این موارد با چالش‌های جدی تری مواجه هستند.

سخنگوی کمیساریای پناهجویان سازمان ملل خواستار کمک جامعه جهانی برای حمایت مالی و دستیابی به راه حل‌هایی برای روهینگیایی‌ها شد.

وی گفت: جامعه بین‌الملل باید با تلاش بیشتر و همکاری از توقف روند آوارگی روهینگیایی‌ها مطمئن شود و گفت‌وگوهای سیاسی و تعامل دیپلماتیک برای ایجاد شرایطی برای بازگشت داوطلبانه، ایمن، با عزت و پایدار را انجام می‌دهند.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *