رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

اعتراف سیا به ناتوانی در یافتن مدرکی دال بر تروریستی بودن گروه‌های حقوق بشری فلسطین

10:10 - 01 شهريور 1401
کد خبر: ۴۴۱۱۳۹۱
دسته بندی: حقوق بشر ، عمومی
یک گزارش طبقه بندی شده نشان می‌دهد که سیا نتوانسته است مدرکی برای تایید ادعای رژیم صهیونیستی درباره گروه‌های حقوق بشری فلسطینی ارائه کند.

خبرگزاری میزان – آمریکا به حمایت خود از رژیم صهیونیستی در حالی ادامه می‌دهد که سیا نتوانسته است مدرکی دال بر تایید ادعای جدید این رژیم درباره گروه‌های حقوق بشری فلسطینی پیدا کند.

به گزارش «گاردین»، منابع آگاه می‌گویند که سیا نتوانسته است شواهدی برای حمایت از ادعای رژیم صهیونیستی مبنی بر تروریستی بودن گروه‌های حقوق بشری فلسطینی بیابد؛ اما این موضوع سبب عدم حمایت آمریکا از رژیم صهیونیستی نمی‌شود.

یک گزارش طبقه بندی شده سیا نشان می‌دهد که این سازمان نتوانست هیچ مدرکی برای حمایت از تصمیم رژیم صهیونیستی مبنی بر زدن برچسب تروریستی یه شش گروه حقوق بشری فلسطینی بیابد.

رژیم صهیونیستی در ماه اکتبر 2021 انجمن حمایت از زندانیان و حقوق بشر «آدامیر»، «الحق»، مرکز تحقیقات و توسعه «بیسان»، دفاع از کودکان بین‌الملل - فلسطین، اتحادیه کمیته‌های کار کشاورزی و اتحادیه زنان فلسطینی را به عنوان گروه‌های تروریستی معرفی کرد.

رژیم صهیونیستی در اوایل سال جاری اطلاعاتی را در مورد این دسته بندی در اختیار آمریکا قرار داد اما به گفته دو منبع نزدیک به این موضوع، ارزیابی سیا هیچ مدرکی برای تایید این ادعا پیدا نکرد.

شمار زیادی از کشورها از جمله برخی از متحدان رژیم صهیونیستی نامگذاری گروه‌های حقوق بشری فلسطینی به عنوان گروه‌های تروریستی را بی اساس خوانده و رد کردند.

آمریکا علنا ادعای مذکور رژیم صهیونیستی را مورد انتقاد یا تردید قرار نداد فقط از قرار دادن نام گروه‌های حقوق بشری فلسطین در فهرست گروه‌های تروریستی خودداری کرد.

مدیر سازمان دیده بان حقوق بشر فلسطین گفت: واقعیت این است که آمریکا برای مدت طولانی چشمان خود را بسته و در برخی موارد حتی چراغ سبز به سوء استفاده های کاملا جدی رژیم صهیونیستی داده است.

وی افزود: موضع آمریکا در قبال سازمان‌های حقوق بشر فلسطینی نشان‌دهنده شکست بسیار بزرگ‌تری در سیاست‌های واشنگتن در قبال مسئله فلسطین است و آمریکا را کاملا از نظر اجماع در جنبش حقوق بشر دور می‌کند.

رژیم صهیونیستی پس از قرار دادن نام گروه‌های حقوق بشری فلسطینی در فهرست سازمان‌های تروریستی تلاش‌های متعددی برای متوقف کردن فعالیت آن‌ها انجام داده است.

جدیدترین اقدام رژیم صهیونیستی در این چارچوب حمله ارتش به دفاتر گروه‌های مذکور، مصادره اموال پلمپ در دفاتر و صدور اعلامیه‌های رسمی مبنی بر غیرقانونی بودن این گروه‌ها بوده است.

ماه گذشته، 9 کشور عضو اتحادیه اروپا در بیانیه ای مشترک گفتند: هیچ اطلاعات قابل توجهی از رژیم صهیونیستی دریافت نشد که بازنگری سیاست ما در قبال شش سازمان غیردولتی فلسطینی را توجیه کند.

به گفته تحلیلگران سیاسی، این نامگذاری تا حدی برای خشک کردن جریان‌های مالی اروپا به سازمان‌های غیردولتی فلسطینی بوده، اما این تاکتیک ناموفق بوده است.

به گفته «لارا فریدمن»، رئیس بنیاد صلح خاورمیانه، موضع عمومی آمریکا موضعی متفاوت است.

وی گفت: بسیاری از ما دوست داشتیم که این نامگذاری‌ها رد شود؛ دولت آمریکا هیچ کاری نکرد فقط به  رژیم صهیونیستی 10 ماه فرصت داد تا این اقدام را لغو کند اما در عوض رژیم صهیونیستی این اقدام را به قانون تبدیل کرد.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *