رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

وزیر آموزش و پرورش: دانش آموزان بالای ۱۲ سال و فرهنگیان دز یادآوز واکسن کرونا را تزریق کنند/ باید در مدارس هیات‌های مذهبی شکل بگیرد

20:49 - 31 مرداد 1401
کد خبر: ۴۴۱۱۰۷۲
وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه مدارس آخرین جا برای تعطیلی هستند گفت: دانش آموزان و معلمان دز یادآور واکسن کرونا را تزریق کنند.

خبرگزاری میزان -یوسف نوری در اختتامیه سی و ششمین اجلاس مدیران و روسای آموزش و پرورش کشور ضمن تشکر از مدیران آموزش و پرورش کشور گفت: آموزش و پرورش را باید ماموریت گرا کرد، هدف ما پرورش نسلی متعهد به جهاد علمی و استکبار ستیز است،از این رو باید از اسناد بالادستی از جمله قرآن تا بیانیه گام دوم استفاده کنیم.

وی گفت: سند تحول بنیادین مدرسه ای باید داشته باشیم و در این حوزه از معلم شروع کنیم، الگوی تعالی مدرسه مبتنی بر سند تحول بنیادین را باید محقق کنیم که داخلی نیز باشد .

نوری تصریح کرد: سند تحول دولت در گام دوم که اشاره به فرمایشات حضرت امام و رهبری دارد تحول و ایجاد حرکت جهادی در همه بخش های کشور و نوآوری در شیوه ها است که باید در این راستا نیز با برنامه پیش برویم.

وزیر آموزش و پرورش گفت: اولویت‌های ویژه این وزارتخانه که رّیس جمهور آنان را پیگیری می‌کند شامل پیاده سازی الگوهای متنوع و بهینه مدیریتی، آموزشی و تربیتی اداره مدرسه‌، تقویت نظارت محلی و نقش آفرینی خانواده ها، بازطراحی برنامه درس ملی، بهره گیری از ظرفیت های روزآمد و نوین آموزشی و تربیتی است.

وی با اشاره به بازگشایی مدارس گفت: استان ها باید ثبت نام های مدارس را به اتمام برسانند و موضوعات بازگشایی به جد پیگیری شود.

نوری تاکید کرد: آموزش امسال مدارس به صورت حضوری از اول مهرماه خواهد بود. مدارس آخرین جا برای تعطیلی است این را مطالعات جهانی می گوید.

وزیر آموزش و پرورش گفت: دانش آموزان واجد شرایط بالای ۱۲ سال و فرهنگیان دز یادآوز واکسن کرونا را تزریق کنند همچنین تهویه فضای مدارس باید برای مهرماه پیگیری شود.

نوری گفت: بحث نماز را برای اول مهر جدی بگیرید ارتباط دانش آموزان با مساجد حفظ و موضوع امامان جماعت برای مدارس تامین شود همچنین حجاب و عفاف براساس مصوبه آیین نامه اجرایی مدارس رعایت شود.

وزیر آموزش و پرورش تاکید کرد: سازمان ملی تعلیم و تربیت کودک کار خود را آغاز کند، دانشجویان دانشگاه فرهنگیان نباید با کمبود فضا مواجه شوند.

نوری ضمن تشکر از معاون پرورشی و فرهنگی برای پیگیری مسائل قرآنی اضافه کرد: در حوزه پرورشی موضوع حفظ قرآن باید جدی گرفته و از تمام ظرفیت ها در این زمینه استفاده شود و دارالقرآن ها باید فعال باشند.

وی اضافه کرد: هیات های مذهبی باید در مدارس شکل بگیرد و هر مدرسه یک هیات داشته باشد سرودها را مورد توجه قرار دهید اربعین باید همه مدارس آماده زائران باشند.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *