رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

عامل انسانی بیشترین تأثیر را در وقوع تصادفات رانندگی دارد

11:09 - 01 شهريور 1401
کد خبر: ۴۴۱۱۵۸۱
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
سرپرست معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان آذربایجان شرقی گفت:عامل انسانی بیشترین تأثیر را در وقوع تصادفات رانندگی دارد.

خبرگزاری میزان - احمد موقری در نشست کاهش و پیشگیری از تصادفات با اشاره به کاهش تصادفات رانندگی در دو سال اخیر به خاطر مسائل مسافرتی ناشی از همه گیری ویروس کرونا، اظهارکرد: متأسفانه آمار مقایسه ای سال 1401 با سال های 1399و 1400، حاکی از افزایش ورودی پرونده های تصادفات رانندگی در استان آذربایجان شرقی است.

وی بر ارائه طرح و برنامه فرهنگ سازی در راستای کاهش حمل و نقل و تصادفات رانندگی تأکید کرد و افزود: عامل انسانی (عدم توجه به جلو، انحراف به چپ و تخطی از سرعت مطمئنه) بیشترین تأثیر را در وقوع تصادفات رانندگی دارد.

سرپرست معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان آذربایجان شرقی همچنین با اشاره به پیگیری های دادگستری استان در خصوص کاهش نقاط حادثه خیز، بر لزوم ایجاد زیرساخت فرود بالگرد اورژانس هوایی در بیمارستان های تبریز، لزوم توزین خودروهای باربری در معادن استان در راستای پیشگیری از تخریب جاده، ایمن سازی ترافیکی معابر، آموزش رانندگان خاطی و بی احتیاط و نیز ضرورت اطلاع رسانی و آموزش فرهنگ ترافیک به ویژه توسط صدا و سیمای مرکز استان تأکید کرد و ادامه داد: در چهار ماهه سال 1401، 56 نفر در تصادفات درون شهری استان جان خود را از دست داده اند که 24 نفر از این تعداد، سالمند هستند؛ کلانشهر تبریز در صدر آمار متوفیان و مجروحان است. اتوبان پاسداران (بازار ماهی)، جاده اسپیران، جاده آناخاتون، جاده تهران (روستای کرکج) و جاده سنتو از جمله نقاط حادثه خیز کلانشهر تبریز است.

موقری با بیان این که باید بر اساس آمارهای ارائه شده سیاست گذاری های مورد نیاز برای طول سال انجام و بر اساس آن تدابیر لازم پیش بینی شود تأکید کرد: تا زمانی که مجموعه های مرتبط در زمینه کاهش تصادفات همت و تلاش نکنند قطعاً نتیجه مطلوب حاصل نخواهد شد.

وی با اعلام اینکه دادگستری استان آذربایجان شرقی در راستای پیشگیری و کاهش تصادفات در کنار همه دستگاه های مربوطه بوده، گفت: همچنین ارتباط با دستگاه های مرتبط با موضوع در مرکز در رابطه با رفع معضلات کمک خواهد کرد تا یکسری اقدامات اساسی برای کاهش تصادفات انجام شود و امیدواریم تا پایان سال شاهد کاهش چشمگیر آمار تصادفات باشیم.

انتهای پیام/


برچسب ها: تصادفات

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *