موافقت دولت چین با صدور روادید تحصیلی برای دانشجویان ایرانی

9:32 - 01 شهريور 1401
کد خبر: ۴۴۱۱۴۵۰
سفارت چین در تهران از موافقت دولت این کشور با صدور روادید تحصیلی برای دانشجویان ایرانی خبر داد.

خبرگزاری میزان – اداره کل کنسولی وزارت امور خارجه با انتشار اطلاعیه ای اعلام کرده است که بر اساس پیگیری‌های به عمل آمده از سوی وزارت امور خارجه، سفارت جمهوری خلق چین در تهران موافقت دولت آن کشور را برای صدور روادید تحصیلی برای دانشجویان ایرانی اعلام کرد.

بر اساس این اطلاعیه، در همین چارچوب ستاد کل نیروهای مسلح کشورمان نیز موافقت خود را با تمدید مهلت خروج کرونایی برای دانشجویان مشمول غایب کشورهای چین و روسیه که قبل از تاریخ ۱۳۹۸/۱۲/۲۹ از کشور خارج شده و به صورت غیر حضوری مشغول به تحصیل شده و روادید آن‌ها بعد از تاریخ ۳۱ خرداد ماه ۱۴۰۱ صادر شده باشد، تا ۱۴۰۱/۰۷/۳۰ اعلام کرده است.

این موافقت شامل دانشجویان چین و روسیه که در جهت رعایت مقررات اعلامی از کشور خارج و در کشورهای همسایه مستقر شده‌اند نیز می‌شود.

این افراد بعد از دریافت روادید لازم مجاز به خروج از کشور خواهند بود.

در اطلاعیه اداره کل کنسولی وزارت امور خارجه  از دانشجویان مشمول غایب خواسته شده است، سریعا پس از دریافت روادید همراه مستندات تا تاریخ ۳۰ مهر ماه ۱۴۰۱ به اداره گذرنامه و روادید وزارت امور خارجه برای اعلام اسامی به سازمان وظیفه عمومی مراجعه کنند.

در خاتمه این اطلاعیه تاکید شده است، این تسهیلات شامل دانشجویانی که در سالهای ۱۳۹۹ و ۱۴۰۰ بدون خروج از کشور و بصورت آنلاین مشغول تحصیل گردیده‌اند، نمی‌شود.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *